Sida 4 av 6
Postat: fre jan 02, 2009 8:58 pm
av Lepsyl
B20Power skrev:Lepsyl skrev:Feta förgasare Victor

Synd bara att dom endå bara komma stå och gapa i sommar när min 142 visar var skåpet ska stå

Haha, vi får väll se

Men till sommarn tror jag inte det blir, nästa i så fall! Men tills dess kanske jag fixat lite andningshjälp till motorn också

Nä juste nån fyller ju år sent

Men du vet vad jag har liggandes ifall min skulle få andnings besvär

Postat: fre jan 02, 2009 10:13 pm
av Schmidt
a
Postat: fre jan 02, 2009 10:57 pm
av Lepsyl
Schmidt skrev:Lepsyl skrev:
Nä juste nån fyller ju år sent

Men du vet vad jag har liggandes ifall min skulle få andnings besvär

Kul o se ett seriöst bygge från hemmatrakterna

alla andra byggen ligger ju inte upp på nätet..

ska bli kul o gasa mot er i sommar pöjkar!

Jo det ska bli kul att gasa mot dig också

Hoppas du tar ditt förnuft till fånga snart och skaffar en bil

Postat: fre jan 02, 2009 11:21 pm
av Roger Berglund
seriöst nu får ni sluta citera varandra man blir så jävla snurrig, förövrigt tror ja den här bilen kan bli en riktigt dräpare

Postat: fre jan 02, 2009 11:49 pm
av Victor Heinerud
håller med, blev lite många citeringar nu

Tackar för kommentarerna i alla fall
Började porta lite på toppen idag
//Victor
Postat: ons jan 07, 2009 9:01 pm
av Victor Heinerud
Fick lite grejer idag på posten!
Ventiler 38,5mm, styrningar, motorfärg (beställde två fick en) och en 93mm toppackning!
Ska lämna in toppen på fräsning så fort jag portat klart insug
Blev inte så mkt mer gjort nu på slutet av lovet då jag fick maginfluensa, först idag jag börjar känna mig bra igen

Men snart är jag nog igång igen.
//Victor
Postat: sön jan 11, 2009 5:20 pm
av Victor Heinerud
Var ute och portade toppen idag och här är resultatet
Så nu ska toppen in och få lite större ventiler på avgas
Kommentera gärna!
//Victor
Postat: sön jan 11, 2009 6:59 pm
av Rydberg
kanon, vrf tar du inte större på insug samtidigt?
Postat: sön jan 11, 2009 7:15 pm
av Victor Heinerud
Rydberg skrev:kanon, vrf tar du inte större på insug samtidigt?
Blir dyrt med ventiler och sen räcker väll 44mm på insug relativt långt också? Det kändes dock som att jag behövde lite mera flås på avgassidan, går ju att få lite bättre form på kanalen med större ventil
De turbomatade B20is jag har sett har 44 på insug sen större på avgas, typ 38-40mm

Iofs kommer min bli en sugmaskin till och börja med, men allt ska vara förberett för turbo!
Det är så jag tänkt iaf!
//Victor
Postat: sön jan 11, 2009 8:00 pm
av M Bengtsson
Ser ut att kunna gå fort detta
Vad vägde paketet med gasarna?

Postat: sön jan 11, 2009 8:42 pm
av Victor Heinerud
Killroy_swe skrev:Ser ut att kunna gå fort detta
Vad vägde paketet med gasarna?

Har ingen aning om vad det vägde men ett par kilo!

Postat: mån jan 19, 2009 10:30 pm
av Victor Heinerud
Idag fick jag hem toppen så nu ska den bara portas upp så kommer det nog bli en hyfsad topp att köra med!
Har också köpt en M400 låda som jag ska försöka få dit så man kan ha långspaken kvar och slipper bygga om kardantunneln!
//Victor
Postat: tis jan 20, 2009 4:17 pm
av wickman
ser ju kanon bra ut
btw vart bor du på värmdö egentligen??

Postat: tis jan 20, 2009 5:19 pm
av Victor Heinerud
mikaelw1 skrev:ser ju kanon bra ut
btw vart bor du på värmdö egentligen??

Tack!
Egentligen är det ingarö, långt ut på ön

vrf undra du?
//Victor
Postat: tis jan 20, 2009 5:28 pm
av wickman
okej

nää bara tänkte för bor vid herviksnäs ja
