det ska väll va 185 din hk i motorn tror jag?
12-15% förlust räknar man väll på. (165-170 motor hk)
tomas på tures trim sa att vi hadde en del hk borta i däcken också (vinter däck).
sen så drog vi bara två pull, första va det lamda 0.94 så vi feta på lite då vart det nåra hk mer sen ökade vi ca 2 grader tändning över 4000rpm då vart det 4-5hk mer speciellt på höga rpm så den värka gilla det.
var ca 34 vid 4000rpm och ca 36 vid 6000rpm om jag inte mins fel.
den va dock rätt varvillig med effekt som höll i sig mot röd markerigen (6200rpm) men pik var vid 5600 om jag inte mins fel?
nåra hk har väll hamnat på grönbete då motorn har gått 20k mil sen så tappar man säkert en del effekt på en låg kompa motor med E75 också skulle jag tro speciellt då vi fega rätt mycke med tändning också.
hadde vi tunat nåra pull till hadde vi nog nått 150whp men vi va nöjd och det va mest intyget vi va ute effter.
vi kanse kommer tilbaka senare till tomas på tures trim i tavelsjö när HX55 är på plats
jag gissar att med 4" avgasystemet och det fina grenröret och bättre luftfileter gör mycket och jag gissar att med lägsta möjliga laddtryck (kanse 0.2bar??) så blir det nog en 50-80whp mer
men koplig behöver nog bytas rätt fort innan man kan ladda mer då conny nämde att den känns lite slak redan nu om man försöker värma däck på tvåan.