Det gick bra igår!
sist jag kolla på klockan innan jag somnade var den 01:55 och det fina med att vara småbarnsförälder
är att 05:25 drog "åkeriet" igång och med enkel mattematik så: idag är man TRÖTT
Det var en del saker som var tvungen att utredas och åtgärdas med den färdig köpta vems härvan
innan det började fungera tillfredställande eller överhuvudtaget

Det var en del omstiftning mm.
Kommer lite bilder på kvällen
Skåpet får sig en rejäl sup inför kvällen
Huven på plats efter att olja, glykol och en sista check att allt var som det skulle.
(notera figuren till vänster i bild, ingen vi såg under kvällen men på bild fastnade denna gestalt.
kan vara en ande eller en vålnad från en svunnen tid med tanke på klädseln

)
Sedan började huvudbryn
Seedan var det som om något glimmade till i ögonvrån

en skinnpaj... nä, det var nog inget...
Sedan blev det matpaus innan arbetet fortsatte
Notera den effektiva antennförstärkaren från den lokala fiskeshoppen
Nu till den mystiske skepnaden som ytterligare en gång visat sig bara på fotografierna från gårdagen
och denna gång drickandes Norrlands Guld med ett intresserat och glatt ansiktsutryck
Sedan var det faktiskt uppstart och skåpet gled ut i nattmörkret och en polisbil samt en civilbil gled smög förbi under dessa 5min den stod utanför portarna
efter uppstarten ruppade vi några karter bort och fick den riktigt varmkörd och smög sedan tebax till garaget och första provturen gjord
även två bilder på den nystartade och varmkörda skåpet tebax innen i värmen
Får tacka Mikael Mannelkvist ( rocka billy), den mystiske mannen för en skön pratstund och moraliskt stöd under kvällen
Det man har hört talas om är ju att man "torrkör" men detta är första gången någon suttit i baksätet och "torr-supit"
Även tack till dom andra som hjälpte till, stort tack även werner för pneumatik slangen till mapsensorn