Freddes vita pv

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
1800
För mycket laddtryck
Inlägg: 217
Blev medlem: mån okt 16, 2006 12:44 pm
Ort: Kiruna

Inlägg av 1800 »

WGn såg häftig ut! Är det du som byggt den?
Användarvisningsbild
bmw02touring
Forumsberoende
Inlägg: 1311
Blev medlem: tor aug 18, 2005 3:20 pm
Ort: Nyköping
Kontakt:

Inlägg av bmw02touring »

Fy satan vad fint det blir. :thumbright: Ser fram mot fortsättningen.
Niclas Carnesköld

Tack till:
Proauto Nyköping
MECA Nyköping
Autoexperten Nyköping
OLB Nyköping
E3Otto & Leffe
Smurfen Performance
nicke.t
Forumsberoende
Inlägg: 1885
Blev medlem: ons okt 03, 2007 10:00 pm
Ort: piteå/umeå

Inlägg av nicke.t »

va fint.gillar färgerna i motorrummet. :thumbright:
tel 0707149931
Användarvisningsbild
fredde_vit_pv
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 2273
Blev medlem: sön dec 07, 2003 4:38 pm
Ort: yttertavle/umeå

Inlägg av fredde_vit_pv »

härligt Jens! -5 i garaget då kan ved va inspirerande!

1800, eller vad du heter :) jo,den är hemmagjord av skrot från jobbet.

nicke.t, den blåa kulören bara blev så då den råkade finnas då färg behövdes
för en massa år sen,penslad! men den funkar.

Niclas, tack för peppningen!

/F
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21725
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

inga nya bilder på soppa systemet? eller nån annan uppdatering :)
carfreak
Forumsberoende
Inlägg: 616
Blev medlem: tis maj 18, 2010 10:26 pm
Ort: Göteborg
Kontakt:

Inlägg av carfreak »

Nu får du allt uppdatera tråden ;) Vill se hur de går med nya maskin!!
//Christian
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21725
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

och hur det går med handen, hörde nått om motor med hand under men det va väll inget allvarligt trasigt?
carfreak
Forumsberoende
Inlägg: 616
Blev medlem: tis maj 18, 2010 10:26 pm
Ort: Göteborg
Kontakt:

Inlägg av carfreak »

Jens Gustavsson skrev:och hur det går med handen, hörde nått om motor med hand under men det va väll inget allvarligt trasigt?
Får känna mig en bit ansvarig för detta.. Vid lastning av motor på pallen så hände en liten olycka som resulterade i 3-stygn. Dock har Fredde gjort ett underbart jobb med embaleringen trots som han själv sa i tele -"En armade banditen" ;)
//Christian
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21725
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

han räddade B20 olje tråget med handen på ren reflex? :)
carfreak
Forumsberoende
Inlägg: 616
Blev medlem: tis maj 18, 2010 10:26 pm
Ort: Göteborg
Kontakt:

Inlägg av carfreak »

Jens Gustavsson skrev:han räddade B20 olje tråget med handen på ren reflex? :)
Njae, snarare motorfästet ;)
//Christian
Användarvisningsbild
mattias
Admin
Inlägg: 10094
Blev medlem: ons okt 22, 2003 10:25 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av mattias »

Jag och Fredde har "sommarlov" samtidigt så vi tog en tur ut till Mickes Motor och lånade spridar-flödes-bänken och kollade upp 9 st 1000 cc/min spridare som Fredde hade liggandes. 6 st använda och 3 st nya, men de flödade lika även om de använda hade sämre sprutbild. Fredde kanske lägger upp resultatet sen, men det är inte viktigt - de var hyfsat jämna både på fullt öppna och korta pulsvidder.

Fredde har kört på med bränslesystemet, jag tog nån kass bild bak till med blixt men det syns knappt nåt pga all fin svart färg som delarna är målade med, så jag får ta stativet med mig nästa gång och skippa blixten. :)

Här är en bild framifrån :

Bild


Sen ska det bli kul att se den här skapelsen rulla till vintern, missade den sist. :hihi:

Bild
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Användarvisningsbild
Lars J
För mycket laddtryck
Inlägg: 244
Blev medlem: tor aug 02, 2007 12:16 am
Ort: Umeå

Inlägg av Lars J »

Framlyktan på monken kunde inte gjort sig bättre :thumbright:
Användarvisningsbild
fredde_vit_pv
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 2273
Blev medlem: sön dec 07, 2003 4:38 pm
Ort: yttertavle/umeå

Inlägg av fredde_vit_pv »

ok,Mattias jag lägger upp en skitbild på vår amatör-hitech test! :)

tider och mängder är ju tagna ur fantasin för att kolla, puttra omkring
och fullgas! men som sagt såg det ok ut max ca 5% skillnad.
men på 1ms så blev inte testet repeterbart med exakt samma
resultat.kan kanske va spridarens arbetsområde eller drivstegen
i testutrustningen!? på fullt omräknat till ML/Min så hamnade alla
mellan 1025-1060 vid 3,2 bar.
jag och mattias b med Miatan ska köra med likadana spridare
men han ska åka E85 det är därför det är så många!

Lars, framlyktan kan se lite stor ut men det beror på att
det är en minibike! :hihi:

/F


Bild
Användarvisningsbild
Julle
För mycket laddtryck
Inlägg: 152
Blev medlem: mån jun 28, 2010 11:10 pm
Ort: Umeå, Stöcksjö

Inlägg av Julle »

Tja Fredde.
Ser ut att gå 10:or på stripen, fast den står still!! :hihi:
Hoppas på att få se den snart i garaget!!

Själv har det spårat ur redan för mitt projekt. :doh:
Syns inte än på Min tråd om du sett den, men i min bil nu så är det katastrof för framtiden!!
Jörgen Lundqvist

Fegar med att köra orginal.
Bruksar med Volvo V40 2.0T (Steg 1)
Leker med Miniquad Lifan 120cc.
Jobb: Reservdelar VanService
Användarvisningsbild
fredde_vit_pv
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 2273
Blev medlem: sön dec 07, 2003 4:38 pm
Ort: yttertavle/umeå

Inlägg av fredde_vit_pv »

jag har pulat med bla tändspolarna! jag gav biltemas blixtslangar en chans
men då en släppte i infästningen redan på mockupstadiet så känns
det som jag måste byta till tändkablar som pallar arga cdi-tändningar!
vid obduktion visar sig det att det är kolkablar som ej rekommenderas :doh:
är det nån som har tips på 40-50cm långa cdi-kablar ?

Bild
Skriv svar