Freddes vita pv
- bmw02touring
- Forumsberoende
- Inlägg: 1311
- Blev medlem: tor aug 18, 2005 3:20 pm
- Ort: Nyköping
- Kontakt:
- fredde_vit_pv
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 2273
- Blev medlem: sön dec 07, 2003 4:38 pm
- Ort: yttertavle/umeå
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21725
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
inga nya bilder på soppa systemet? eller nån annan uppdatering 

True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21725
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
och hur det går med handen, hörde nått om motor med hand under men det va väll inget allvarligt trasigt?
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Får känna mig en bit ansvarig för detta.. Vid lastning av motor på pallen så hände en liten olycka som resulterade i 3-stygn. Dock har Fredde gjort ett underbart jobb med embaleringen trots som han själv sa i tele -"En armade banditen"Jens Gustavsson skrev:och hur det går med handen, hörde nått om motor med hand under men det va väll inget allvarligt trasigt?

//Christian
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21725
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
han räddade B20 olje tråget med handen på ren reflex? 

True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jag och Fredde har "sommarlov" samtidigt så vi tog en tur ut till Mickes Motor och lånade spridar-flödes-bänken och kollade upp 9 st 1000 cc/min spridare som Fredde hade liggandes. 6 st använda och 3 st nya, men de flödade lika även om de använda hade sämre sprutbild. Fredde kanske lägger upp resultatet sen, men det är inte viktigt - de var hyfsat jämna både på fullt öppna och korta pulsvidder.
Fredde har kört på med bränslesystemet, jag tog nån kass bild bak till med blixt men det syns knappt nåt pga all fin svart färg som delarna är målade med, så jag får ta stativet med mig nästa gång och skippa blixten.
Här är en bild framifrån :

Sen ska det bli kul att se den här skapelsen rulla till vintern, missade den sist.

Fredde har kört på med bränslesystemet, jag tog nån kass bild bak till med blixt men det syns knappt nåt pga all fin svart färg som delarna är målade med, så jag får ta stativet med mig nästa gång och skippa blixten.

Här är en bild framifrån :

Sen ska det bli kul att se den här skapelsen rulla till vintern, missade den sist.


Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
- fredde_vit_pv
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 2273
- Blev medlem: sön dec 07, 2003 4:38 pm
- Ort: yttertavle/umeå
ok,Mattias jag lägger upp en skitbild på vår amatör-hitech test!
tider och mängder är ju tagna ur fantasin för att kolla, puttra omkring
och fullgas! men som sagt såg det ok ut max ca 5% skillnad.
men på 1ms så blev inte testet repeterbart med exakt samma
resultat.kan kanske va spridarens arbetsområde eller drivstegen
i testutrustningen!? på fullt omräknat till ML/Min så hamnade alla
mellan 1025-1060 vid 3,2 bar.
jag och mattias b med Miatan ska köra med likadana spridare
men han ska åka E85 det är därför det är så många!
Lars, framlyktan kan se lite stor ut men det beror på att
det är en minibike!
/F


tider och mängder är ju tagna ur fantasin för att kolla, puttra omkring
och fullgas! men som sagt såg det ok ut max ca 5% skillnad.
men på 1ms så blev inte testet repeterbart med exakt samma
resultat.kan kanske va spridarens arbetsområde eller drivstegen
i testutrustningen!? på fullt omräknat till ML/Min så hamnade alla
mellan 1025-1060 vid 3,2 bar.
jag och mattias b med Miatan ska köra med likadana spridare
men han ska åka E85 det är därför det är så många!
Lars, framlyktan kan se lite stor ut men det beror på att
det är en minibike!

/F

Tja Fredde.
Ser ut att gå 10:or på stripen, fast den står still!!
Hoppas på att få se den snart i garaget!!
Själv har det spårat ur redan för mitt projekt.
Syns inte än på Min tråd om du sett den, men i min bil nu så är det katastrof för framtiden!!
Ser ut att gå 10:or på stripen, fast den står still!!

Hoppas på att få se den snart i garaget!!
Själv har det spårat ur redan för mitt projekt.

Syns inte än på Min tråd om du sett den, men i min bil nu så är det katastrof för framtiden!!
Jörgen Lundqvist
Fegar med att köra orginal.
Bruksar med Volvo V40 2.0T (Steg 1)
Leker med Miniquad Lifan 120cc.
Jobb: Reservdelar VanService
Fegar med att köra orginal.
Bruksar med Volvo V40 2.0T (Steg 1)
Leker med Miniquad Lifan 120cc.
Jobb: Reservdelar VanService
- fredde_vit_pv
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 2273
- Blev medlem: sön dec 07, 2003 4:38 pm
- Ort: yttertavle/umeå
jag har pulat med bla tändspolarna! jag gav biltemas blixtslangar en chans
men då en släppte i infästningen redan på mockupstadiet så känns
det som jag måste byta till tändkablar som pallar arga cdi-tändningar!
vid obduktion visar sig det att det är kolkablar som ej rekommenderas
är det nån som har tips på 40-50cm långa cdi-kablar ?

men då en släppte i infästningen redan på mockupstadiet så känns
det som jag måste byta till tändkablar som pallar arga cdi-tändningar!
vid obduktion visar sig det att det är kolkablar som ej rekommenderas

är det nån som har tips på 40-50cm långa cdi-kablar ?
