Plump skrev:De här bygget gillar jag skarpt!!!
Har funderat på en bmw spis i min sierra också..
Men är inte motorn bra tung och sierran är ju väldigt lätt i röven..
Hur blir den kombinationen tror du?
Skiljer inte så mycket mellan 2.9 motorn och BMW sexan och tycker det funkar bra på dom överladdade 2.9 sierror jag kört i alla fall. Finns inte så många val om man vill ha ut bra med effekt enkelt utan att motorn blir så hetsig
Nä där har du ju en poäng. 2.9 motorerna tänkte ja inte på att dom fanns i mk1 karossen också.
Har funderat väldigt länge på att sätta bm motor i mitt projekt som sagt..
Men inte gjort slag i saken pga torpedväggen och värmepaketet.
Man vill ju kunna blåsa på rutan om de blir imma..
Har du kollat ut nått värmepaket som passar bra nu när orginal inte går att använda?
Plump skrev:Nä där har du ju en poäng. 2.9 motorerna tänkte ja inte på att dom fanns i mk1 karossen också.
Har funderat väldigt länge på att sätta bm motor i mitt projekt som sagt..
Men inte gjort slag i saken pga torpedväggen och värmepaketet.
Man vill ju kunna blåsa på rutan om de blir imma..
Har du kollat ut nått värmepaket som passar bra nu när orginal inte går att använda?
Håller på att leta lite lätt efter ett tunt "element" hitter jag ett sådan kommer jag helt enkelt tillverka ett Värmepaket
Daniel-635 skrev:Ja det bygget var verkligen arbetat överallt med
Ska bli kul att höra ett utlåtande på chassit jämfört med Sierran som original.
Jag tyckte när jag hade min att det var väldig "gummi" känsla framförallt i framvagnen, och på denna bil vart ju detta HELT ombyggt.
Ja jag hoppas att det kommer funka det här, är väldigt nyfiken på hur det kommer funka, synd att det är så rackarns långt till Vår/sommar bara
Mikael S skrev:Ja jag hoppas att det kommer funka det här, är väldigt nyfiken på hur det kommer funka, synd att det är så rackarns långt till Vår/sommar bara
Med rätt däck på en frusen sjö..
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl. Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Mikael S skrev:Ja jag hoppas att det kommer funka det här, är väldigt nyfiken på hur det kommer funka, synd att det är så rackarns långt till Vår/sommar bara
Med rätt däck på en frusen sjö..
Det vågar jag inte, när hornen växer ut så är risken stor att jag parkerar i en snödriva
johanF skrev:ca vilka mått vill du ha på värme element?jag har som är ca 30mm tjockt 400långt å 150bredd tillövers.
Har sett e nisse som använder en biltema motorrumsfläkt för båt i motorrummet som kör in värme i bilen,Går väl sätta på nån sköld med ett rör på downpipen o dra förvärmsslangar till den o köra in genom torpeden,eller sätta själva fläkten inne under instrumentet för den är ju väldigt liten
I gamla vw bussar kring -89 iaf, så sitter det under bakersta sätet ett eget värmepaket med fläkt och element i en liten klump, det är ganska smidigt format på. Så får man ju allt i ett också.
Ok har lite då, inte så spännande men något i alla fall
Började dagen med att prova om en oljekylare skulle kunna funka som värmeelement och det blir riktigt bra faktiskt!
Sen lite bilder på det som ska bli ett grenrör
Tog hela jäkla dagen att göra kollektorn eller kollektorerna i det här fallet eftersom jag testade lite varianter och det är så tajt så fick bli så här. Även hängt ner allt några gånger och kollat frigång och det är inga problem så imorgon ska jag börja punkta upp röret