Sida 4 av 20

Postat: tis apr 06, 2010 6:01 pm
av Manne
Idag, kl 11.20 var ja in på regbes!
Hade tagit ledigt från jobbet tillomed :D

Bes.utförande. en extra ljuddämpare på trekvart.
Å fjädrarna kapade tre varv runtom.. bara för att ja kan 8)
Bild

Regbes gick fint, även med fuelcell i bagaget :bs:


Gjorde en vanlig kontrollbes också å fick två st 2:or.
Hade räknat med fler :roll:
Den ena var att bromsreserven är för dålig, pedalen tar för långt ner.
Har krånglat som en tok med bromsarna så ja spyr på skiten!
Men dom trodde att de va nåt med pedalen.. att de ska gå att justera på nåt sätt.. så ska kika på de under veckan. Tog loss pedalen förut iaf.

Sen den andra tvåan var att gångjärnen på förardörren är slut.
De började ja också med, så har hängt av dörren å skruvat dit bättre beg. Men inte hängt tillbaka dörren för de är lättare å komma åt bromspedalen utan den på 8)

Sen örka ja inte skruva nå mer för de gjorde ja halva söndagen å hela dagen igår :lol:

Åkte å fick däck påkrängda på två av jp fälgarna istället, 9,5"arna.
Köpte ju 245/40 för nåt år sen. men har kommit på att ja vill ha lägre profil.
Eftersom ingen ville köpa däcken av mig så kan ja väl svarva lite på dom :bootyshake:
Men som sagt, för mkt gummi tycker ja :D
Bild

Postat: tis apr 06, 2010 6:16 pm
av Steve
Du sätter väl dit nyare 240-gångjärn när du liks håller på?

Fälgarna är feeta

Postat: tis apr 06, 2010 7:19 pm
av Manne
Jepp de är nyare gångjärn ja har satt dit.

Jo dom är ganska feta :D

Postat: tis apr 06, 2010 7:20 pm
av 7aan
Dom där fälgarna är grymt pheta skulle sitta fint på min bil ;)

Postat: tis apr 06, 2010 8:59 pm
av Rogge
de däcken kommer du nog kunna svarva på länge ;)

nankang är hårda kina grejer ;)

Postat: ons apr 07, 2010 8:02 pm
av Manne
7aan: Tror dom kommer sitta bättre på mina bil ;)

Rogge: Hehe ja de va möe gummi på dom :P Nej de är inte nankang, dom heter Kaiser :hihi:

Postat: ons apr 07, 2010 10:17 pm
av subw000fer
242 -75 is the grej! :D

Vafan du bygger ju också m50 motor i din :shock: börjar ju kännas vanligt? :lol:
Iofs bara bra att ha fler att kolla på :D

Postat: tor apr 08, 2010 7:52 am
av reine
fränt att du fick igenom kärran i regbes.. bara montera turbo och köra hela sommarn då :thumbright:

subw000fer vanligt va väll att ta i :)

Postat: tor apr 08, 2010 11:06 am
av subw000fer
reine skrev: subw000fer vanligt va väll att ta i :)
jo de va de väl :P men har ju sätt 4-5 242or som har det nu ju! :roll:

Postat: fre apr 09, 2010 4:31 pm
av Manne
subw000fer: Ja de är ju det :D Vanligt å vanligt, inte lika vanligt som t5 iaf. Men spelar väl ingen roll ändå, gör ju inte detta för att de är nån "mode-grej", utan för att de är en förjävla vettig motor ;)

reine: Ja det kändes bra :D Njaa, ska fixa karossen innan ja börjar kosta på med turboprylar.. :hihi:
Men ja ska köra den i sommar iaf :D

Postat: mån apr 12, 2010 9:02 pm
av Manne
Idag var ja in på ombes i släckte 2orna!
Så nu är bilen bes, bara tuta å köra! :D

Det som händer i nästa steg på räsern är framvagnsrenovering.
Har en extra framvagn som ja började plocka lite med idag, plockade rent fjäderbenen å började slå ur gammla bussningar, fick dock bara ut två, dom andra två får ja ta i pressen på jobbet.

Råkade beställa framdäck nyss också så ja kan få på jpfälgarna :D

Postat: lör apr 17, 2010 8:36 pm
av Manne
Imorgon ska ja troligtvis lämna iväg framvagnen på blästring, så ja kan få på lite ny å fräsch färg utan rost :P
Nya bussningar, stabilisatorstag å stötdämpare ligger redan i garaget.

Tänkte även bygga justerbara coilovers fram. Har fått hem sånna här iaf

Bild


Ska tydligen passa ganska bra utanpå orginal fjäderben.
Men detta med fjädrar verkar vara en riktig djungel!
Ja vill ju ha bilen stenhård i princip.. för ska ju köra riktigt lågt, vore ju töligt om man har typ 4 cm markfrigång å så 5-6 cm fjädringsväg, de säger ju sig självt.. de kommer inte funka :lol:

Men lär ju svetsa om fjäderbenet (korta för opeldämpare och svetsa dit de gängade röret) å mäta på plats för att veta hur lång fjäder ja ska ha.. men tror att 8" i längd kan blir bra. Men hårdhet vettefan.. Någon på forumet som har lite bättre koll på fjädrar?
Tips på länkar till återförsäljare? Har hittat på dalhems och millway till vettigt pris iaf.

Postat: sön apr 18, 2010 10:48 am
av Brandt
Ett tips är att kolla så fälgarna inte tar i hylsan innan du beställer fjädrar.
Jag skulle tippa att du behöver kortare än 8" långa.

Postat: sön apr 18, 2010 5:35 pm
av Tiiiseen
va du tvungen och ha med dig några papper på motorn ? och hur många hästar ligger den på? eller körde du bara in den med flinet på läpparna och gled runt och sa att du hade en 75 a ?:P bara lite nyfiken jobbar på att få ner en t5 a i min 242... Nu vill vi se bilder på bilen med 9,5 erna på:P mvh

Postat: sön apr 18, 2010 6:56 pm
av Tobias Lindqvist
vart fick du tag på dom där "hylsorna" såg fina ut .