BMW M3 rallycross - Team Tiger Motorsport
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 449
- Blev medlem: ons jan 20, 2010 7:51 am
- Ort: Kalix
Sv: BMW M3 rallycross - Team Tiger Motorsport
Gamla nabben går på ca 6000/st och den nya 9500/st för 15"
/ Niklas Sandström
- Johan Lindberg
- Forumsberoende
- Inlägg: 750
- Blev medlem: mån nov 08, 2004 6:26 am
- Ort: Bollnäs
- Kontakt:
Re: BMW M3 rallycross - Team Tiger Motorsport
hur lång är nabben ni kör med? utstick,totallängd?
BMW M3 rallycross - Team Tiger Motorsport
9500:- är fan i mig kriminellt.. Konstigt att de inte är fler startande :/
Svetsar de mest.
Flänsar kan ordnas.
Ulf Norss
0709325601
Flänsar kan ordnas.
Ulf Norss
0709325601
- Dennis Öhman
- Forumsberoende
- Inlägg: 3250
- Blev medlem: sön nov 11, 2007 4:01 pm
- Ort: Överkalix
- Kontakt:
Re: BMW M3 rallycross - Team Tiger Motorsport
på det där sättet får man sportten att dö ut!!
Niklas.E
- Dennis Öhman
- Forumsberoende
- Inlägg: 3250
- Blev medlem: sön nov 11, 2007 4:01 pm
- Ort: Överkalix
- Kontakt:
Re: BMW M3 rallycross - Team Tiger Motorsport
Fredrik vann idag första racet och kom 2a i andra 

Dänniz 073-8447664
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 449
- Blev medlem: ons jan 20, 2010 7:51 am
- Ort: Kalix
Re: BMW M3 rallycross - Team Tiger Motorsport
Första helgen resulterade i två brutna lopp och en vinst samt en andra plats, Fredrik Ligger trea i totalen
Några klipp från helgen.
http://www.youtube.com/watch?v=fowfw3L1On8
http://www.youtube.com/watch?v=GsjSGWOdv_Q
http://www.youtube.com/watch?v=NSr1OcMFHx8
http://www.youtube.com/watch?v=z5i_pMKGQnE
http://www.youtube.com/watch?v=XgOkpPRZyK0
http://www.youtube.com/watch?v=4xxI9xow_7g
Några klipp från helgen.
http://www.youtube.com/watch?v=fowfw3L1On8
http://www.youtube.com/watch?v=GsjSGWOdv_Q
http://www.youtube.com/watch?v=NSr1OcMFHx8
http://www.youtube.com/watch?v=z5i_pMKGQnE
http://www.youtube.com/watch?v=XgOkpPRZyK0
http://www.youtube.com/watch?v=4xxI9xow_7g
/ Niklas Sandström
- Rasmus Annander
- Forumsberoende
- Inlägg: 627
- Blev medlem: fre nov 24, 2006 8:58 pm
- Ort: Eksjö
- Kontakt:
Re: BMW M3 rallycross - Team Tiger Motorsport
byter ni utväxling till isen ser ut å gå ruskigt fort!! förbaskat startnabb den där bilen
grymm sång i 6an ylar fint
ha ha bra ladd även när huven lyfter o skymmer sikten ha ha tiger är ingen fegis

grymm sång i 6an ylar fint

ha ha bra ladd även när huven lyfter o skymmer sikten ha ha tiger är ingen fegis

har köpt en Rallycross 242 kaross som ska göras iordning till supernationell 2400
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21730
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: BMW M3 rallycross - Team Tiger Motorsport
vad hände med motorn? såg filmen på you-tube lät inte bra då han körde på start motorn 

True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 449
- Blev medlem: ons jan 20, 2010 7:51 am
- Ort: Kalix
Re: BMW M3 rallycross - Team Tiger Motorsport
Nä vi kör samma året runt. VMAX i Morjärv var 170km/h och teoretisk maxfart är ca 190km/h. Vi har dropgear i lådan men totalt motsvarar det en utväxling bak på ca 4,92:1Rasmus Annander skrev:byter ni utväxling till isen ser ut å gå ruskigt fort!! förbaskat startnabb den där bilen![]()
Jens: den skar på sexans vevlager så storänden hade hoppat ut genom blocket och tråget.
/ Niklas Sandström
Re: BMW M3 rallycross - Team Tiger Motorsport
Hur klarade sig allt annat?
Är de billetveven som satt i som spökade igen?
mvh Henrik
Är de billetveven som satt i som spökade igen?
mvh Henrik
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 449
- Blev medlem: ons jan 20, 2010 7:51 am
- Ort: Kalix
Re: BMW M3 rallycross - Team Tiger Motorsport
Fyra ventiler for och toppen behövde planas lite. Block, vev samt sexans kolv och stake är skrot.
Det var min underdel med en strokad S54 vev som for (samma som han har kört med hela förra säsongen), den skar pga smörjproblem. Alla vevlager som var kvar var väldigt nötta även fast det var coatade racelager som var nya inför isen, mest troligt på grund av slarv med varmkörning för oljan var väldigt kall vid raset.
Det var min underdel med en strokad S54 vev som for (samma som han har kört med hela förra säsongen), den skar pga smörjproblem. Alla vevlager som var kvar var väldigt nötta även fast det var coatade racelager som var nya inför isen, mest troligt på grund av slarv med varmkörning för oljan var väldigt kall vid raset.
/ Niklas Sandström
Re: BMW M3 rallycross - Team Tiger Motorsport
kolla bara frigången mot sidorna på ventil urgröpningen i kolvarna om ni planar toppen för jag vet att de har varit grymt tajt där tidigare och de blir ju än mer tajt ifall toppen planas ytteligare men de där har ni säkert koll på
mvh
mvh
Re: Sv: BMW M3 rallycross - Team Tiger Motorsport
Har du nån bild/ritning, mått osv? Eller finns de på SBF.se? Och vad skiljer nya och gamla åt? Och hur många är det per hjul?Niklas Sandström skrev:Gamla nabben går på ca 6000/st och den nya 9500/st för 15"
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 449
- Blev medlem: ons jan 20, 2010 7:51 am
- Ort: Kalix
Re: BMW M3 rallycross - Team Tiger Motorsport
Björn: Vi har koll på det. Det som är bekymmer är att klämspalten kryper ut och tar i en upphöjning på kolvarna som Stefan har fått slipa bort nu.
Loop: Från början var det stålbrickor som var 3mm tjocka och 25mm i diameter, för något år sedan släpptes det så man får åka med aluminiumbrickor som är 8mm tjocka och med samma utstick på 23mm från brickan blir ju nabben 5mm längre då. Det senaste Professorn har nu är att han fräser i brickorna också.


Det är ca 150 till 170 nabb i varje däck.
Loop: Från början var det stålbrickor som var 3mm tjocka och 25mm i diameter, för något år sedan släpptes det så man får åka med aluminiumbrickor som är 8mm tjocka och med samma utstick på 23mm från brickan blir ju nabben 5mm längre då. Det senaste Professorn har nu är att han fräser i brickorna också.


Det är ca 150 till 170 nabb i varje däck.
/ Niklas Sandström