Sida 4 av 5
Re: Pysens Hårblås: Mazda MX-5-92
Postat: sön apr 17, 2011 6:47 am
av petercab
Skall försöka att inte stjäla tråden, lovar att lägga upp en egen snart istället.
Men det är en LS6:a för tillfället med T-56-låda och VEMS

Re: Pysens Hårblås: Mazda MX-5-92
Postat: sön apr 17, 2011 8:21 pm
av Pysen
Bekväma gubbar justerar bränslet efter en liten provtur. Grundinställningen på wg var bara på 2hekto och vi hittade ingen ungdom som ville krypa under bilen så det måste göras om igen.......synd

Re: Pysens Hårblås: Mazda MX-5-92
Postat: sön apr 17, 2011 8:28 pm
av Pysen
petercab skrev:Kul bygge
Min fjollmiata är lite blingigare, eller inte..?

Skumt det verkar ju som den passar bättre en min orginalmotor

Re: Pysens Hårblås: Mazda MX-5-92
Postat: ons apr 27, 2011 8:35 pm
av Pysen
Playstation installerad och klar.

Re: Pysens Hårblås: Mazda MX-5-92
Postat: lör apr 30, 2011 8:30 pm
av Robin Olivi
Gillar "fniss" knappen

Re: Pysens Hårblås: Mazda MX-5-92
Postat: sön aug 28, 2011 8:14 pm
av super7
Pysen skrev:Efter en dag på konbanan tillsammans med med lek kompisen Fredde så vart det mer än uppenbart att väghållningen var rätt schysst men att bilen lider av svåra motorproblem.
Motorproblemet verkar ju vara åtgärdat....

Re: Pysens Hårblås: Mazda MX-5-92
Postat: mån aug 29, 2011 8:57 am
av Jens Gustavsson
hur gick det för er på banan?
Re: Pysens Hårblås: Mazda MX-5-92
Postat: tis aug 30, 2011 1:26 pm
av Pysen
Var lite halt och vart bara en repa innan det vart riktigt blött. Fredde drog en snygg piruett iaf

Tiderna var inget att skryta med men det sitter väl i förar vana kan man gissa.
Men bilen är störtskön laddade bara 0.6Bar och toppfarten ökade med detta från 100>>150km/h på fartsträckan(dvs från anus till acceptabelt). Motorn går riktigt snygg och känns aldrig "tom" och skjuter på bra mellan 4000-8000. Fjädrarna och konidämparna har eliminerat krängningarna så nu blir jag sugen på en riktig hjulinställning också.
Re: Pysens Hårblås: Mazda MX-5-92
Postat: lör okt 01, 2011 7:31 am
av Pysen
Äntligen fick vi en dag av körning med torr asfalt, laddtrycket var satt till 0.7Bar vilket var rätt lämpligt för att få körglädje. Tiderna börjar krypa neråt och med Bosse som co-driver så började man iaf få en aning om hur det skulle gå till. Fredde körde minst men satte en 1.31 vilket inte är bra bland SS-Proffsen men iaf 8 sekunder snabbare än när den var motorlös.
Nu är det nog körvana som behövs för bilen är duktig och skitkul att köra. Man har inte vant sig vid farten så första 180 gradaren i slutet på SS-banan kom som en överaskning(missade den med 30 meter trots full broms).
Blir det nog mappning hos Robban på Dynotech innan vintern om tiden tillåter, vore kul med lite siffror.
Re: Pysens Hårblås: Mazda MX-5-92
Postat: lör okt 01, 2011 5:08 pm
av gasekke
Den var en riktigt ball bil miatan , pratade lite med dig i Åmsele på SS körningen den där blir nog riktigt snabb i SS när allting stämmer.
Själv körde jag R golfen där i brist på "riktiga" racebilen blir klar och konstaterar att bromsar är i mitt fall viktigare än fart just nu..
SS är mkt roligare och svårare än man tror och kräver en hel del av ekipaget.
Re: Pysens Hårblås: Mazda MX-5-92
Postat: sön okt 02, 2011 9:08 pm
av Pysen
Mina bromsar har också börjat lukta brända kretskort sen det vart ordning på motorn. Sätter nog ditt färgglada klossar till att börja med då miatabromsar tydligen ska vara rätt bra.
Din bruksbil verkar har rätt attribut för bana så du borde kunna bygga i lugn och ro

Re: Pysens Hårblås: Mazda MX-5-92
Postat: sön nov 13, 2011 12:12 pm
av Pysen
Förberedelse för besök i bromsbänken är utförd. Mattias S var snäll och gjorde en vetenskaplig kalibrering av VEMS O2/EGT mätaren mot Autronic SM4:an. Vår egen kalibrering var iofs inte helt fel men känns bättre att ha koll på prylarna så man inte behöver greja med sånt vid bromsningen.
Re: Pysens Hårblås: Mazda MX-5-92
Postat: sön feb 26, 2012 9:57 pm
av Pysen
I dynotech-robbans ömma händer kom miatan till sin rätt och bromsade 340 hk vid 1.09 bar innan monsterkopplingen började slira. Mer info kommer när man tinat upp, det är kallt att stå framför en höfläkt.
Re: Pysens Hårblås: Mazda MX-5-92
Postat: mån feb 27, 2012 2:24 pm
av Jens Gustavsson
låter ju bra

hur varvade den? vart öppna wg och vad är max varv?
Re: Pysens Hårblås: Mazda MX-5-92
Postat: mån feb 27, 2012 5:40 pm
av fredde_vit_pv
vi ska fixa lite bilder men den har sjukt fint register!
varvar som en s-2000 men är starkare från typ 3500 rpm!
