Lite grejor från LG svensson, tackar så mycket för fint jobb!
Avgas huset till turbon. Rör för Westgaten, borrat å gängat för avgas tempen. Och anslutning mott Downpipe med v bandsfläns..
Så flänsen, avgastempen och 1000cc spridarna
Så byggd liten låda för kopplingsarmen, kom ganska så nära gaspedalen..
Sen så är det fördig målat
Insuget, tog slut på gas så blev ingen tiggning i helgen, bara downpipen som blev klar..
Motor och låda på plats. Motor fästerna är nu klar
Inte hunnit mycke nu men lite iaf, känns att man är både pappa och husägare men roligt är det...
Lite bilders
Fixat till generator, byggt till servo pump och fixat slangar till servon..
Monterat svänghjul och koppling, byggt om kopplingsarmen lite, tog vist i kopplingen...
Fixade lite stolsfästen i alu , få se hur stabil dom blir,
Så slipa bort gammla v-bandsanslutningen på snurran, ska tigga dit en ny
Svetsat din ny kylarbalk, blev ej nått i alu! Fick ej tag i nån lämplig alu profil Så testadade jag IC, ska flyttas fram så kylaren får plats mellan motor och IC
Så kom det dit ett värmepaket och en stol..
Så den roliga El-härvan
Nu så ha en av bränslepumparna kommit och lite powerflex bussningar till framvagnen!!
Så va vi och svetsa klart insuget, turbon och underrederna i går..
Fixat röret till tomgångsmotorn och platta för gasreglaget.
Så där Map censorn ska sitta
Turbon och underrederna
Så här man gått å dragit på sig en dunder förkylning innan helgen
Köpt mig en kylare och elfläkt. Gjort distansfläns mellan turbon och grenrör, fylt upp lite GM olja i v-lådan
Fått kontakterna till tänspolarna och kopparplåt så kan man göra pakningar och skruva fast turbon till helgen, ska bara göras ett extra stag som håller upp klumpen!
Ringt å beställt 7Kg batteri, blev Odyssey PC 680.. Har börjat lite med elen oxå, rensat ur flera meter kabel, huva vad det va konstigt kopplat, 75:a och nyare brädan/mätare va som klip och klistra överallt
Fått nya spridartätningarna så ska monteras snarast..
Så har jag slängt på lite färg i bagaget. Svetsat klart där nu ( hatar rost och allt vad som heter svetsning nu) Blev inge ner säkning av tanken i bagaget, verkar som man inte får besikta med fuelcell så lägger inget jobb med att sänka ner skiten om det ändå blir stopp på besiktningen, men gjorde om golvet lite då man andå hade kapat upp det.. Brandfast slang!
Så fulecell, redtop pumpen catchtanken och 044_a pumpen är monterad, ska börja dra bränsle slang så fort jag hinner..
Länkarmarna blästrade och pulverlackade med nya powerflexbussningar..
Lägger till nå bilder, blästrat och lackerat med nya poweflex bussingar
Märkligt hur jag missat denna tråd.. himla snyggt jobbat!
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl. Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
DawR skrev:Följer denna tråd med spänning
roligt med mycket bilder... Hur mycket hade du tänkt att ta ut i effektväg ungefär?
Trevligt
Ja bilder är skoj
jag vet ej hur mycke effekt det blir, har ej hållit på och byggt med turbo förut.. Men eftersom jag kör med orginal kolvar kommer jag nog inte ladda på mer än max 1,3 Bar, så vad turbon levererar vid det vette 17 ?
Ser helt sjukt bra ut alt sammen!! hvilke råder har du brukt? og hva slags innsug har du gått ut ifra? s60.? dette er sånn jeg vil at mitt prosjekt skal se ut etter hvert!=) men jeg er ikke så god å sveise...hehe