Sida 4 av 132
Postat: lör jan 21, 2006 8:41 pm
av Jens Gustavsson
Postat: lör jan 21, 2006 8:48 pm
av Ersviken
låter som helt klart spännade planer för bilen, karossen såg ju väldigt välbyggd ut så det blir ett spännande projekt att följa !
Postat: sön jan 22, 2006 8:43 pm
av dezzan
jag röstar ändå på en liten SB cheva motor, det där chassit borde väl klara mer än 850hk?, sen behöver väl inte all effekt utnyttjas? Större motor borde bli billigare och hållbarare, sen passar den direkt.
sen finns det ju tonvis med grejjer till sbc.
Postat: sön jan 22, 2006 9:15 pm
av Luddfig
kan försöka sno med mig en av scanias 16L V8 så kan du få köpa den billigt hehehe

Postat: sön jan 22, 2006 9:50 pm
av Jens Gustavsson
dezzan skrev:jag röstar ändå på en liten SB cheva motor, det där chassit borde väl klara mer än 850hk?, sen behöver väl inte all effekt utnyttjas? Större motor borde bli billigare och hållbarare, sen passar den direkt.
sen finns det ju tonvis med grejjer till sbc.
hadde jag hittat en prisvärd 302-327-350 med lite tjockare foder skulle jag slå till men det värkar va svårt att hitta.
många delar har offtast också levt ett hårt raceing liv i många år.
jag såg att ett nytt GM 350 4bults block kostade 600$ skulle kännas rätt då det är 4.00tum också (lite tjockare i allafall).
Får jag vara ärlig så är det inte så kul att mecka v8 när man är van precisions bearbetade B20 Block med supertjocka cylindrar och smidda härdade stål vevaxlar som tål 9500rpm/ 1000hk standard.
Tänk om man kunde hämta en csb350 Dart block med 4340smidd vev och stakar från en rostig standard cheva för 500spänn på skroten som det går med volvo, bmw

Postat: sön jan 22, 2006 10:03 pm
av KackNalle
Såg ett nytt 350 fyrbult block med toppar och hydraulkam för 28k eller nått på blocket. För dyrt kanske ?
Postat: sön jan 22, 2006 10:34 pm
av Jens Gustavsson
Postat: mån jan 23, 2006 7:31 am
av Kenny
du får ursäkta mig men var hittar man en 4bult 350 för de priset , dom har en 2bult som är halft i hopplockad på summit för 1359$
men då är de utan insug vattenpump svänghjul m.m.
Postat: mån jan 23, 2006 11:08 am
av Jens Gustavsson
Kenny skrev:du får ursäkta mig men var hittar man en 4bult 350 för de priset , dom har en 2bult som är halft i hopplockad på summit för 1359$
men då är de utan insug vattenpump svänghjul m.m.
http://www.sdpc2000.com/catalog/123/pro ... ck-ups.htm
Postat: mån jan 23, 2006 7:11 pm
av Dalmasen
Vore det inte häftigast med en B20 byggd bara för dragracing utan kompromisser för gatkörning?..Hur fort skulle det gå med det här chassiet tro?
Postat: tis jan 24, 2006 7:38 pm
av Tompi
Kul att det gamla Kiruna chassiet kommer till användning igen.
Postat: tis jan 24, 2006 9:59 pm
av dezzan
Vad är det besiktat för? ET 7.50 ?
Postat: ons jan 25, 2006 12:22 am
av vince
http://www.sdpc2000.com/catalog/123/pro ... ck-ups.htm[/quote]
billigt kanske,men absulut inget att sätta turbo på,hemska toppar,gjuten vev,gjutna kolvar etc,tror tom stakarna är gjutna,då är det bättre att köpa bara ett nytt block,och fylla på med smidda grejer,begagnade toppar,vev,stakar etc,brukar inte bli dyrt,till mitt opel projekt köpte jag en komplett 4bultad -72 400,den har iofs gjuten vev,men vettiga toppar och bra skick för en renovering 6500:-en fyrbultad 350 borde man hitta för 5000:-ett tips är att istort sett alla pickup/blazer/suburban från 70 talet har 4bultade block,har sålt två sådana motorer från bilar jag skrotat,och dom har inte inbringat några fantasi summor direkt.
Postat: ons jan 25, 2006 12:16 pm
av Pitebo
Jens, skippa dessa "tråkiga" planer på sb åtta, använd din fina cossie 6:a ist , mkt lättare, finare och fränare tycker iaf jag!

Postat: ons jan 25, 2006 1:01 pm
av dezzan
ford i en cheva, usch, kommer aldrig ge samma prestanda för pengen heller, fränare knappast, men vill man va udda så. Blir tonvis med extrajobb för att ens få dit den.
En fräsh 4 bultad sb underdel, sen är det i princip klart =)