tanken när jag köpte Vega rullande-chassit var att montera min ford 24v turbo cossie V6 - men det känns jobbigt med alla adaptrar och allt som nytt som måste byggas. T.ex insug, kolvar, stakar, 4st kammmar, grenrör mm. Så jag har nu bestämt att det blir Cheva SB och turbo i stället, man har ju alltid varit lite skeptisk mot V8 or och så men det kan ju vara kul att testa det också.
Jag satsar inte på att bygga en Gällivare Stark-dräpare (ford consul) på 2000hk utan jag ska bygga en snäll/billig gatmotor där jag vill visa vad en STOR turbo kan göra med en vanlig halvtrött V8

Men eftersom jag har den teorin att man ska skynda långsamt så blir denna första säsongen med V8 en testsäsong där jag mest troligt kör med en sugmotor V8..

Det blir att lära mig lite raggar trix och för att känna på och justera in chassit.
Jag och Mats A kommer också att fixa till karossen lite och lacka om den för att få ett mer diskret stuk.
Film från provkörning : http://www.youtube.com/watch?v=CXiZPOzsuG4&fmt=22
Mer bilder och info kommer framöver.
Volvo 142 kommer dock att luftas på strippen till sommaren så man får känna på riktig B20 TURBO KRAFT