Sida 4 av 7

Re: Norrlands reglementet 2013

Postat: lör okt 13, 2012 6:26 pm
av Zeta
Tobbe O skrev:Intressant, kan du nämmna en moppe med 30 millimeters slag

Nu var detta bara att exempel om du inte förstod det. Att 0,5mm överborr ger mer på en långslagig motor än en kortslagig. Men det kanske inte spelar någon roll bara den är luftkyld :hihi:

Re: Norrlands reglementet 2013

Postat: lör okt 13, 2012 7:57 pm
av Tobbe O
Tänker du köra norrlandscupen nästa år?

Re: Norrlands reglementet 2013

Postat: lör okt 13, 2012 9:22 pm
av Zeta
Förstår ffa inte vad kylingen har med saken att göra mer än att vissa (kanske) tycker det är "fusk" då man möter (kanske ) för stort motstånd. Jag vet inte ...?!?

Vad är anledningen att man har regler hur man kyler motorn ? vore intressant att veta varför det är så viktigt....då man ändå godkänner motorcykelcylindrar och motorcykelmotorer i mopedtävling. Men inte vätskekylda svensksålda mopedcylindrar. Är det inte en "mopedtävling" ?

Re: Norrlands reglementet 2013

Postat: lör okt 13, 2012 9:23 pm
av Tobbe O
Tänker du köra norrlandscupen nästa år?

Re: Norrlands reglementet 2013

Postat: sön okt 14, 2012 10:28 am
av Zeta
Jo det var planen. Får lägga det på hyllan, eller byta Fis-1an mot en zundapp kanske :(

Re: Norrlands reglementet 2013

Postat: sön okt 14, 2012 10:55 am
av Tobbe O
Lägga det på hyllan för att?
Vad är problemet med att köra fs1?
Var bor du?

Re: Norrlands reglementet 2013

Postat: sön okt 14, 2012 12:39 pm
av Zeta
Lägga på hyllan att köra norrlandscupen nästa år, finns fler tävlingar.
Inga större problem med Fs1 :) bortsett att LC inte godkänns.
I Norrland.

Re: Norrlands reglementet 2013

Postat: sön okt 14, 2012 5:13 pm
av Magnus.w
Det är ju valfritt !
mvh. Magnus.

Re: Norrlands reglementet 2013

Postat: sön okt 14, 2012 6:35 pm
av Zeta
Tackar ! Då väljer jag att köra vätskekylt :D

Re: Norrlands reglementet 2013

Postat: sön okt 14, 2012 6:43 pm
av Tobbe O
Vad är problemet, kör promod:)

Re: Norrlands reglementet 2013

Postat: sön okt 14, 2012 7:11 pm
av Zeta
Problemet är att ingen vill svara på de två frågor som jag ställt. Jag efterfrågade en förklaring på hur man har tänkt då man skrev reglerna, en motivering helt enkelt. Inget konstigare än så.

Att man godkänner "motorcykelmotorer" från utlandet, crosscylindrar, fegsnurror och nappflaskor. Men har regler på hur man kyler motorn, Logiskt ?

Vad är problemet ? att svara på frågorna.

Re: Norrlands reglementet 2013

Postat: sön okt 14, 2012 7:14 pm
av Filip L
bara moped motorer tillåtna

Re: Norrlands reglementet 2013

Postat: sön okt 14, 2012 7:22 pm
av Tobbe O
Kanske för att dom nyaste luftkylda cross cylindrarna är minst 30år gamla

Re: Norrlands reglementet 2013

Postat: sön okt 14, 2012 7:42 pm
av Zeta
Kan man ju köra en Minarelli P6 ´a från en TT maskin ? och vinna det mesta, bara för att den är typ över 30 år gammal och liknande block satt på en svensksåld moped.

Re: Norrlands reglementet 2013

Postat: sön okt 14, 2012 7:43 pm
av Zeta
Kanske nån som var med och skrev reglementet kan förklara ? :)