Sida 4 av 6

Re: Volvo 16v Turbo Projekt

Postat: ons jan 01, 2014 2:34 pm
av Angeland
Projektet har varit vilande men beställde mig en Sachs -765 tryckplatta så nu hoppas jag på att kopplingen inte ska slira i framtiden.
Ska lämna iväg svänghjulet på bearbetning som det passar ihop med nya tryckplattan.
Har även skaffat mig en hydraulisk handbroms från txrperformance.se/

Har köpt en annan kaross som motorn ska ta plats i, blir en lätt välanvänd volvo 740 sedan.

Är det någon här som som har provat KL racings insug för 16v ?

Re: Volvo 16v Turbo Projekt

Postat: ons jan 01, 2014 4:01 pm
av wallin
har köpt ett kl insug till mitt projekt
men det funkar inte om du skall ha generator och servo på original placering.b234f
blir till att bygga om en del eller göra om plenumet.

Med vänlig hälsning

Re: Volvo 16v Turbo Projekt

Postat: ons jan 01, 2014 8:14 pm
av Angeland
Okej, ja tanken var att ha dem på originalstället ju. :roll:

En fråga angående spridarna jag har, 4st 1000cc spridare hur långt kommer man med dom på e85? Vilken sort ska man satsa på om man vill gå upp lite i storlek? Effektmålet är runt 5-600 hk men lite marginal på spridarna skadar ju inte. Styrsystemet är ett ms3V2

Re: Volvo 16v Turbo Projekt

Postat: ons jan 01, 2014 8:29 pm
av Angeland
Getrag 260
Bild
Spisen, Kommer nog köra med fördelare bak istället, eller blir det med edisspole som tidigare tänkt.
Bild

Re: Volvo 16v Turbo Projekt

Postat: ons jan 01, 2014 9:42 pm
av AnkanindaVolvo

Re: Volvo 16v Turbo Projekt

Postat: tor jan 09, 2014 8:19 pm
av Angeland
Skapade mig en grupp på FB för den som vill följa bygget där.

https://www.facebook.com/groups/571334956284240/

Re: Volvo 16v Turbo Projekt

Postat: fre jan 10, 2014 4:48 pm
av DreRacing@
ska du köra MS så varför inte 2 wastespark spolar? skippa fördelarn

Re: Volvo 16v Turbo Projekt

Postat: fre jan 10, 2014 7:47 pm
av Angeland
Jo jag kommer skippa fördelaren då jag köpte mig en 765 tryckplatta så triggerhålen kommer att svarvas bort. En kompis har en edis spole som jag ska köra med, Trigga på gamla drevet till balansaxlarna är tanken. Är skönt att slippa eventuella problem med fördelare som kan uppstå vid varmt klimat och bankörning :thumbright:

Re: Volvo 16v Turbo Projekt

Postat: lör jan 11, 2014 7:35 am
av DreRacing@
med ms så räkker det med 3 trigger punkter på en 4a, (4-1)
kör bara en vanlig wastespark spole

Re: Volvo 16v Turbo Projekt

Postat: mån jan 13, 2014 1:55 pm
av Angeland
Svetsade ihop en bränslecatchtank idag
Bild
Kommer att se ut såhär sedan
Bild

Re: Volvo 16v Turbo Projekt

Postat: tis jan 14, 2014 5:14 pm
av Angeland
Snidade till ett spakställ till växellådan
Bild

Re: Volvo 16v Turbo Projekt

Postat: ons jan 15, 2014 9:01 pm
av pajsarn
Vad heter den doningen du har till växelspaken. Vet att den är köpt på Jula men hittar den inte där.

Re: Volvo 16v Turbo Projekt

Postat: ons jan 15, 2014 9:59 pm
av Johnny

Re: Volvo 16v Turbo Projekt

Postat: tor jan 16, 2014 5:34 pm
av Angeland
Hittade min på jobbet :thumbright:

Re: Volvo 16v Turbo Projekt

Postat: fre jan 17, 2014 7:39 pm
av turbobullen
Devil1l skrev:Delphi är Inge bra. Köp Bosch 1700cc inte de gammla blåa. Kolla streetpower eller simens. Låt toppen vara org med fräscha grejor. O satsa på ett bättre insug. Som sagt jag har provat. Bosch 2200cc bra insug org topp gerret gt4094r e 85 sm4 2st 044 gav 8,3liter i min på returen smidd botten oringat block utan ringar och copperringpackning. Den är en packning med lösa kopparbrickor o på min trycks den ner i spåret för oringen som jag inte la dit

Om du ska skita på delphi får du gärna förklara varför?
Har aldrig haft problem med delphi de har funkat skitbra!