Sida 4 av 7
Re: Skenande laddtryck,tial 44mm,gt35r, fortfarande problem
Postat: tor jun 27, 2013 3:43 pm
av Krink
Japp jag har kontrollerat wgn! Jag har tagit bort wgn och har bara ett rör ut från kollektorn ändå har jag skenladd så känns som jag kan utesluta wgn? Mvh
Skenande laddtryck,tial 44mm,gt35r, fortfarande problem
Postat: tor jun 27, 2013 4:21 pm
av RonnyO
Ja det kan du.
Re: Skenande laddtryck,tial 44mm,gt35r, fortfarande problem
Postat: tor jun 27, 2013 5:18 pm
av Kadett4wd
testa för skojs skull att bygg en 'spoiler' inne i kollektorn.
Hur ska man säga.. nedströms från toppen alldeles innan turboflänsen svetsar du en kant som hjälper till att styra in avgas i wastegaten.
kan räcka med nån ynka millimeter faktiskt.
Typ lägga en svetssträng bara och slipa till.
Re: Skenande laddtryck,tial 44mm,gt35r, fortfarande problem
Postat: lör jun 29, 2013 2:54 pm
av Krink
Japp jag ska testa att bygga någon styrning, känns som det inte är mycket det behövs bara nått så styr..
Tack för tips och trix Mvh
Re: Skenande laddtryck,tial 44mm,gt35r, fortfarande problem
Postat: ons jul 10, 2013 10:47 pm
av Krink
Hej nu har jag byggt om grenröret så wg röret tar från 3-4rör i kollektorn, jag har alltså FORTFARANDE skenladd? Jag begriper mig inte på detta.
Stabilt ladd när jag använder launch control.
Att jag har för klen vakumslang från kompressorhuset på turbon till wg, vad skulle hända då?
Re: Skenande laddtryck,tial 44mm,gt35r, fortfarande problem
Postat: mån jul 15, 2013 1:20 pm
av Krink
Jag har en till fråga!
Vad för storlek kör ni på röret ut till wastegaten?
Jag byggde om mitt grenrör så den tar från 4rör i kollektorn ut till min wastegate.
Testa att ta av min wastegate och bara köra med röret ut i luften, fick 0,8 bars laddtryck.
Min nästa fundering är om jag har för litet rör? Röret jag har är 42mm (37mm) invändigt och min tial 44mm wastegate är 39mm invändigt.
Vad kör ni för storlek på era rör? Mvh!
Re: Skenande laddtryck,tial 44mm,gt35r, fortfarande problem
Postat: mån jul 15, 2013 2:13 pm
av Kadett4wd
jag körde lika som primärpiporna
Re: Skenande laddtryck,tial 44mm,gt35r, fortfarande problem
Postat: mån jul 15, 2013 2:45 pm
av Krink
Okej. Vad hade du för koncept? Var det 42mm standard rör? Ger snart upp och bygger nytt grenrör. Det verkar inte finnas nån lösning på detta... har sett folk placera wg röret helt fel men ändå få det att fungera.. jag har 2rör och nu tar den från 4rör i kollektorn men ändå fungerar det inte.. :/
Re: Skenande laddtryck,tial 44mm,gt35r, fortfarande problem
Postat: tis jul 16, 2013 8:11 am
av Pacman
Har du kollat kammarna så de står rätt?
Med borttagen wastegate ska du inte få laddtryck. Då är felet större än bara grenröret!
Re: Skenande laddtryck,tial 44mm,gt35r, fortfarande problem
Postat: tis jul 16, 2013 2:24 pm
av Kadett4wd
Där är en bild på mitt grenrör..
Garret GT3582r med TIAL avgashus 0.82 A/R
Tial wastegate.
Lite sportigare kammar,portat,strokat,borrat,, mm mm mm.
Funka klockrent, tvärstabilt laddtryck.
MEN!! med fegfjädern på 0.bar så ville det skena upp till 0.9bar över 5500rpm.
Med 0.9 fjädern eller värre så var det stabilt.
Re: Skenande laddtryck,tial 44mm,gt35r, fortfarande problem
Postat: mån jul 29, 2013 11:06 pm
av Holm
Hade spök med skenladd på en bmw 2.8L m50, GT35, 46mm precision wg.
Hade byggt efter konstens alla regler, lika som många andra.
Ganska långt avstånd från kollektor till wg.
Hade först rör som var 48mm utv. till wg. Skenladd.
Det slutade med att jag byggde med 60mm rör från kollektor, kona ner till 48 och genom en kort 48mm flexdel in i wg. Då först fick jag det att funka...
Långa rör ger mer tryckfall och man behöver nog då gå upp i dimension för att behålla ett högt flöde.
Re: Skenande laddtryck,tial 44mm,gt35r, fortfarande problem
Postat: tis aug 06, 2013 9:15 am
av Krink
Tack för alla tips! håller nu på att bygga nytt grenrör med grövre anslutning till wg, hoppas på lösning.
mvh
Re: Skenande laddtryck,tial 44mm,gt35r, fortfarande problem
Postat: lör aug 10, 2013 1:37 pm
av Krink
Har ni byggt nytt grenrör med grövre anslutning till wg. ett 48mm rör invändigt till 44mm tial.
Har en finare laddtryckskruva nu men den går endå upp till 1,7bar men ingen fjäder i wgn.
Det som jag ska testa nu är att strobba tändningen och provtrycka systemet, några fler tips? mvh
Re: Skenande laddtryck,tial 44mm,gt35r, fortfarande problem
Postat: tis aug 13, 2013 9:17 pm
av Krink
nu har jag titta tändningen och provtryckt, tändningen stog bra till.
Men det läckte lite överallt som nu är fixat, men fungerar fortfarande inte..
fler tips???

Re: Skenande laddtryck,tial 44mm,gt35r, fortfarande problem
Postat: ons aug 14, 2013 12:48 am
av Joachim Stavik
Kan du lägga upp en bild på din tändningstabell?