grattis
volvo pv 53 16v. nytt höst projekt nr3 Bubbla meck
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21752
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
8.26/266 hörde jag från boström.
grattis
grattis
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
kul att se nåra repor me bilen idag, synd att det inte laddades 2,5+ bar då hade nog 7an suttit.... verkade som vädret försämrade tiden något mot slutet, men såg inte dom sista reporna, tyckte de blev bra start repan som gav 8,55 men det räcker ju med småfel, en genomgång av motor, topp o turbo kan nog vara behövlig innan det laddas på nästa gång, blir de nå mer tävling på bra bana så du kan sätta en 7a iår?
- Kökarmicke
- Forumsberoende
- Inlägg: 1368
- Blev medlem: tor sep 13, 2007 9:09 pm
- Ort: Åland
Ja jäklar vad det går
Den verkar vilja ryka en del, speciellt på avsläpp..
Trodde fanken du hade slagit runt och tagit eld första repan jag såg.
En teammedlem till den som skulle köra efter vågade inte släppa iväg honom innan han fått bekräftat att det var fritt i banslutet
Den verkar vilja ryka en del, speciellt på avsläpp..
Trodde fanken du hade slagit runt och tagit eld första repan jag såg.
En teammedlem till den som skulle köra efter vågade inte släppa iväg honom innan han fått bekräftat att det var fritt i banslutet
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
- Fredde Holmgren
- Impellerhead
- Inlägg: 2512
- Blev medlem: lör sep 20, 2003 3:31 pm
- Ort: Skellefte
- Kontakt:
coolt!
7.47 - 295km/h gammal Volvo med original framvagn
---------------------------------------------------------------
Sponsorer:
http://www.kastorfastigheter.se http://www.klracing.se
http://www.motornord.se
Fler Sponsorer sökes!
---------------------------------------------------------------
Sponsorer:
http://www.kastorfastigheter.se http://www.klracing.se
http://www.motornord.se
Fler Sponsorer sökes!
-
pvmannen karlsson
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 205
- Blev medlem: lör maj 16, 2009 10:05 pm
- Ort: laholm
finns det film?!!
pv -62 testbänk för "evolution" motorn
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=46009
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=46009
- turboamazon
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 151
- Blev medlem: tor dec 18, 2003 3:20 pm
- Ort: Västerås
En film från läcktaren, inte snabbaste repan. http://www.youtube.com/watch?v=x_2oylLhgZ0
Vi har filmat innuti med Gopro Hero men jag måste hitta nåt program för att få dom i lagom format för youtube.
Vi har filmat innuti med Gopro Hero men jag måste hitta nåt program för att få dom i lagom format för youtube.
10,15s @ 219km/h i en bubbla från 1960
6 sidor reportage i Street & Strip nr 6 2009
9,55s @ 236km/h med 1641cc i en Ghia
6 sidor reportage i Street & Strip nr 6 2009
9,55s @ 236km/h med 1641cc i en Ghia
- johan johansson
- Forumsberoende
- Inlägg: 735
- Blev medlem: tis apr 17, 2007 10:42 pm
- Ort: västerås/turbocity
Ja detta var en riktigt rolig helg som gick mkt över förväntan. Jag åkte till mantorp utan något som hellst mål utan att ta mig till mål och att få prova bilen, är ju lite nervöst med ny motor.
hade lite problem första repan då bilen hoppade och sköt och bluddrade,den gick helt enkelt skit dåligt.
åkte på den repan 1,60, 6,43-168, 10,66-163
blev att kolla i datorn och då hade jag massa konstiga värden som levde om i datorn. Hmmm skumt och en annan som inte fattar ett tjota om sådant här. Men jag ringde Jocke mellberg och fick lite tipps om vad det kunde vara, så jag bytade knappen till tillslaget. Och vipps bilen gick.
Trodde jag. den gick fint på tommgång så jag linade upp igen stog en stund på tommgång för att få upp tempen i motorn lite då varvade jag upp motorn lite då sa det PANG sen dog motorn och vägrade starta.
J...VLA SKIT BIL tänkte jag då. kolla med datorn igen, och nu var det rena tivolit i datora det var error och knepiga värden på precis allt. Jaja bara ringa Jocke igen och förklara felet han trodde det var strul med chippet eftersom allt var konstigt . Det värkar som om dom första sm4 med 1,09 chip inte hade ett slags kontakt fett på bena till chipet och så var det på mitt. fich plocka ur chipet och göra rent bena. sen när jag var i farten så tog jag bort säkringarna till sprutet och tändningen för säkerhets skull.
Startade bilen på morgonen och varmkörde lite sen provade jag att tomm varva lit och det gick att varva 8000 utan strul . Yipppie
nu vart man lite nervös ,hur kommer bilen att be te sig och så vidare for runt i huvudet. Jaja bara att prova, har ju nya black magic lammellar och har aldrig kört med sådana innan så det var ju också litte oroligt hur det skulle funka.
1.a repan värmde däcken kända att fasen vad lätt det går så det var bara att dunka i alla växlar som fans och lägga en liten dimridå
lite pirrigt att äntligen få prova bilen och se om den går som den ska.
Och hel......e vad den gick kände i starten att den hockade inta fast ordentligt och att den drog lite åt vänster. tror den boggade ganska mkt men sen drog det på riktigt fint. Det kändes att detta kommer iaf gå fort trodde inte att det skulle bli någon vidare tid men eftersom att shift lighten lös på 8600 strax innan mål så förstog jag att det gick fort (och det kändes). Blev ganska överaskad när polaren hämta de mig och sa hur fort det hade gått . detta var den snabbaste repan
repa
1, 1,28, 5,32-213,3 8,26-266,5
2, 1,45, 5,53-211,5 8,54-265,3
3, 1,32, 5,55-209,9 8,55-265,1
hade stora problem med att motorn trycker ur sig stora mängder olja och att den ryker vid avsläpp, har inte analyserat om det är olja eller vatten som det rycker av. kommer att prova bygga om vevhusventilationen och kolla över lite prylar och om han rycker mindre då så blir det nog att köra på sista kjula annars tror jag att jag ska riva och kolla över allt.
så jag måste säga att jag e hel nöjd med hur bilen gick med tanke på att jag sänkte max varvet till 9000rpm och laddtrycket till 2bar. så det finns lite mer att hämta om man säger så
sen vill jag tacka alla som var med och hjälpte till på mantorp
/ Johan Johansson
hade lite problem första repan då bilen hoppade och sköt och bluddrade,den gick helt enkelt skit dåligt.
åkte på den repan 1,60, 6,43-168, 10,66-163
blev att kolla i datorn och då hade jag massa konstiga värden som levde om i datorn. Hmmm skumt och en annan som inte fattar ett tjota om sådant här. Men jag ringde Jocke mellberg och fick lite tipps om vad det kunde vara, så jag bytade knappen till tillslaget. Och vipps bilen gick.
Trodde jag. den gick fint på tommgång så jag linade upp igen stog en stund på tommgång för att få upp tempen i motorn lite då varvade jag upp motorn lite då sa det PANG sen dog motorn och vägrade starta.
J...VLA SKIT BIL tänkte jag då. kolla med datorn igen, och nu var det rena tivolit i datora det var error och knepiga värden på precis allt. Jaja bara ringa Jocke igen och förklara felet han trodde det var strul med chippet eftersom allt var konstigt . Det värkar som om dom första sm4 med 1,09 chip inte hade ett slags kontakt fett på bena till chipet och så var det på mitt. fich plocka ur chipet och göra rent bena. sen när jag var i farten så tog jag bort säkringarna till sprutet och tändningen för säkerhets skull.
Startade bilen på morgonen och varmkörde lite sen provade jag att tomm varva lit och det gick att varva 8000 utan strul . Yipppie
nu vart man lite nervös ,hur kommer bilen att be te sig och så vidare for runt i huvudet. Jaja bara att prova, har ju nya black magic lammellar och har aldrig kört med sådana innan så det var ju också litte oroligt hur det skulle funka.
1.a repan värmde däcken kända att fasen vad lätt det går så det var bara att dunka i alla växlar som fans och lägga en liten dimridå
lite pirrigt att äntligen få prova bilen och se om den går som den ska.
Och hel......e vad den gick kände i starten att den hockade inta fast ordentligt och att den drog lite åt vänster. tror den boggade ganska mkt men sen drog det på riktigt fint. Det kändes att detta kommer iaf gå fort trodde inte att det skulle bli någon vidare tid men eftersom att shift lighten lös på 8600 strax innan mål så förstog jag att det gick fort (och det kändes). Blev ganska överaskad när polaren hämta de mig och sa hur fort det hade gått . detta var den snabbaste repan
repa
1, 1,28, 5,32-213,3 8,26-266,5
2, 1,45, 5,53-211,5 8,54-265,3
3, 1,32, 5,55-209,9 8,55-265,1
hade stora problem med att motorn trycker ur sig stora mängder olja och att den ryker vid avsläpp, har inte analyserat om det är olja eller vatten som det rycker av. kommer att prova bygga om vevhusventilationen och kolla över lite prylar och om han rycker mindre då så blir det nog att köra på sista kjula annars tror jag att jag ska riva och kolla över allt.
så jag måste säga att jag e hel nöjd med hur bilen gick med tanke på att jag sänkte max varvet till 9000rpm och laddtrycket till 2bar. så det finns lite mer att hämta om man säger så
sen vill jag tacka alla som var med och hjälpte till på mantorp
/ Johan Johansson
volvo pv 53 16v
-
Nicke Blom
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 250
- Blev medlem: mån sep 17, 2007 3:49 pm
- Ort: Månkarbo
- Roger Persson
- Forumsberoende
- Inlägg: 1644
- Blev medlem: mån mar 13, 2006 9:35 pm
- Ort: Laxå
- Kontakt: