Jaha, Dags för en liten uppdate då
Hade ju som sagt i motorn i början på veckan för att måtta in fästen till lådan och kika på hur man skulle lösa kardanaxelproblemet med den nya lådan också!
Snickrade ihop ett vxl-lådsfäste!
Kardanaxelbyggarverkstad !
Hade så sjuuuuk sjuuuk tur att Camarokardanen var exakt 60mm innerdiameter och bmw kardanen var exakt 60mm ytterdiameter med såpass bra passning så man fick knacka ihop det sista med slägga
Blir nog en alldeles duglig Provisorisk kardan!
Borde vara rätt så rak med tanke på att jag nog har närmare 50cm instick av bmw kardanen i camarons, Dock inte säkert att den är riktigt i balans.. men det får duga sålänge! ,Har beställt Kardandelar från Summit så det kommer bli 1350 kors med 3" kardanrör samt ett specialbygge så man får på ett 1350kors mot bakaxeln också.
Sen var det bara å plocka ner allt i molekyler igen och förbereda för lack på karossen, Och lack det blev!
Sen när vi tittat färdigt på färg som torkar så började vi återmontera lite smått !
Här hade vi lite olika åsikter jag och mina kompisar, Reflexrampens vara eller icke vara.
Men jag tyckte det såg bättre och mer enhetligt ut med den monterad så så fick det bli.
Sen var det bara att fortsätta det mycket underhållande arbetet att slipa ner resterande karossdelar.
Sen fick karossen lite frisk luft för första gången sen i höstas.
Såg sjukt bra ut när man fick se den på lite avstånd i normalt ljus
Sen hade jag inte tid att fota så mycket när alla smådelar lackerades , men här ligger mycket av de färdiglackade delarna framme!
Kompisen började dra bränsleledningar och bygga seriösa fästen till tanken (som suttit fast med spännband förut)

(Lugn det är bara tejp på hängslena till tanken för att inte skada aluminiumet

)

5/8" (motsvarande AN10) stålomspunnet borde räcka tur och retur.
Bakkofångare på!
Hooh, nu har jag skrivit så mycket så jag måste posta det innan jag lyckas flumma bort hela texten