Mats A skrev:3 vet jag då av . LY-Asconan . Åkes ascona . sen mantan nu med 500+ cui motorn
Nice

Det ska visst vara riktigt svårt att hitta fräscha lyktor till Ascona A.dezzan skrev:Populärt med Opel =)
Någon som vet var man kan köpa nya strålkastare, eller om det finns något annat märke som passar, helst med xenon lampor/drivdon.
Hittar inte på Mekonomen eller laitis, inte heller några beggade på bildelsbasen :/
mvh
Jag tror det är dom jag har!Cpt Tuttle skrev:Yttre lyktorna från en E28 då?dezzan skrev:Hittade lyktor från BMW 5-serien som passar hyffsat efter lite modifikation , de håller samma diameter.
Jo det har vi, men tanken från början var att ha plåtskalet orginal, ger inte speciellt mkt att byta mot plast, på sin höjd 30-50kg om man byter ALLT.Scrazher skrev:Ser myycket stiligt ut nu!Ibland får man vara lite stolt att vara lyckselebo
Nog för att det inte är allt för mycke tung plåt kvar på bilen nu... men ni har aldrig funderat på att gjuta upp några delar i andra material?
Vi kan bara hoppas att du har rätt =)?!?McRoadkilll skrev:Ca 105 000 st "inklickningar" på er projekttråd ang Asconan... Det är ganska mkt... Ni ska va riktigt stolta grabbar över ett grymt bygge... Jag tror att det kommer bli riktigt svårt att slå er på Sthlms gator i sommar.
//Jonas