Sida 31 av 62

Re: Lola t91--- alfapowerd

Postat: ons mar 28, 2012 8:45 pm
av knotan
mer/bättre film kommer senare...

http://www.youtube.com/watch?v=DBnHxdOMA8s" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Lola t91--- alfapowerd

Postat: ons mar 28, 2012 9:39 pm
av knotan
behöver TVÅ LIKADANA klcokor från lämplig lättrycksturbo,
tex orginal saab/volvo eller liknande, typ 0.3-0.4 bars grudnladdtryck...
måste som sagt va två likadana (kör dubbelturbo)

jag har två nya "trimklockor" jag kan ge i utbyte

jag har volvo s/v40 klocka från 12t turbo ligger, kan funka om nån har en sådan ligger med

Re: Lola t91--- alfapowerd

Postat: ons mar 28, 2012 9:40 pm
av Xyron
Du får bygga med större turbos och prioritera flödet till wastegatarna istället för till turbinerna, och bibehålla komp eller inte sänka fullt lika mycket.
Får du snällare effektkurva, har för mig att de brukar bygga endurance byggen den vägen.
Samt du får effekten mycket senare i varvtalet då du behöver effekten istället för att slita loss hjulen mitt i kurvan.

Men sjukt ball bil du byggt!

Re: Lola t91--- alfapowerd

Postat: ons mar 28, 2012 9:45 pm
av knotan
jo ä väll så, men nu ska nog det gå å få till med dem sakerna jag har för denna säsongen....

Re: Lola t91--- alfapowerd

Postat: tor mar 29, 2012 11:23 am
av Daniel-635
Tom. min 635a med 3ggr ? så hög vikt vart knepig att köra om man lät laddtrycket mata på fritt från 2000 Rpm.
Min blev mycket trevligare med elektronisk reglering mot Varv / TPS läge.

Speciellt knepigt blir det eftersom man på låga varvtal kan ha fullt laddtryck på bara halvgas. :doh:

Men visst är det kul med vass respons. :hihi:

Re: Lola t91--- alfapowerd

Postat: tor mar 29, 2012 11:54 am
av knotan
ja det är ju kul att installationen fungerar bra, hade mina misstankar redan från början att det skulle bli bra turborespons, men detta va betydligt värre än jag någonsin hade trott.

som det är nu är det helt obrukbart register.

klockorna som sitter nu har ett öppningstryck på 0.8 bar vid trycktest. men vid över 50% gas så slår laddtryckstoppet in (240kpa)
vid 10% tps har jag 110-120kpa, vid 15% så hade jag 230kpa, och då spann hjulen redan redan innan jag han reagera.. dvs livsfarligt i kombinationen med slicks och 10-12 graders styrvinkel, finns inte en chans att "häva en sladd" med den effektutvecklingen som blir....

ska mecka isär wgklockorna och byter till mjukare fjädrar,
tror det blir mer lagom med tex 3 hekto öppningstryck , sen får m,an väöll lägga desto mer tid på laddtryckjuseteringen i sprutet istället, använder motrycksstyrning på klockorna...
ska även kasta om utväxlingen för gasspjället, nu är det 1:1 , så med 3.5" spjäll blir det lite väl häftigt...

har även mailat med en firma nu som har 24-24 drevning till lådan (dvs såp jag får 1:1 på femman istället för 1.16 som jag har nu) sen flyttar jag ned gamla 5an tilol 4ans plats osv, blir samma etta som tidigare , och troligen även tvåan får sitta kvar... blir runt 1000 rpm drop vid växling på varvstopp 2-3-4-5 så det ska funka bra med så brett register jag har

Re: Lola t91--- alfapowerd

Postat: tor mar 29, 2012 12:00 pm
av simpa_volvo
vart kör du? :D

Re: Lola t91--- alfapowerd

Postat: tor mar 29, 2012 1:42 pm
av knotan
På lämplig raksträcka ;-)

Re: Lola t91--- alfapowerd

Postat: tor mar 29, 2012 1:46 pm
av j björk
Lugn och fin nu, tror du att du kan ha sådana klockor som jag har till mitt spjäll?
De är till k03 har jag för mig, vw/audi 1,8t. Jag kan kolla hur många jag har.

Re: Lola t91--- alfapowerd

Postat: tor mar 29, 2012 3:00 pm
av knotan
Allt går. Det vet väll du om nån hehe. Kolla vad du har bara.

Re: Lola t91--- alfapowerd

Postat: tor mar 29, 2012 3:06 pm
av stecka
När kommer filmen från gopron? :)

Re: Lola t91--- alfapowerd

Postat: tor mar 29, 2012 7:27 pm
av knotan
ska se om jag kan klöippa ihop något ikväll

Re: Lola t91--- alfapowerd

Postat: fre mar 30, 2012 4:47 pm
av knotan
bilen sanerad efter regnkörningen häromdagen,
byggt om Wg nu med,
hittade lite mjukare lämpliga fjädrar på jobbet.
det var "ganska" pilligt att svetsa igen dem igen kan jag säga :P
typ 0.3-0.4 mm gods och dessutom elförzinkning jag fick slipa bort först.
men det gick med lite tålamod,
svetsade med rostfri tillsats sen polerade svetsen så syns det knappt väl monterat att det är ombyggt, laddar inte så fasligt på ettans växel nu iallafall som tidigare så lär ju gjort skillnad, men behövs mer plats än gårdsplanen på jobbet för att testköra ordentligt...

få se när det nu blir :)

Bild

Re: Lola t91--- alfapowerd

Postat: lör mar 31, 2012 1:02 am
av MadMange
Hell yeah! ;)
http://youtu.be/b5_VsmR69z0?hd=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Lola t91--- alfapowerd

Postat: lör mar 31, 2012 3:57 am
av Husse1
Vart är gilla knappen? Hade velat trycka tusen ggr på en sån!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!