Sida 32 av 34

Postat: tis nov 23, 2010 9:24 pm
av martinssoN
jag tror du har för liten turbo ! :lol: :hihi: 8)

Postat: ons nov 24, 2010 5:57 pm
av lord_nordkvist
mattias: hmm, den är inte riktigt breddad i golvet där du beskriver, så det kan ju även vara nånting, de tål att tittas lite vidare på också, men annars tycker ja han borde vara såpass bra nu att han ska kunna hålla undan..
jag tror som sagt de blir en nydesign på biten mellan kollektor och wg, den är nog inte helt tusenprocentig flödesmässigt misstänker jag :roll:

martinsson: haha, hoppas inte det.. han borde klara vara med en bit till.. fast en t4 fläns hade kanske inte varit så dum, känns lite trångt med t3:n :hihi:

Postat: ons nov 24, 2010 6:59 pm
av Kaxxen
Har kollat igenom hela projektet och är riktigt imponerad över allt jobb!
Kanske vi får köra lite i sommar då ja kommer ut med min!
Fortsätt med det grymma arbetet, bara säga till om du behöver nå hjälp eller så, bor ju i närheten! :)
Mvh/Robin

Postat: ons nov 24, 2010 8:54 pm
av lord_nordkvist
tackar kaxxen, kul att du gillar det :thumbright:
är väl som sagt en smärre förädling på en e30 egentligen..
mycket grejjer som är måttligt bra har väl varit en tumregel hela bygget igenom.. så de ska bli kul att få färdigställa nu se hur den trivs med livet som smårejsig brukis :hihi:

vad bygger du för nånting roligt då man får se på vägarna i sommar?

Postat: lör nov 27, 2010 10:55 am
av Kaxxen
lord_nordkvist skrev:tackar kaxxen, kul att du gillar det :thumbright:
är väl som sagt en smärre förädling på en e30 egentligen..
mycket grejjer som är måttligt bra har väl varit en tumregel hela bygget igenom.. så de ska bli kul att få färdigställa nu se hur den trivs med livet som smårejsig brukis :hihi:

vad bygger du för nånting roligt då man får se på vägarna i sommar?
Kommer nog ut med 940turbon om ja har kvar den, sen även en 242 med lamelldiff, b230 med köhler racing topp, dellorto 48or å lite sånt :)
Motorn som ska in i 242an efter lite uppfräschning :)
http://www.garaget.org/mypage/gallery.p ... age=909422

Re: BMW E30 321 turbo -84 (mappning och finlir)

Postat: mån apr 11, 2011 3:39 pm
av Stener
Händer de nå Jimmy?

Re: BMW E30 321 turbo -84 (mappning och finlir)

Postat: mån apr 11, 2011 5:44 pm
av lord_nordkvist
mjaa de har varit lite stilltje i vinter.. haft lite annat för mig.. som att söka jobb å åka skoter mest bara :hihi:

gjort ett litet ryck sista två veckorna dock, skaffat nå justerbara topplagringar till fjäderbenen fram, sista excenterskruvarna till bakvagn så även den blir justerbar, skaffat lite vettiga msd tändkablar då dom gamla vart grillad sista turerna, å sniffat rätt på en gammal hederlig m-tech 2 vinge som ska lackas ihop med bakspoilern, så bilajävelen blir i en å samma färg nån gång :thumbright:

tillåme bytt list till takluckan, så nu tål den säkert regn å, utan att det ska bli blött överallt inne i bilen.. hähä..

annars äre lugnt.. 60mm wg ska ja ta å handla av robban snart iaf.. å göra om lite på den fronten..

lär bli klar till i år iaf som de ser ut.. så kan man parkera bort den för gott sen, i vetskap att allt är tipptopp.. hähä :hihi:
eller så inte.. ajja..

Re: BMW E30 321 turbo -84 (mappning och finlir)

Postat: mån apr 11, 2011 5:57 pm
av robban
Jobba på nu så vi får höra lite m10 snyt :)

Re: BMW E30 321 turbo -84 (mappning och finlir)

Postat: mån apr 11, 2011 6:02 pm
av lord_nordkvist
haha ska ske! röt rätt fint nu i höstas, så man känner suget lite nu att göra klart :thumbright:
kanske kan bli en bromsning å mappning hos dig då robban senare.. får se hur min arbetssituation ter sig framöver sommarn, får se hur mycke dollars man har att lägga på bilrackarn.. :hihi:
en 60mm wg vill ja iaf ha.. har du hemma?

BMW E30 321 turbo -84 (mappning och finlir)

Postat: lör maj 07, 2011 11:23 am
av Stener
Bra de Jimmy att de händer något ;) skulle nog bytt taklist på min också egentligen... Skönt med en-färgig bil :D vi får väl ta och dra ut och leka snart, påväg till Lit nu o ska felsöka min jävla tändning som inte vill ge någon gnista..

Re: BMW E30 321 turbo -84 (mappning och finlir)

Postat: lör jul 23, 2011 2:37 pm
av stecka
Stabilt laddtryck =check

BMW E30 321 turbo -84 (mappning och finlir)

Postat: lör jul 23, 2011 2:53 pm
av Stener
Wastegate som var trång?

Re: BMW E30 321 turbo -84 (mappning och finlir)

Postat: lör jul 23, 2011 3:24 pm
av stecka
va lite allt möjligt de som är gjort nu är ny wg grövre rör mellan wg å grenrör samt lite flödesvänligare :) men nu kan man köra på 0.5-0.6 bar upp till varvstopp :) de gick absolut inte förut då de började skena vid 5500-6000 de gick fint att hålla 1bar till 5000 sen skenade det mer och mer så vid 6000 va de uppe i 1.5 bar.

Vi bytte fjäder i wg för att få lite högre grundtryck fjäder blev i strävaste laget men den ryter förjävla gott vid 1.5 bar verkar lovande detta :) så jimmy har lite att göra nu på semestern byta till en mjukare fjäder i wg samt fixa en oljeslang som fuktade lite sen kan de börjas mappas på allvar :thumbright:

BMW E30 321 turbo -84 (mappning och finlir)

Postat: lör jul 23, 2011 4:45 pm
av Stener
Hoppas den mjukare fjädern ska i samtidigt som den styva! Han behöver ett jävla tryck som någon form av peniskompensering!!

Re: BMW E30 321 turbo -84 (mappning och finlir)

Postat: lör jul 23, 2011 4:58 pm
av lord_nordkvist
haha jadu stener, skulle så vara fallet får jag nog köra fjäderlöst.. hähä :hihi:
nemen nu sere bra ut, ska ta en mjukare fjäder för att kunna köra ett grundladd på runt kilot, sen får vi stö på med magnetventilen uppöver.. 2 läges är fina fisken de :thumbright:

så nu har den fått sig lite ombyggt grenrör och downpipe, med wastegate in i avgasröre, skönt å slippa höra brölet må ja säga.. iordningjort för att mäta mottryck i grenröre också, så ska väl dit me nå bromsrör framöver, bara att kolla bara, för skojs skull :thumbright:
även fått sig en storservice nu iår när det endå höll på byggas om, lite omtätad här å där, oljevåffla med termostat till oljekylarn, lite finare olja fick även hitta ner i tråget, 76:s 20w-50..
Lite nya stift å rotor å lock, en uppsättning msd tändkablar m.m...
Gjorde om lite för topplagringarna till fjädertornen också, så man fick trycka dit ett par justerbara från e36:an, så nu kan man göra en riktigt fin inställning på framhjulen också, på tiden :wink:

övrigt som sagt så gåren ju riktigt fint nu, lite regn å rusk som satte stopp idag, samt en lite swettig oljeslang till turbon..
ryter fint vid 1.5bar som sagt.. bjuder på en bild nu när endå tråden är lyft.. :thumbright:

Bild

Bild

Bild