lite händer ännu även om inte mycket
har ju vart lite förtegen sen det va så mycket strul vid mappningen så tappade man livsgnistan lite i projektet.
har inget bromspapper med riktig kurva att visa av den enkla anledningen vi inte har "mappat klart" den i den bemärkelsen,
och jag har ju redan beslutat att det blir en verision två innan vi mappar klart motorn (ombyggda grenrör andra turbos och andra avgasystem)
men så långt vi har kommit så kan jag säga som så.
grundladd på
0.85 bar, fet blandning (typ lambda 0.78) och väldigt safe tändning
600nm+ på bakhjulen från 4000rpm,
och 400hp+ på hjulen vid 5000rpm
maxeffekten togs vid 6200-6300 så ni förstår själva ungefär vart den ligger effektmässigt.
nu har jag bytt wg fjädrarna för att få ner vridet, har 0.4 bar från 2500 rpm nu vid "verklig körning", och sen stegrar det mot 0.55 vid varvstoppet på 6800
innan första banköning kommer jag lägga upp två st "racemappar" där jag låter den gå på grundladd upp till runt 4000-4500 rpm å sen stegrar upp laddtrycket ganska linjärt med varvet upp mot 1 bar vid 7000 och sen höjjer varvstoppet till runt 8000
jag vet att det är helt fel sätt att plocka max ur motorn,
men det är mer för att få en mer sugmotorliknande effekt/vridkurva som INTE ger hjulspinn på växlarna .
droppet mellan växlarna ligger runt 1000 rpm , så växlar jag vid 7000 så är jag nere på runt 6k på näsrta växel , med möjlighet att dra den liiite längre på varje växel om det så behövs ,
en ovan förare som jag vill gärna undvika att växla för ofta iom det innebär att man måste släppa ratten, (vilket är en större ansträngning än det är i en karossbil)
alla som kört gokart nån gång kanske kan täna sej hur "bekvämt" det vore att köra gokarten med en hand på ratten i 200+ km/h
bakvingen lagad nu av "Micke WB" efter att "madmange" tyckte det va en bra ide att testa stabiliteten i kolfibret med hjälp av en domkraft
sen öppet hus på mekonomen i går , lite kallt i blåsten men mycket trevligt folk att prata med så får anses som en lyckad dag ändå
