Sida 34 av 132

Postat: lör apr 24, 2010 6:53 pm
av * * * NXJ * * *
Tjena Jens.

Det blir bra det där :!: Det är skönt att du tänker nytt och inte gör som alla andra. Tänkte just nu på UpPipen :thumbright:

Gillar dumpen skarpt :thumbright: . Jag har ett sånt embryo själv till min Pv :D

:arrow: /NXJ

Postat: lör apr 24, 2010 7:47 pm
av T-27
blir nog en turbo action har hört att de är bland de seriösare.

Jag har provat både B&M Hurst och Turbo-Action Spakar och Turbo-Action är dyrare MEN Bättre :thumbright:
Och jo Jens det finns spakar med Stag istället för Wire har det i Caminon Rattkrycka :hihi:

Postat: lör apr 24, 2010 8:04 pm
av buddha
Turbo action är helt klart värd slanten .best of the best :thumbright:

Postat: sön apr 25, 2010 1:24 pm
av robban
Jens Gustavsson skrev:men tanken med det är mest säkerhet då det inte sprutar olja/glyka på däcken, framför allt ingen annans däck.
Så att det kommer rakt på framrutan istället?

Postat: sön apr 25, 2010 2:18 pm
av Jens Gustavsson
robban skrev:
Jens Gustavsson skrev:men tanken med det är mest säkerhet då det inte sprutar olja/glyka på däcken, framför allt ingen annans däck.
Så att det kommer rakt på framrutan istället?
det är ett litet problem mot att få det på bakdäcken.
tror den kastar oljan rätt högt upp på full gas ur 3" röret.

Postat: sön apr 25, 2010 3:34 pm
av j björk
Du skulle ju bara ha trätt upp hela turbon genom huven istället..
Då hade ju både luft in och avasröret varit klart direkt så att säga :wink:

Postat: sön apr 25, 2010 4:59 pm
av Jens Gustavsson
den stora turbon kommer att sitta på upp pipe röret sen då blir den nog svår att gömma under huven än om det vore det bästa så prioriterar jag mekbarheten högre än att gömma den.

Postat: sön maj 02, 2010 6:59 pm
av Jens Gustavsson
i helgen har jag fått dit en startmotor på andra sidan mot det normala vart en jobbig konstruktion med en del plattjärn och så men äntligen klar.

mest en massa småsaker kvar nu.

ska jobba ikapp lite på firman hårt nu nån vecka sen ska jag nog ta nåra semester dagar och satsa på en provstart.

Postat: sön maj 02, 2010 7:16 pm
av Mats A
Jens Gustavsson skrev:i helgen har jag fått dit en startmotor på andra sidan mot det normala vart en jobbig konstruktion med en del plattjärn och så men äntligen klar.

mest en massa småsaker kvar nu.

ska jobba ikapp lite på firman hårt nu nån vecka sen ska jag nog ta nåra semester dagar och satsa på en provstart.
Hyt till när du ska vrid om nyckeln :) kan alltid filma lite

Postat: mån maj 03, 2010 11:53 am
av johan johansson
Jens Gustavsson skrev:
men tanken med det är mest säkerhet då det inte sprutar olja/glyka på däcken, framför allt ingen annans däck.
skulle bara tillägga (som du säkert redan vet) att glycol får du inte ha

Postat: mån maj 03, 2010 2:00 pm
av Jens Gustavsson
johan johansson skrev:
Jens Gustavsson skrev:
men tanken med det är mest säkerhet då det inte sprutar olja/glyka på däcken, framför allt ingen annans däck.
skulle bara tillägga (som du säkert redan vet) att glycol får du inte ha
jo jag har hört det men vad ska man ha istället? vill ju inte att motorn ska frysa eller rosta ihop sen blir värme överförigen lite sämre med bara vatten också därför har jag kört ca 10-20% glyka förut iallafall då det varit en ricktig gatbil och det kan va minus här uppe på natten ca 9-10 månader om året.

det finns ju preparat som redline water wetter som ersätter anti rost problemen och värme överförigen iallafall. men är det bättre att ha på banan?

men jag har statestiken med mig och på 14 års dragrace körning har jag alldrig ställt till en ända sanerig iallafall så då måste man ju få fuska lite iallafall :)

johan kör du rent vatten?

Postat: mån maj 03, 2010 6:56 pm
av Kadett4wd
några droppar yes dismedel sänker ytspänningen så det kyler bättre med rent vatten,,, OBS!! några droppar bara!!!
annars får ni en dryg överraskning.

Postat: mån maj 03, 2010 6:58 pm
av Jens Gustavsson
blir det inte skum i kylsystemet då? finns väll riktiga medel mot ytspänning som inte skummar?

Postat: mån maj 03, 2010 8:40 pm
av Kadett4wd
jo precis.. men ett par ynka droppar skummar bara jättelite.
det funkade på 90 talet då jag letade lösningar till min kokande ascona*(turboförsedd)
det sänkte tempen ca 10 grader faktiskt, och skummade lite lite.

Postat: mån maj 03, 2010 8:42 pm
av Martin H
Det är ju det water wetter gör.