Sida 35 av 132
Postat: mån maj 03, 2010 9:09 pm
av Kadett4wd
precis,, men på mitten av 90 talet fanns det knappt i lilla Ludvika så jag uppfann själv *S*
tror det går lika bra med skärvätska till svarvar/fräsar
Postat: mån maj 03, 2010 9:25 pm
av Tjernell
Har vart med på 2 tävlingar att dom kollat med glykol mätare om man har nått i systemet..
Jag kör water wetter.
Postat: tis maj 04, 2010 10:59 am
av Jens Gustavsson
så water weter är godkänt?
Postat: tis maj 04, 2010 11:54 am
av johan johansson
jag kör med rent vatten. Rost är inget problem då motorn inte håller så länge att det hinner rosta hahaha
Postat: tis maj 04, 2010 4:43 pm
av Jens Gustavsson
johan johansson skrev:jag kör med rent vatten. Rost är inget problem då motorn inte håller så länge att det hinner rosta hahaha
jag har nog haft för låga laddtryck
blir andra bullar med två stegs laddningen kommer på plats, din gamla turbo johan får nog agera turbo nr 1 sen då det kommer på plats den är ju likssom redo och van höga tryck

Postat: tis maj 04, 2010 6:12 pm
av Kadett4wd
Jens Gustavsson skrev:så water weter är godkänt?
ja,, det är juh just därför det är uppfunnetb
Postat: tis maj 04, 2010 8:23 pm
av Jens Gustavsson
jag har hunnit lite små grejor i kväll och släppt ned den från pallbockarna för sista gången tror jag tills första start.
den blir låååg om man gämför med 142ans tak

B20 når man knappt ned till, på 142 kunde man iallafall stå och sjustera ventilerna, denna bil måste man stå på knä eller palla upp.
har ändå ca 100mm frigångs höjd som minst under startmotor solioniden och oljetrådet på PG lådan. ska väll räcka för en dragrace bil?
blir ett ryck i slutet av veckan.
synd bara att det är så mycket rostlagning på erik wiklunds bil innan bokföringen är klar

(arbets-byte) ska väl va inne ungefär samtidigt som första tävlingen.
får ta ledigt och tok jobba där så kanske han hinner klart också så får vi köra B20 match race igen på strippen.
Postat: tis maj 04, 2010 10:15 pm
av Eric Wiklund
Du kan få dispans, rosten är oviktig i sammanhanget

Roligare om du får igång din, jag kan va teammek i sommar istället
Postat: ons maj 05, 2010 8:46 am
av Jens Gustavsson
nä inget sånt snack nu
har du en extra nyckel till garaget så kommer det att rostlagas och breddas hjulhus, det är inga problem. rostlagning är ju hur kul som helst i gämförelse mot bok föring
tror jag ska börja på måndag kväll efter bostaden. har du fått hem plåt?
Postat: ons maj 05, 2010 5:07 pm
av * * * NXJ * * *
Jens Gustavsson skrev:rostlagning är ju hur kul som helst i gämförelse mot bokföring
Där håller jag med dig Jens

/NXJ
Postat: ons maj 05, 2010 5:15 pm
av Kristoffer Helle
Gleder meg til at se bilen på stripen! Blir kul at se hur B20n fungerar

Postat: tor maj 06, 2010 8:29 pm
av Jens Gustavsson
Krishell skrev:Gleder meg til at se bilen på stripen! Blir kul at se hur B20n fungerar

det blir inga rekord tider med den den nuvarande motorn men det är en bra test motor i sommar iallafall.
400+hk räcker iallafall till att känna efter om skiten rör på sig lite i starten.
jag och stövarn har jobbat lite i går med elen (tack) och det är inte allt kvar till en uppstart nu. ska fixa lite små grejor före dragrace besiktningen på lördag också.
Postat: fre maj 07, 2010 4:31 pm
av Jens Gustavsson
idag har jag mekat lite ute med el och lite slangar och nu efter meket kunde jag köra in den i garaget
mycket jobb tills den är race redo men det är ett rullande projekt nu i allafall.
Postat: fre maj 07, 2010 7:47 pm
av JonasW
Jens Gustavsson skrev:idag har jag mekat lite ute med el och lite slangar och nu efter meket kunde jag köra in den i garaget
mycket jobb tills den är race redo men det är ett rullande projekt nu i allafall.
Härligt!

Postat: lör maj 08, 2010 10:23 am
av Jens Gustavsson
nu är bilen SFI 7.50 besiktigad 3 år framåt igen av Allan Sandström.
va inga direkta problem mest lite snack om runtomkring grejor jag ska köpa.