sådär ja blev av med gips i måndags och har väll kunna gå utan kryckor ialafall under veckan så igår blev det några försiktiga varv på kinnekulle under lunchpausen på TA körningen.
som jag misstänkte var jag ännu mer otränad nu och det märktes rätt tydligt .
dock så hade jag fixat lite smågrejjor som jag tyckte gjorde att körningen ändå gick bättre.
omdrevad låda, 4an å 5an funkade mycket bättre nu, dock har jag för stort steg nu mellan 3an å 4an,
så det gick inget vidare att växla ner från 4an till 3an, så måste sätta i en annan treans och tvåan med så kommer det funka bättre.
ändrat lite på sätet och bälten så att jag satt fast bättre i bilen, gjorde att jag kunde slappna av lite mer i kroppen och sen även ett par vettigare handskar gjorde att att jag inte alls vart lika stum i underarmarna som sist jag körde.
utväxlingen på gasen i kombination med lite mer laddtryck gjorde att bilen flöt mycket bättre i kurvorna,
sen sänkte däcktrycket lite vilket gjorde att den inte understyrde lika mycket.
men men lite småsaker att ändra på..
gick inte snabbare än sist, det är bara att konstatera att däcken som sitter nu verkligen har gjort sitt, gissar att jag hade 40-50 graders däcktemp när jag kom in i depån efter ca 10 varv >:)
vet inte hur gamla däcken är men dem skulle nog passat bättre på däckhögen för flera år sej igentligen,
men finns tyvär inte ekonomi för nya däck just nu, så lär väll åka å bromsa/börna slut på dessa i år sen satsa på helt nya puckar för 2013 istället, gissar jag kapar flera sekunder per varv med nya däck
sammtidigt så vill jag ju inte köpa nya däck som jag säkert skulle bromsa sönder ändå iom jag är så ovan med bilen...
körde först ca 5 varv med fullt laddtryck och fri fart på rakan som probilarna i tävlingen,jag körde väll ca 0.57,5 enligt amigoo.
sen blev jag invinkad att bilen lät för mycket så slog på grundladdet istället och växlade vid ca 6200 rpm istället för som tidigare vid 6700, då kom jag ner på rimlig ljudnivå,
och sammtidigt ställdes chickanerna på rakan upp som trackdayåkarna fick leva med att åka slalom igenom.
nu hade ju fått upp liiiite mer temp i däcken och lite lägre effekt gjorde bilen liiite mer lättkörd.
gissar att jag åkte nästan lika snabbt med chickanerna som varven innan utan
tror det var 4-5 st som kom fram efter dem varven, alla trode jag skulle mosa rakt igenom kon-bariärerna iom jag hade typ dubbla hastigheten genom chickanen jämnfört med trackdaybilarna,.. det märks verkligen skillnad i en sån situation när man kan åka så sjukt fort när man väl fått upp downforcen :rolleyes:
ang downforce så kör jag på ungefär hälften nu, men det märks ju tydligt att vridet i motorn finns tillgänlgligt så kan lätt mosa på nått hekto mer ladd och tjäna mer tid i kurviga partier med mer downforce, kanske kan jag få upp lite mer däcktemp samtidigt...
till nästa körning blir det till attt testa max downforce, gjuta nya sätet så jag sitter så bra som det nånsin går,
samt ställa lite mjukare kränghämmare fram.
..
om nån skulle sitta på en uppsättning bättre begagnade f1 eller gp2 däck lr liknande (eller vet nån som har) så tveka inte att kontackta mej så är jag mycket intresserad av att köpa, jag har gott om plats attt gå upp i däcksdimension och bara sänka chassiet-...