Chrilles garage.
Re: Chrilles garage.
Hehe jo jag har som saknat gråvalen.Känns bra att han hittat hem igen 

Christian Hörning / 0730438298
Hörnings svets och fordonsreparationer
Här är det ännu bara flytten som gäller. Till veckan blir det förhoppningsvis att börja flytta grejer på riktigt.Hade nog redan börjat om det inte vore för att städfirman som säljaren har lejt in hade totalt misslyckats med städning så jag vill inte flytta in något i själva huset förrän det är löst. Däremot har jag påbörjat en liten uppfräschning av garaget.
Har målat golvet 2 varv med 2komp epoxyfärg.

Sen ska jag riva väggen mellan ett rum och garaget för att verkligen få max längd i garaget. Har varit nog så less i gamla huset att garaget är för kort så det ska bli skönt att få lite längd
Här ser man även att garagegolvet var lite olika färger innan jag målade det. 4 olika färger närmare bestämt

Har målat golvet 2 varv med 2komp epoxyfärg.

Sen ska jag riva väggen mellan ett rum och garaget för att verkligen få max längd i garaget. Har varit nog så less i gamla huset att garaget är för kort så det ska bli skönt att få lite längd

Ser ju bra ut det där chefen 
Men upp med en I-balk så du får bort slalomstolparna.

Men upp med en I-balk så du får bort slalomstolparna.
Mattias Sandberg
076-7708325
076-7708325
- freddan302
- Forumsberoende
Jäkla nice! 

Ford Mustang -1995
Kika in: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=40687
Kika in: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=40687
Jo slalomstolparna är rätt störande
Jo det kan bli nice när det väl blir inflyttat och klart 

Här är det ännu full husflytt som gäller. Men jag har i alla fall hunnit måla golvet i den garagedelen där jag rivit väggen och plockat ner diverse hemska hyllor som fanns i garaget. Har även monterat upp lite verktygstavlor.

Så där lagomt till ledigveckans morgon så passade jag på att bygga något jag saknat av lite vinkeljärn som jag sparat i gamla garaget. Ett svetsbord i lämplig höjd. Jag är så less att stå på knä över min rackliga biltema bänk så fort det ska svetsas något ordentligt

Så där lagomt till ledigveckans morgon så passade jag på att bygga något jag saknat av lite vinkeljärn som jag sparat i gamla garaget. Ett svetsbord i lämplig höjd. Jag är så less att stå på knä över min rackliga biltema bänk så fort det ska svetsas något ordentligt

Flyttar ännu för hela slanten. Tack till Janne Kostet för hjälp
Trodde att jag skulle få sjukliga mängder plats med mer än dubbelt så stort garage men man har ju alldeles för mycket prylar så det blir rätt trångt i alla fall.
En hel del grejer har hamnat på plats men det finns ju ännu så mycket kvar

Svets och svarvhörnan.

Svets och svarvhörnan.

Fick lite fina paket som muntrade upp mig lite i flyttstressen
Enkelmassesvänghjul till audin

2x Vems ecu

Enkelmassesvänghjul till audin

2x Vems ecu

Ser riktigt trevligt ut med nytt garage, och fina bilar har du med
Lite avis blir jag allt då jag själv "bara" har ett källargarage under kåken att hålla till i och det är som halvtrångt med Granadan + för lågt i tak för att lyfta ur en motor (det går om man tar bort framhjul och ställer bilen på domkraften och sänker ner den
)
Men du ska väl upp med mer lampor väl? Jag ångrar inte en sekund att jag satte upp 6 nya lysrör i mitt garage när jag målade upp väggarna å tak vitt och blev ju som natt till dag

Lite avis blir jag allt då jag själv "bara" har ett källargarage under kåken att hålla till i och det är som halvtrångt med Granadan + för lågt i tak för att lyfta ur en motor (det går om man tar bort framhjul och ställer bilen på domkraften och sänker ner den

Men du ska väl upp med mer lampor väl? Jag ångrar inte en sekund att jag satte upp 6 nya lysrör i mitt garage när jag målade upp väggarna å tak vitt och blev ju som natt till dag

//Patrik Tikkanen
Tack Patrik. Jo självklart ska det upp ett gäng 58w armaturer som jag har liggandes men jag har haft en del elproblem att ta itu med först.
Billyft svarv och allt annat jag anslöt i garaget mätte nästan 100 volt mot jord
Men nu är felet hittat i alla fall. Det var avbrott på skyddsjorden då föregående ägare av huset har kopplat el efter konceptet friskt kopplat hälften brunnet

Ska bli skönt att få ordentlig belysning så jag kan rulla in ett för mig nytt projekt i ett nytt garage
Billyft svarv och allt annat jag anslöt i garaget mätte nästan 100 volt mot jord

Men nu är felet hittat i alla fall. Det var avbrott på skyddsjorden då föregående ägare av huset har kopplat el efter konceptet friskt kopplat hälften brunnet

Ska bli skönt att få ordentlig belysning så jag kan rulla in ett för mig nytt projekt i ett nytt garage

Låter intressant.... *not*beaver6 skrev:Billyft svarv och allt annat jag anslöt i garaget mätte nästan 100 volt mot jord
Hur lyckas man med det?
Garaget ser ju bra ut. Glöm inte brandsläckare i svetshörnet bara!
Jo brandsläckare är en riktigt bra ide .
Det var avbrott på skyddsjorden då kan det tydligen bli så här :/

Det var länge sedan jag uppdaterade men nu har jag börjat bli någorlunda klar i garaget i alla fall. De flesta grejerna är på plats och har dragit in en hel del nya uttag. 9 st armaturer har tagit plats i taket. Flyttat lite trefasuttag o.s.v. Sen har jag skaffat ett till projekt som syns på bilderna, en 635 csi 1983 reggad med m106 turbomotor.

Nu börjar det snart vara dags att uppdatera s4:an. Kopplingen har slirat vid belastning ett tag och häromdagen så började den gå dåligt ryka svart och lukta soppa så då är det ju ett ypperligt tillfälle att uppdatera. Jag har inte tänkt att skända hela spargrisen men konceptet som jag funderar på lyder som följer.
Vems pnp styrsystem
Siemens 630cc högohm spridare
7A kammar
7A svänghjul
Sachs707 tryckplatta med 6-p sinter
H-profil stakar
Rs2 stålpackning
Eget grenrör
Borgwarner S360 60mm in 68mm ut A/R 0.88 Singelinlopp
Tanken är att hålla toppen original i övrigt och bara varva drygt 7000rpm och köra bensin.
Synpunkter och ideer är alltid välkomna
Vems pnp styrsystem
Siemens 630cc högohm spridare
7A kammar
7A svänghjul
Sachs707 tryckplatta med 6-p sinter
H-profil stakar
Rs2 stålpackning
Eget grenrör
Borgwarner S360 60mm in 68mm ut A/R 0.88 Singelinlopp
Tanken är att hålla toppen original i övrigt och bara varva drygt 7000rpm och köra bensin.
Synpunkter och ideer är alltid välkomna