Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl. Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Kommer inte bli jätte mycke mek i vinter, ska koppla in ett par givare till, bla oljetryck och hastighets givare så jag kan logga de.
Ska försöka bygga ett par wheeliebars, wishbone och kränghämmare.
Ska även försöka få min Lc-1 att funka som den ska anners får jag hitta en annan lösning me bb-lambda. Annars kommer de bli ganska små grejor i vinter som sagt.
Mattz, det är en Denso generator från en Suzuki Swift.
Får du mycket strul med din LC-1 kan jag rekommendera att handla en "VEMS round" (52 mm mätare + styrenhet) av mig eller en variant av Techedge från ANorberg här på forumet. Båda systemen har rätt prislapp och är rätt ensamma om att ha isolerad utgång för lambda-signal, alltså en isolerad jord och signal som inte är kopplade mot sondens förvärmning och orsakar störningar, vilket blir störningsfritt och bra till ditt Autronic SM4.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl. Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
jo det värka va vanligt med jord strul på de burkar som inte är gjorda på de sättet. kan bli dyrbara haverier om man litar på en lamda som inte visar rätt
Den får du lätt att funka om du kopplar vit kabel till autronics flytande jord. Den blåa förvärmningsjorden kopplar man till chassiet. Vanligt fel folk gör..
6.47@357km/h med en liten smallblock.
Världens snabbaste LS.
Europas 3:e snabbaste turbobil.
Tack för tipset Mattias, ska kolla så jag gjort rätt som Andreas säger först innan jag dömmer ut den, känns just nu som ett handhavande fel kanske. Men jag har iaf för mig att jag kopplat som du säger Andreas, får gå ut o kolla så de är så + kolla över inställningarna.
Måste som sagt ha den att funka så e de bara!!
Koppla så som Andreas skrev. Och så programmerar du lc1:an att ge 0-5volt 10-20AFR. Ingången på autronicet kör du 5000 i span och 1000 i offset.
Du kan även programmera lc1:an att ge ex 1volt ut under förvärmning. Det motsvarar alltså 12.0AFR. Kolla i autronic vad du har för värde när sonden värms upp. Diffar det mer än 0.1AFR så får du flytta jordpunkten till lc1. Den kan vara känslig för vart man jordar den.
Har kört en som jordades i cigguttaget, diffade 1AFR och när den flyttades till en riktig jordpunkt på chassiet så försvann diffen.