Har fått dit nya gaffeln/hjulet. Blev kanon, tycker jag. Ska bara fetta in styrlagrena och byta hjullager så är den delen klar. Eventuellt blir övre styrkronan åt andra hållet. Jag tycker det är lite väl långt mellan kronorna orginal. Men jag väntar tills hon kommer ut innan jag börjar modda kronan.
Har målat ombyggnationen på bakvagnen och börjat testa med en ny bakskärm. Blev inge bra med ankstjärten. Det blir att bygga vidare på denna eller en liknande tror jag. Ska dock inte bygga vidare med bakskärmen förräns gaffel/hjulbytet är klart så att jag kan rulla ut henne och titta hur det ser ut på distans. Det är svårt att se proportioner i ett trångt garage
Har oxå äntligen fått tag på ryckutjämnare. Ser bra ut men bakdrevet måste flyttas ca 10mm närmare centrum för att lira med framdrevet. Hade varit lättare om det gått att flytta ut framdrevet men då tar kedjan i ramen
Shoppade oxå bakcalipper från GSX1100R. Hade först tänkt köra med original 1977års ok men nu med alla speed parts så måste det nog vara bättre hejdare bak...
Jag kommer nog att ligga lågt med hojbygge ett tag. Vi renoverar i hemmet just nu.
Tjabba brollan
De där se ju bara bra ut.
Men bakhejdarn kan du nog använd den gammla, för bak har bromsen nästan ingen funktion. Hjule stann ba av, men bromsa ingenting.
pejon skrev:Tjabba brollan
De där se ju bara bra ut.
Men bakhejdarn kan du nog använd den gammla, för bak har bromsen nästan ingen funktion. Hjule stann ba av, men bromsa ingenting.
Va renoverar ni nu då?
Finns e no kvar å renover?
jag skojade bara lite om bakbromsen
Största skillnaden på bakbromsen är storleken på skivan och oket. GSXR skivan är nog nästan hälften så stor som 1977års modell av skiva och nya oket bra mycket nättare. Det är bara en uppdatering av grejorna på sådär 15-20år
Det är sovrumsbyte på G. Det var ju ett rum kvar att renovera och det är "the master bedroom". Har bytt golv och målat tak och ska upp med fondtapet på en vägg och sen vitmålat råplan på 2väggar.
Var tvungen att släppa ut henne på lite luftning men oxå för att se hur det blir med ny gaffel å hjul
Jag är riktigt nöjd med utseendet . Blir att åka helt skärmlöst eller möjligen en litenliten bak. Ska ha 130/90 däck fram. På bilden är det ett 110/80 så det blir lite större och bredare alltså.