blev inget köra förra söndagen, (sen rapport men ändå)
hade ju isär lådan dagarna innan och satte i nya doggringar, då när jag satte ihop den igen så släppte jag lite på "bromsarna" till skiftgafflarna då jag tyckte senaste körningen att den var något trögväxlad,
dock släppte jag för mycket på den till ettan/backen, så nåär jag kom ut ur depån å la i fyran så lyckades 1an hoppa i av sej själv , dvs ettans och fyrans växel gick i sammtidigt, = inte bra.
bottenstocken fick sej en smäll (ettans drev fräst direkt i stocken) samt att fyran försvann.
kunde givetvist inte köra vidare, men har nu fixxat bottenstocken genom att plocka bort ettans drev och sen dreva nera tvåan och bytte till reservdreen till fyrans växel,
nu med nya setupen är den mao 4 växlad tills vidare (ska gå ignom hela lådan i vinter )
så idag första testkörning med 4 växlat på björkvik ,
körde några rundor "flygande kilometer" dvs rullande start och 1000m fullgas.
som man kan förvänta sej är jag överlägset snabb på den typen av körning just från start (startar på ca 50-70km/h
hade förbrett dagen lite med att släppa av vingtrycket, höjt varvstopp till 7000 och laddtrycket satt på ca 0.9 bar ,
fick fullt grepp på den dåliga asfalten först på 5ans växel, , växlar upp lagom till 5an när den släpper på fyran sen är det fullt grepp ,
suger rejält i kroppen nör man väl får fullt grepp å man släpper på dem ca 450 whp och 650wnm jag har vid runt ett bar...
en ännu längre femma hade suttit på sin plats, alt större däck
jag hade varvstoppet strax före halva rakan så dem riktigt snabba bilarna (dvs bmw6 turbo) på 800-1000 hp hinner om precis om på slutet
va nån på Fb som hade laddat upp denna bilden, hoppas någon filmade med...