Postat: ons aug 04, 2010 1:45 pm
jag vet 

hehe han varvade ju sönder den gamla fin portade toppen som va en 531a men större ventiler osv. men då varva han en bra bit över 8tusen rpmJens Gustavsson skrev:hoppas bara fjäder trycket räcker du värkar varva hårt (har läst lite i tråden)
531an va portad av musen och kördes med snäppet större avgasventil och VX kam. Efter bromsningen precis så kollade han toppen och då hade den inget ventilspel på någon ventil och 3nockar va nedslitna och 3shims med tryckare och det hade spruckit ner under sätena (avgas och insug) på 2cylindrar. Varvades upp till 9k några gånger.7aan skrev:hehe han varvade ju sönder den gamla fin portade toppen som va en 531a men större ventiler osv. men då varva han en bra bit över 8tusen rpmså den han kör nu vad jag vet är en lite till filad std 530 och han har väll sänkt varvet till 7200 eller nått
de är iaf vad jag vill minnas men knotan får väll rätta till de
grenröret vet jag är ett 940 turbo grenrör som är planat och portat för att passa en Bord Warner s200 snigel
"musen" dära har jag hört talas om vem är de igentligen och vad har han för firmaTommy^_ skrev:531an va portad av musen
http://topptrim.seB_Christoffersson skrev:"musen" dära har jag hört talas om vem är de igentligen och vad har han för firmaTommy^_ skrev:531an va portad av musen
ja de var in en kille med en musen topp för någon månad sen och ville höra våran åsikt om den för att han var inte speciellt nöjd men den bearbetningen han hade fått om man säger såMadMange skrev:http://topptrim.seB_Christoffersson skrev: "musen" dära har jag hört talas om vem är de igentligen och vad har han för firma