Min Opel Kadett 1200 Nu med Turbo och E85 i tanken :)

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
Tobias Kuru
För mycket laddtryck
Inlägg: 188
Blev medlem: tor jul 24, 2008 2:07 pm
Ort: Södertälje

Inlägg av Tobias Kuru »

underbart bygge, om allt går åt helvete så har jag en 1700cc motor från min gammla rekord -69 liggandes du kan få, den saknar smådelar men det sitter ju på din motor......

:thumbright:
Användarvisningsbild
Nypan
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 88
Blev medlem: tis jul 06, 2004 10:41 am
Ort: Lidköping

Lite bilder

Inlägg av Nypan »

Har ju missat lägga in bilder på hur BILEN ser ut, här kommer några..

Är ju dock en till det yttre helt standard 1200..

Bild

Bild

Bild

Bild


I morgon ska jag ge mig på att försöka lägga in en video snutt :)
Opel Kadett 1200 turbo, MS + EDIS4
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=12402
Användarvisningsbild
Herman
Forumsberoende
Inlägg: 507
Blev medlem: sön jan 06, 2008 8:08 pm
Ort: Finnerödja

Inlägg av Herman »

Hehe, det kan man kalla sleeper det.

Jaa, film e´ kul.
Användarvisningsbild
maranello
För mycket laddtryck
Inlägg: 231
Blev medlem: mån sep 29, 2008 11:39 pm
Ort: Örebro
Kontakt:

Inlägg av maranello »

nice :thumbright:

mvh
/// JoNi Performance Parts

Nu finns lite nya prylar i webshopen!
www.jnpp.se

KANON PRISER PÅ TURBOS och andra Speed parts.
G.Nauta
Forumsberoende
Inlägg: 835
Blev medlem: tis dec 25, 2007 1:59 pm
Ort: Linköping

Inlägg av G.Nauta »

Fan va häftigt :D dom är inte direkt några monster från början direkt :lol:
"Good looking from a far, but far from good looking!"
Turbokoftan
Alltid på trycket
Inlägg: 1220
Blev medlem: tor nov 03, 2005 1:21 pm
Ort: Örnsköldsvik

Inlägg av Turbokoftan »

Haha vilken sleeper, klockrent! :thumbright:
Användarvisningsbild
Fighter
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 64
Blev medlem: tis mar 25, 2008 7:14 pm
Ort: Mandal, Norway

Inlägg av Fighter »

Supercoolt bygge :D Men står ikke turboen feil vei? Ikke plass til downpipe om den står andre veien eller?
Användarvisningsbild
Perkele70
Forumsberoende
Inlägg: 1058
Blev medlem: sön maj 06, 2007 9:48 am
Ort: ELDSMARK /GIDEÅ /ÖRNSKÖLDSVIK

Inlägg av Perkele70 »

vilding hilding!fan va 1200 ska gilla å få boost! :thumbright:
har inga roliga bilar!;)
Patrik H
Forumsberoende
Inlägg: 1283
Blev medlem: ons mar 01, 2006 7:09 pm
Ort: Götene

Inlägg av Patrik H »

hej
ja läste att du seriekopplat 2 spridare för att dom var lågohmiga och ville köra som högohmiga.

visst dom du får väl dubbla ressistansen men om inte ja tänker helt fel så får du bara 6v på varje spridare om du serie kopplar. :?

läste att du hade problem på lägre varv att få den gå jämnt
och med 6v så borde det bli problem vid korta öppningstider

men du kanske har kopplat på annat sätt nu, bara en grej ja reagerade på när ja läste lite i tråden

helt klart coolt budget bygge annars :thumbright:

mvh patrik
Användarvisningsbild
Nypan
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 88
Blev medlem: tis jul 06, 2004 10:41 am
Ort: Lidköping

Inlägg av Nypan »

Tackar för kommentarerna :thumbright:

Ja turbon sitter "felvänd" det är pga att den är från en volvo v40, som är tvärställd och har vinklat avgashus. skulle jag kört den rättvän då skulle jag behöva vrida kompressordelen och även fått en knasig vinkel på dp´n

Den passade helt enkelt bäst på detta hållet :) och med så liten motor är det gott om plats för dp´n :hihi:

Ang spridarna så kör jag en på varje utgång nu med pwm reglering, tror problemet är att jag inte mappat den helt 100 ännu så han bluddrar ngt på mellanregistret

Får nog bli att beställa en bredbandare snart tror jag..

Har även lite planer på bygga om insuget och sätta dit gröna r spridare, det är bara så dumt på 1200 motorn med siames insuget.. grr

//Andreas
Opel Kadett 1200 turbo, MS + EDIS4
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=12402
Användarvisningsbild
j0jje
Forumsberoende
Inlägg: 655
Blev medlem: tis mar 14, 2006 2:35 pm
Ort: Öjebyn

Inlägg av j0jje »

Ser ju att jag skulle behållt min orginal :wink: Fortsätt plåga smallblockarn blir kul se vad den kan prestera sen med orginalmotorn å lite mer ladd :twisted:
Användarvisningsbild
Nypan
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 88
Blev medlem: tis jul 06, 2004 10:41 am
Ort: Lidköping

Inlägg av Nypan »

Snubblade över en liten bra o ha sak

Bakaxel från Ascona A med quife diff :)

Bild
Opel Kadett 1200 turbo, MS + EDIS4
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=12402
Compoxid
För lite laddtryck
Inlägg: 7
Blev medlem: ons jul 23, 2008 11:56 am
Ort: Helsingborg

Inlägg av Compoxid »

Detta är ju så jädrans grymt! :)

Asconaaxeln lär ju hålla en del iaf :) Men växellådan. Där kan du få problem, finns ju tyvärr ingenting annat som fungerar så. Den får hålla sålänge den gör sen skaffar du bara en ny :) Men du ska ju byta till B20 sen så detta är ju bara ett experiment. Annars kan du alltid köra på en opel CIH motor ju :)

Ska själv leka med något sånt här när jag läst på tillräckligt. Hur gjorde du för att lära dig allt det här med mappning och sånt?
Användarvisningsbild
Fighter
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 64
Blev medlem: tis mar 25, 2008 7:14 pm
Ort: Mandal, Norway

Inlägg av Fighter »

Venter enda på film;)

Angående toppen, er det mulig å borre 4 nye hull til insuget? altså tette igjen de gamle kanalene og lage 4 nye kanaler?
Användarvisningsbild
Fighter
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 64
Blev medlem: tis mar 25, 2008 7:14 pm
Ort: Mandal, Norway

Inlägg av Fighter »

Update pleease! :D
Skriv svar