Audi 90 quattro -88 V8 biturbo - Till salu

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
jol
Forumsberoende

Inlägg av jol »

Det blev ju som köpes det där :)
_JP_ skrev: Så ser det ut. Plastlådan vid luftfiltret är till bredbandslambdan och den är bara där tillfälligt.
/ Johan
http://www.msefi.com/viewtopic.php?p=18 ... ure#180409 :)
Peter Strandberg
Alfa kombi
Användarvisningsbild
_JP_
För mycket laddtryck

Inlägg av _JP_ »

Markus skrev:
_JP_ skrev:Nu har jag kört med bilen i två veckor till jobbet eller nå sånt och det verkar fungera fint. Bytte ut ljuddämparna mot nå större ovala så nu låter den lite mindre. Men de är nå knas med triggern, går inte att varva mer än 5200 typ. Det är ju lite tråkigt. Funderar på om det är givaren som inte kommer så bra överens med mitt triggerhjul, så den inte hänger med. Någon som vet av någon snabb hallgivare?

http://upload.mockan.com/Johan/b43.JPG
Så ser det ut. Plastlådan vid luftfiltret är till bredbandslambdan och den är bara där tillfälligt.

/ Johan
testa med en volvotrigger? dom funkar väl rätt bra.

tråkigt att inte få varva ut den :/
Men de är ju VR.. måste ja ju bygga till grejer i MS:et.

Jo de är ju de.

/ Johan
Audi 90 quattro V8 biturbo - såld
Subaru impreza GT -99
Willys CJ3A Mod - 53
Användarvisningsbild
backeliten
MS-Guru
Kontakt:

Inlägg av backeliten »

Jag har gjort en liten modul som du pluggar i sockeln där optokopplaren sitter med vr stöd, o då den riktiga LM vr kretsen..
alltså speciellt gjord för v2.2 kortet.

Kan de vara nått utav intresse..
kostnad, runt en 200 blir de med alla komponenter.

/Jonas
testa med en volvotrigger? dom funkar väl rätt bra.

tråkigt att inte få varva ut den :/

Men de är ju VR.. måste ja ju bygga till grejer i MS:et.

Jo de är ju de.

/ Johan
Jonas Back - MegaSquirt guru
jonas.back(at)swetune.se
jimmy persson
För mycket laddtryck

Inlägg av jimmy persson »

Üpp med vårfilmen nudå johan, så vi får höra på lite muller :hihi:
Bild
Användarvisningsbild
_JP_
För mycket laddtryck

Inlägg av _JP_ »

Ja här har det inte hänt nå mycket direkt. Körde bilen några månader i höstas, fungerade fint och va lätt den roligaste bil jag kört på snö. Men från i julas har den fått vila då jag haft annat för mig, tills nu i påskas då ja vevade igång den och provade lite.

En liten film vart det:
http://www.youtube.com/watch?v=mILmFfTMUKw

Kopplingen ville inte hålla i riktigt på tvåan. Har beställt en sinterlamell nu i hopp om bättre grepp. Om ja shimsar in S2 tryckplattan så lär det ju orka hålla i.

En liten krets för att köra VR triggergivare så ja kan varva ut bilen har beställts av backeliten.

Har även köpt 8st 350cc saabspridare. Kan vara bra att ha :D orginal är på 149cc och de är ju inte mycket att hänga i julgranen...

Nu har jag mycket skruvning framför mig då det är dags att besikta. Måste hitta en 5 cylindrig 10v motor (någon som har en?) att bulta i och få den att fungare utan de elektroniska i ke-jet:et för de har aldrig fungerat sen ja köpte bilen och nu är kablarna borta. Men byta motor och få den att fungera är nog inte de värsta utan det blir nog att få igång handbromsen...

/ Johan
Subaru impreza GT -99
Willys CJ3A Mod - 53
Användarvisningsbild
wyzer
Forumsberoende

Inlägg av wyzer »

fy fan va mäktig bil finns inte många sånna du :twisted: :thumbright: :hihi:

LYCKA TILL MED BESIKTNINGEN :P
Team Björkeryd
Bad Ass Volvo Kick Ass :twisted:

Powerd by Joakim Andersson
Jimmy Nilsson
Forumsberoende

Inlägg av Jimmy Nilsson »

Fränt bygge! tips bara med avgassystemet, försök få till ett X på avgassystemet, en X pipe som jänkarna kallar det, ger ltie mer effekt och vassare ljud :)

Bild
Behöver inte riktigt vara så tätt ihop och bör lämpligast sitta där avgasrörena blir som varmast (grön färg och ut och gasa, där det är som hetast bör krysset sitta för bäst effekt)
Bara en tanke :)
Suger livet? överladda!
mvh// Jimmy
Användarvisningsbild
_JP_
För mycket laddtryck

Inlägg av _JP_ »

wyzer skrev:fy fan va mäktig bil finns inte många sånna du :evil: :thumbright: :hihi:

LYCKA TILL MED BESIKTNINGEN :P
Hehe ja tack kan behövas :D
boosted_142 skrev:Fränt bygge! tips bara med avgassystemet, försök få till ett X på avgassystemet, en X pipe som jänkarna kallar det, ger ltie mer effekt och vassare ljud :)

Behöver inte riktigt vara så tätt ihop och bör lämpligast sitta där avgasrörena blir som varmast (grön färg och ut och gasa, där det är som hetast bör krysset sitta för bäst effekt)
Bara en tanke :)
Hmm ja har sätt att vissa har ju sånt där kryss. Får se om jag får tid över nån gång så hade jag kunnat meka dit ett, bör ju inte bli något större ingepp.

/ Johan
Subaru impreza GT -99
Willys CJ3A Mod - 53
SICK16
För lite laddtryck

Inlägg av SICK16 »

kryss jahaha.... undrar vilken människa som bänkar bilen sedan sätter dit ett avgassystem som för mig verkar aningen retarderat bänkar den igen och kan säga att det ger mer effekt. okej att det kanske blir bättre än ett med en katt osv som är i vägen menmen...
Allibow
För mycket laddtryck

Inlägg av Allibow »

haha vadfals kryss. rolig vinterbil?!
[Vadfals Racing]
Cassius
Forumsberoende

Inlägg av Cassius »

SICK16 skrev:kryss jahaha.... undrar vilken människa som bänkar bilen sedan sätter dit ett avgassystem som för mig verkar aningen retarderat bänkar den igen och kan säga att det ger mer effekt. okej att det kanske blir bättre än ett med en katt osv som är i vägen menmen...
De inte jänkarna provat med sina v8or är inte värt att prova! Och då dom flesta åker med kryss så måste de ju finnas en poäng med de hela, eller hur? ;)

Ruskigt tufft bygge för övrigt! Skulle vart skoj å ha en likadan själv :)
Manta A Rallye - Såld till Polen
Kadett C -76, på gång med V8 från Audi
Audi V8 -91, med RS4 B7 V8
https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/
Användarvisningsbild
JBlom
För mycket laddtryck

Inlägg av JBlom »

En stor poäng med kryss är att ljudet blir helat annat från avgaset, mycket behagligare. Sen om det ger effekt på en v8 kan jag inte uttala mig men på en boxer 4a där avgaset mellan 1,2 / 3,4 inte sitter ihop tappar effekt/vrid.
Användarvisningsbild
_JP_
För mycket laddtryck

Inlägg av _JP_ »

Jag skulle kunna tänka mig att om man har två st separata små avgassystem ända bak så kan man tjäna på att ha ett kryss, ifall då pulsen från ena cylinderraden delar upp sig vid krysset i två, för att sedan pulsen från den andra cylinderraden ska komma just därefter och också dela upp sig i två. Då borde ju mottrycket bli mindre i grenrören.
Men om man har som jag två system som inte stryper nå så borde de väl inte göra nån direkt effektskillnad. Men jag vet inte bara gissar nu :)

Jag är mer sugen på att göra det för ljudets skull isåfall.

/ Johan
Subaru impreza GT -99
Willys CJ3A Mod - 53
Cassius
Forumsberoende

Inlägg av Cassius »

en annan tanke med att ta ihop systemen kom jag på nu... långsökt förvisso, men tittar man på en Ford GT40 hur systemet är draget där så går de ihop i 2st collectorer, med 2 rör från vänster bank och 2 från höger i vardera! så de kan säkert vara gynnsamt för pulserna! :)
Manta A Rallye - Såld till Polen
Kadett C -76, på gång med V8 från Audi
Audi V8 -91, med RS4 B7 V8
https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/
Användarvisningsbild
_JP_
För mycket laddtryck

Inlägg av _JP_ »

Cassius skrev:en annan tanke med att ta ihop systemen kom jag på nu... långsökt förvisso, men tittar man på en Ford GT40 hur systemet är draget där så går de ihop i 2st collectorer, med 2 rör från vänster bank och 2 från höger i vardera! så de kan säkert vara gynnsamt för pulserna! :)
Typ som den här då:
http://www.youtube.com/watch?v=CAOqx_Fq ... re=related

Låter ju riktigt fränt, men vilket projekt att bygga grenrören.. mycket smidigare att bygga två turbogrenrör då :D
Subaru impreza GT -99
Willys CJ3A Mod - 53
Skriv svar