Sida 5 av 26
Postat: tor aug 09, 2007 3:59 pm
av Markus
aja inte mkt att göra åt, förstår väl att dom inte vill att deras material ska gå åt till de anställdas hobbyjobb, huvudsaken att ja får lådan klar nån gång

Postat: tor aug 09, 2007 6:23 pm
av Markus
Nu är lådan klar!
Postat: tor aug 09, 2007 6:37 pm
av Ponte
Hoppsan, i den här tråden fanns jag ju med på bild
Japp nu är lådan klar, blev väll rätt hyffsat måste jag säga, är då garanterat rakt iaf!
Postat: fre aug 10, 2007 10:55 pm
av MB 4 ME
djaewlar va snabbt det gick me lådan ändå! Bra jobbat!
Postat: lör aug 11, 2007 8:31 am
av Markus
Jo gick bättre än väntat, få se hur mkt runt om kring som måste ändras, hur de passar me urtrampningslager osv.
men de märker vi.
hade strul igår, på väg hem från jobbet så tvär dog den bara, gick bara att köra på vakuum, direkt ja började närma mig atmosfärstryck så dog den av.
förstod att de va något me soppan så såg över soppasystemet, flödade, rengjorde...
soppafiltret hade fallit lös från min walbro igen, så blåste rent den och den flödade som den skulle...
gåre köpa nya filter till en sån pump nån stans?
Postat: sön aug 12, 2007 7:25 pm
av Markus
självklart rasade jag en växellåda igår, tvärbytte låda och den jag satte dit var också trasig... endast 4ans växel...
men men, inte mkt att göra åt, körde just lycksele-luleå, 28 mil med enbart 4an... gick fint

Postat: sön aug 12, 2007 7:56 pm
av Evert

då fick du fart på pumperiet eller bytte du ?
Postat: sön aug 12, 2007 9:45 pm
av jimmy persson
Blir intressant att se om du får igång ny lådan! Blir nog bra de dära

Postat: mån aug 13, 2007 9:18 am
av Markus
Var en slang i tankarmaturen, mellan pumpen och armaturen, ca 4cm lång som pruckit..
efter lite felsökning så vare ju fort fixat.
har snackat lite med Jens om att se över en topp, så framöver så kommer jag åka med en 530topp med lite större avgasventiler och lite portning.
även en MÅNEN7 kam ska monteras i samband med toppbytet.
Postat: mån aug 13, 2007 4:30 pm
av BeeMeR
Markus skrev:självklart rasade jag en växellåda igår, tvärbytte låda och den jag satte dit var också trasig... endast 4ans växel...
men men, inte mkt att göra åt, körde just lycksele-luleå, 28 mil med enbart 4an... gick fint

de va faktiskt lite dåligt av dej =) va ju fin låda vi satte dit iaf =)
///zemrén
Postat: mån aug 13, 2007 5:54 pm
av Ponte
Så du tog dig fram iaf, jag var lite lätt skeptisk

Många stopp på vägen eller klarade du dig?
Postat: tis aug 14, 2007 9:23 am
av Markus
Var 3 rondeller, och 3 stoppplikter, men gjorde inte ett enda stopp.. korsa skellefteåvägen var tightast, var smådålig sikt.
någon som vet om bmws mellanaxlar har samma splines som 740ins?
eller om 240 har det?
finns de någon främre del av mellanaxeln som passar ihop med 740s bakre del men som är längre än 740ns? typ 4 växlad 240 eller nån bmw?
Postat: tis aug 14, 2007 3:07 pm
av Jens Gustavsson
Markus skrev:Var en slang i tankarmaturen, mellan pumpen och armaturen, ca 4cm lång som pruckit..
efter lite felsökning så vare ju fort fixat.
har snackat lite med Jens om att se över en topp, så framöver så kommer jag åka med en 530topp med lite större avgasventiler och lite portning.
även en MÅNEN7 kam ska monteras i samband med toppbytet.
jag har börjat porta en 530 nu med "medel" stora canaler som blir lämpligt med din motor kombination.
har du mer uppgifter om insugets längd och inner dim så ska jag testa den i mitt motor data program.
grenröret var ca 58cm långt och 42.5 mm invändigt vist?
Postat: tis aug 14, 2007 3:13 pm
av Ponte
Hehe okey, inte dumt att klara hela sträckan utan ett enda stopp!

Postat: tis aug 14, 2007 3:27 pm
av Markus
Jens Gustavsson skrev:Markus skrev:Var en slang i tankarmaturen, mellan pumpen och armaturen, ca 4cm lång som pruckit..
efter lite felsökning så vare ju fort fixat.
har snackat lite med Jens om att se över en topp, så framöver så kommer jag åka med en 530topp med lite större avgasventiler och lite portning.
även en MÅNEN7 kam ska monteras i samband med toppbytet.
jag har börjat porta en 530 nu med "medel" stora canaler som blir lämpligt med din motor kombination.
har du mer uppgifter om insugets längd och inner dim så ska jag testa den i mitt motor data program.
grenröret var ca 58cm långt och 42.5 mm invändigt vist?
insuget är ett lh2.4 orginalinsug....
är 42.5mm UTVÄNDIGT.