TCN-Amazon 16v T Race-chassi

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
Göte
För mycket laddtryck
Inlägg: 467
Blev medlem: tor sep 09, 2004 6:29 pm
Ort: Nybro

Inlägg av Göte »

Riktigt najs :thumbright:
Ingenting är omöjligt,
det omöjliga tar bara
lite längre tid...
TCN-JONNO
För mycket laddtryck
Inlägg: 427
Blev medlem: fre jan 02, 2004 7:03 pm
Ort: Luleå
Kontakt:

Inlägg av TCN-JONNO »

Tackar för de positiva kommentarerna, nu orkar man ju skruva vidare! :)
Användarvisningsbild
Fredde Johansson
För mycket laddtryck
Inlägg: 203
Blev medlem: tis sep 26, 2006 10:59 am
Ort: Skellefteå

Inlägg av Fredde Johansson »

Ser bra ut!! Siktar du på 1:a Pite lr?
Mulle Elmeck :)
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21752
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

det var de värsta va du jobbat på jag trodde det stod halv still utan garage mm :shock:

den blir ju hur mäktig som hälst :twisted:


vi måste nog uppdatera toppen ett steg till sen också då det nya chassit säkert orkar med hur mycke pulver som helst :thumbright:

jag kommer och följa detta bygge noga i sommar.
Användarvisningsbild
JBlom
För mycket laddtryck
Inlägg: 288
Blev medlem: sön sep 03, 2006 10:45 am
Ort: Gävle

Inlägg av JBlom »

Sjuukt frän bil. :)
Användarvisningsbild
Fredde Holmgren
Impellerhead
Inlägg: 2512
Blev medlem: lör sep 20, 2003 3:31 pm
Ort: Skellefte
Kontakt:

Inlägg av Fredde Holmgren »

Lägger in några nostalgibilder på när Robert höll på med bilen:

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
7.47 - 295km/h gammal Volvo med original framvagn
---------------------------------------------------------------
Sponsorer:
http://www.kastorfastigheter.se http://www.klracing.se
http://www.motornord.se
Fler Sponsorer sökes!
Användarvisningsbild
RoGGaH
Forumsberoende
Inlägg: 1261
Blev medlem: fre nov 11, 2005 11:04 am
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Inlägg av RoGGaH »

Hur mycket pukver var det i den då och vilka tider gick den?
MonteCarlo 2l BMW S14 7,79 @ 283kmh
1602 S14 Turbo 9.29@402m 5.96/197kmh@201m
Sponsorer:
MotorNord
SMT AB,
FLD Växellådor och drevsatser.
Rk-Verktyg Sundsvall

http://www.motornord.se
ÅF i norden för Link insprutningsystem
Dynapack 2 och 4WD chassidyno 1200whp 2WD 1600whp 4WD
Mappar alla eftermarknads styrsystem
Användarvisningsbild
Fredde Holmgren
Impellerhead
Inlägg: 2512
Blev medlem: lör sep 20, 2003 3:31 pm
Ort: Skellefte
Kontakt:

Inlägg av Fredde Holmgren »

RoGGaH skrev:Hur mycket pukver var det i den då och vilka tider gick den?
Den gick som fortast 10.20 har jag för mig, var bromsad 1 gång hos mc-xpress. Kring 620 hk blev det då, för veka ventilfjädrar stoppade mer effekt vid det tillfället. Då var det en 2 liters 16v maskin med holset h2d turbo. Vid ett tillfälle när Robert körde i Pite så hade wastegaten rallat isär och turbon laddade det den orkade, 2.8 bar tror jag loggen visade innan turbinaxeln gick av och turbodelar spreds runt jorden... Den repan var det nog lite mer effekt.. ;) tror turbon rasade en bra bit före 400m och Robert bromsade in och rullade i mål.. kan till o med ha varit då det gick 10.20.. ja, man minns ju inte riktigt.. Robert får komma med sanningen sen :)
7.47 - 295km/h gammal Volvo med original framvagn
---------------------------------------------------------------
Sponsorer:
http://www.kastorfastigheter.se http://www.klracing.se
http://www.motornord.se
Fler Sponsorer sökes!
TCN-JONNO
För mycket laddtryck
Inlägg: 427
Blev medlem: fre jan 02, 2004 7:03 pm
Ort: Luleå
Kontakt:

Inlägg av TCN-JONNO »

Jens Gustavsson skrev:det var de värsta va du jobbat på jag trodde det stod halv still utan garage mm :shock:

den blir ju hur mäktig som hälst :twisted:


vi måste nog uppdatera toppen ett steg till sen också då det nya chassit säkert orkar med hur mycke pulver som helst :thumbright:

jag kommer och följa detta bygge noga i sommar.
He, he jo men nu är det varmt i kallgaraget så då får man ligga i hårdare!
Toppen är ju inte full-race på nåt sätt, milda kammar och originalventiler/fjädrar/tryckare. I sommar blir det bara att testa köra lite grand, har inget riktigt bra grenrör å så. Men en uppdatering av toppen lite senare låter som en bra plan! :D

Två bilder till.

Bild

Bild
Användarvisningsbild
Jocke E
För mycket laddtryck
Inlägg: 197
Blev medlem: mån mar 10, 2008 8:53 pm
Ort: Lit/Östersund

.

Inlägg av Jocke E »

fruktansvärt frän bil alltså. den är så jävla snygg å ser grymt brutal ut. :twisted:
Användarvisningsbild
Evert
Forumsberoende
Inlägg: 1012
Blev medlem: sön nov 14, 2004 9:28 pm
Ort: Lycksele(Betsele)

...

Inlägg av Evert »

Måste bara säga tummen upp för färgvalet, blev riktigt fin :thumbright:
Bild

Niklas Evertsson

http://www.s-mod.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.knracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
May the Boost be with you
Mats A
Camaro American Muscle
Inlägg: 2737
Blev medlem: fre sep 19, 2003 11:03 pm
Ort: Umeå

Inlägg av Mats A »

Ja kan bara hålla med , mycket lyckat färgval !!! . lär fastna på en del bilder till sommaren :wink:
TCN-JONNO
För mycket laddtryck
Inlägg: 427
Blev medlem: fre jan 02, 2004 7:03 pm
Ort: Luleå
Kontakt:

Re: .

Inlägg av TCN-JONNO »

Jocke E skrev:fruktansvärt frän bil alltså. den är så jävla snygg å ser grymt brutal ut. :twisted:
Kul att ni gillar den! :)

Har för mig att Roberts bästa tid var 10,14 s.
Patrik Axelsson
Forumsberoende
Inlägg: 506
Blev medlem: mån maj 29, 2006 11:14 am
Ort: Tingsdal

Inlägg av Patrik Axelsson »

Bara att gratulera till en mycket frän bil,, den röda färgen gör av sig himla bra. Den ser grymt elak ut där den står, en riktig eye catcher :thumbright:

Mvh Patrik
Användarvisningsbild
Robert Ågren
Impellerhead
Inlägg: 146
Blev medlem: tis sep 23, 2003 8:06 pm
Ort: Skellefte
Kontakt:

Inlägg av Robert Ågren »

Kul att bilen får lite utvändig puts, var ju några år sen sist... angående Fredriks historia om turboraset så blev högerskärmen lite ful på ett ställe där impellern mest troligt träffade på sin väg bort. Den hittades för övrigt aldrig och ligger nånstans längsefter Piteå dragway!

Bilen gick låga 10 men jag minns faktist inte vad bästa tiden vart, fick aldrig till nån perfekt vända med doug nash växelådan då jag varvade friskt (kortslagig vev och stor turbo) och det gärna var upptaget när man ville byta växel, försökte mig aldrig på fullgasväxla heller. Automaten som jag hade från början funkade bäst med T04E turbon jag hade först innan det vart större holset snurror.

Hade man vetat och kunnat det man gör idag så skulle man säkert kört snabbare. Med en beprövad "försiktig" motor så kommer det säkert bli mycket kul körning i sommar och bilen kan säkert orka med 9:or? (om inte motorn lönntrimmats!!?)

Förövrigt kul se gamla bilder på bilen (huvva vad jobb man lagt ner på skrotet och man var ju inte rädd för att bygga om heller) och även att ordningen i garaget tycks förbättras alltefter åren gick.....
Skriv svar