Haha jo den går än så länge nästan. Lyckades tappa fördelaren idag bara, så de blir till och göra om fästet lite så man kan skruva fast den ordentligt.haha kör inte sönder nu ja lär ju få ett åk innan
ascona b B230et. hundskåls bygge
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 137
- Blev medlem: tor jun 29, 2006 6:14 pm
- Ort: Uppsala
haha nu är ja hemma får ta å göra nån film ska fixa d sista på m535an idagAscona b tic skrev:Haha jo den går än så länge nästan. Lyckades tappa fördelaren idag bara, så de blir till och göra om fästet lite så man kan skruva fast den ordentligt.haha kör inte sönder nu ja lär ju få ett åk innan
old volvos never die they only go faster
bmw m5
bmw m3
volvo 244 t5 bilen volvo glömde bygga
bmw m535
bmw 528 "lill hajjen"
bmw m5
bmw m3
volvo 244 t5 bilen volvo glömde bygga
bmw m535
bmw 528 "lill hajjen"
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 137
- Blev medlem: tor jun 29, 2006 6:14 pm
- Ort: Uppsala

Händer lite i garaget igen.
Sprang på ett hemmabyggt grenrör på en motormarknad för ett tag sen och till väldigt bra pris dessutom.
Grenrörs flänsen var bortkapad för grenröret hade suttit på en 16v topp. Men det gjorde inget eftersom ja ändå skulle få bygga om det för att får det o passa i min bil och ja fick med en 8v fläns.
Har en wg från audi 200 som ja byggt dit också tillsammans med t04an.
Nu saknas det bara lite packningar innan ja kan skruva dit allting

Sen får ja börja leta spridare och soppapump tror inte dom räcker till längre.
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 137
- Blev medlem: tor jun 29, 2006 6:14 pm
- Ort: Uppsala
Vart provkörning idag
Stakarna är hela ännu men ja börjar bli orolig för dom så det är nog dags att stoppa i ft motorn.
Vart mörkt så ja körde inte så mycket vill ju se om de börjar ryka eller läcka någonstans. laddet låg på ca 0.4 bar. Läckte lite från oljereturen och lite avgaser någonstans men inga större fel.
Prvtröck senare och märkte att intercoolern har börjat läcka så det får bli en alu ic nu.
I morgon ska de provköras en sväng till. Har pillat i en extra fjäder i wgn.


Stakarna är hela ännu men ja börjar bli orolig för dom så det är nog dags att stoppa i ft motorn.
Vart mörkt så ja körde inte så mycket vill ju se om de börjar ryka eller läcka någonstans. laddet låg på ca 0.4 bar. Läckte lite från oljereturen och lite avgaser någonstans men inga större fel.
Prvtröck senare och märkte att intercoolern har börjat läcka så det får bli en alu ic nu.
I morgon ska de provköras en sväng till. Har pillat i en extra fjäder i wgn.

-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 137
- Blev medlem: tor jun 29, 2006 6:14 pm
- Ort: Uppsala
Nu va det ett tag sen så de är väll dags för lite uppdatering.
Den röd/rosa färgen är nu borta och ersatt med Cosworth röd.

Här håller Tobbe på och laggårds backe lackar för fullt

Har köpt lite prylar också kl intercooler, 730cc simens deka spridare, tb-58 från turbobanditen. Hoppas väll på ca 300-350hk nånstans.
Just nu håller jag på och bygger om grenröret så det ska passa med nya turbon
Den röd/rosa färgen är nu borta och ersatt med Cosworth röd.

Här håller Tobbe på och laggårds backe lackar för fullt

Har köpt lite prylar också kl intercooler, 730cc simens deka spridare, tb-58 från turbobanditen. Hoppas väll på ca 300-350hk nånstans.
Just nu håller jag på och bygger om grenröret så det ska passa med nya turbon

-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 137
- Blev medlem: tor jun 29, 2006 6:14 pm
- Ort: Uppsala
jo Rikard kom över o skruvade i 2 dagar så de vart en provåkning i tisdags
Men den går inget vidare förutom på tomgången där går den bra och datorn har sagt upp sig så jag kan inte mappa något heller
Den smäller o har sej och så ladda den 0,8bar men spann knappt på grus så något är galet.
Ska ta och installera om datorn o se om den vill då.

Men den går inget vidare förutom på tomgången där går den bra och datorn har sagt upp sig så jag kan inte mappa något heller

Den smäller o har sej och så ladda den 0,8bar men spann knappt på grus så något är galet.
Ska ta och installera om datorn o se om den vill då.
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 137
- Blev medlem: tor jun 29, 2006 6:14 pm
- Ort: Uppsala
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 137
- Blev medlem: tor jun 29, 2006 6:14 pm
- Ort: Uppsala
Gjorde ett litet bygge för att lyssna efter spikningar med igår
Tog en aluminium bit och skruva fast där knacksensorn sitter orginal.
Borra ett hål och gänga m10 i aluminum biten. Gänga om en bromsnippel till m10 gänga för ja hitta ingen gängtapp som hade samma gänga som nippeln.
Svetsa fast en 3 tum spik på baksidan av en rostfri hundskål och trädde på ett bromsrör mellan bromsnippeln på motorn och spiken på hundskålen som hänger med buntband i backspegeln
Får se hur det funkar sen


Skymmer ganska mycke sikt så ja får nog flytta den sen när ja vet om de fungerar.

Tog en aluminium bit och skruva fast där knacksensorn sitter orginal.
Borra ett hål och gänga m10 i aluminum biten. Gänga om en bromsnippel till m10 gänga för ja hitta ingen gängtapp som hade samma gänga som nippeln.
Svetsa fast en 3 tum spik på baksidan av en rostfri hundskål och trädde på ett bromsrör mellan bromsnippeln på motorn och spiken på hundskålen som hänger med buntband i backspegeln

Får se hur det funkar sen


Skymmer ganska mycke sikt så ja får nog flytta den sen när ja vet om de fungerar.
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 514
- Blev medlem: tor maj 31, 2007 3:45 pm
- Ort: Pajala/Lovikka
Alla sätt är bra förutom dom dåliga
Snajsig knacksensor haha 


Benjamin Roth Karinen | Benjaminkarinen@hotmail.com | 070 232 68 46
Instagram LovikkaCustomGarage
1966 Chrysler 440 Vems med 8 tändspolar
Instagram LovikkaCustomGarage
1966 Chrysler 440 Vems med 8 tändspolar
- Tommy Luhr
- Forumsberoende
- Inlägg: 5537
- Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
- Ort: Arvika
- Kontakt:
Det där kommer fungera klockrent:)
Testat och vet:)
Testat och vet:)
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169