Hallå
Har inte skrivits här nått på länge har inte haft möjlighet och lägga upp bilder åsså lite lat

det stora som har hänt är ny motor och en inplanerad motor bromsning tor 5/24 på Motornord i sundsvall
Efter ett hårdmek så startade bilen upp sön 6/5
Hadde fått grejerna till motorn 1vecka tidigare (stakar lager mm) då satt inget på karossen förutom
bakvagn och framvagn

efter lite strul kunde vi provköra kl 01.00
men datorn dog och fläkten pajade så de vart inge mer den kvällen
Nästa provtur funkade ganska bra tills vi märkte att den bara laddade 0.15bar
felsökte men hittade inget så vi for ut igen då laddade den inte alls
kände på impellern o den va stum

turbon var ny när vi köpte den (GT40)
Så nu väntar vi på ny större turbo

så kanske vi kan bromsa det.
Det är jag bror farsan Emil L (vems) och kanske Jens G som ska fara som jag vet än så länge
Förra motorn
B21 et-kolvar m-stakar
44*38 ventiler 405 topp portad (jens gustavsson)
special kam (jens gustavsson)
eget grenrör
T04e turbo 50mm inlopp
Vems motorstyrning
900cc spridare
vattenkyld IC
Tial 38mm wastegate
Avgasrör 3" med dämpare
M45växellåda
Nya motorn
-92 B230fb
H-profil stakar
avsvarvade fb kolvar
Samma topp fast 46*38 ventiler och mer portad (jens gustavsson)
egen svetsad luftkyld IC (2 cellpaket)
2st 50mm dumpar
60mm wastegate
Garret GT42 turbo 63mm inlopp
Avgasrör 4" 30cm långt
Getrag 5vxl låda
+ mycke finnish jobb som inte är färdigt