Nu har jag lyft toppen, var bränd avgasventil igen. Vore inte fel om det gick att få tag på natriumkylda avgasventiler även om det inte direkt löser några problem.
blom142 skrev:
Då jag själv jobbar på Peugeot så är ju detta lite extra intressant..
Det är inte i Nyköping du jobbar?
Edit: Snokade lite på peugeot.se.
Du jobbar ju i Bettna, visste inte att det fanns en verkstad där! Men du känner ju säkert Richard Gustavsson på Peugeot Nyköping, verkar ju vara samma företag
blom142 skrev:
Då jag själv jobbar på Peugeot så är ju detta lite extra intressant..
Det är inte i Nyköping du jobbar?
Edit: Snokade lite på peugeot.se.
Du jobbar ju i Bettna, visste inte att det fanns en verkstad där! Men du känner ju säkert Richard Gustavsson på Peugeot Nyköping, verkar ju vara samma företag
jepp jobbar i bettna. och visst känner jag rickard, han är duktig på mycket.
Men då kanske du såg det Sjuukt gamla kortet på mig också
(dom uppdaterar inte ofta..)
Något som slog mig nu är att denna gången fanns inga som helst spår efter spikningar, bara bränd ventil. Såg ut som nån kapat en bit med skärbrännare som vanligt. Vad i h-e beror det på?
blom142 skrev:har nu paratat lita med rikard gustavsson om din brända ventil.. han sa direkt kärvande ventil.. han hade varit med om det på flera TU5..
så det är ju helt klart värt att kolla upp..
det blir för litet spel i styrningen + sot = ventilen hinner inte stänga= bränd.
Det är kollat. Är ventil nummer 3 i nu och rengjort från sot har jag gjort