
Bmw 325i Turbo (Nya motorn + Turbo val)
Bra att minnet inte svikerkekken skrev:Jojjmen du minns rätt namn...

Jaha, då hade man gjort lite på bilen i kväll oxå.
BF98 pumpats ur tanken och E85 fyllts på och mappen ändrad till fjolårets sprit mapp

Sedan åkte släggan fram för nu skall däcken på plats!!

efter en del bankande och utprovning av olika spacer settups så verkar det vara frigång i hjulhusen.
Har sedan varit ute och provkört lite på lågt ladd och....det greppar

Men det har uppstått ett problem, mellanaxeln slår vid acc.
Tror det är pga ett kasst stödlager ?
Sänkte däcktrycket till 0,9kg och det blev bättre men inte bra

Bjuder på lite bilder, svårt att fixa actionbilder då man är ute med mina jag och mig själv



Kopplingen skall enligt planen monteras på torsdag kväll, uppdate kommer


Niklas Evertsson
http://www.s-mod.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.knracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
May the Boost be with you
Det helsvarta stuket fungerar fint på din bil!
Tycker jag känner igen parkeringsplatsen från förra helgen..
Har du kvar plåtarna över mellanaxeln? Tänkte om det är en dryg operation att bara komma åt och rycka lite i axeln runt stödlagret.

Tycker jag känner igen parkeringsplatsen från förra helgen..

Har du kvar plåtarna över mellanaxeln? Tänkte om det är en dryg operation att bara komma åt och rycka lite i axeln runt stödlagret.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Kul att "bankrånar" stuket gillas
Och ja Steve läppen som skall sitta längst ner ligger i garaget och väntar på montering
att måla ic:n känns som jag har lite panik över...att färgen skall börja flagna eller lossna, blir inte så läckert då.
men jag hade tänkt hänga ett finmaskigt svart nät framför för att tona ner ic:n
Är den parkeringen du tänker på mattias
Plåtarna är i garaget så det är lätt att komma åt och känna på mellanaxeln, skall kolla över det i kväll.

Och ja Steve läppen som skall sitta längst ner ligger i garaget och väntar på montering

att måla ic:n känns som jag har lite panik över...att färgen skall börja flagna eller lossna, blir inte så läckert då.
men jag hade tänkt hänga ett finmaskigt svart nät framför för att tona ner ic:n
Är den parkeringen du tänker på mattias

Plåtarna är i garaget så det är lätt att komma åt och känna på mellanaxeln, skall kolla över det i kväll.

Niklas Evertsson
http://www.s-mod.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.knracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
May the Boost be with you
Då var bilen lastad och klar för torsdag-kvällens kopplingsbyte
Man har ju blivit för gammal och lat för att byta koppling på garagegolvet
om det nu inte jävlas en massa och jag bränner upp bilen i morgon i ilska
så är det bara en liten tillsnyggning av bränslemappen kvar innan 6juni och pite

Storebror med lillebror på släp

Man har ju blivit för gammal och lat för att byta koppling på garagegolvet

om det nu inte jävlas en massa och jag bränner upp bilen i morgon i ilska
så är det bara en liten tillsnyggning av bränslemappen kvar innan 6juni och pite


Storebror med lillebror på släp


Niklas Evertsson
http://www.s-mod.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.knracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
May the Boost be with you
- Nicke Nyman
- Forumsberoende
- Inlägg: 1958
- Blev medlem: tis mar 29, 2005 4:59 pm
- Ort: Umeå
- Kontakt:
Jag säger att de är stödlagret med tillhörande gummiupphängning som är kass! Hade precis samma problem på min BMW 525i från -93. Bytte detta o de vart tyst! 
Ska bli kul att se den LIVE i Piteå!
Parkeringen känner jag igen väl, passerat den några ggr när man åker till svärfars. Ibland lagligt, ibland inte...

Ska bli kul att se den LIVE i Piteå!
Parkeringen känner jag igen väl, passerat den några ggr när man åker till svärfars. Ibland lagligt, ibland inte...

Ska göra en riktig övrersyn av stödlagret ikväll vid kopplingsbytet.
Är väl inte så mycket att se
, men jag tänkte jag skulle slå mina tidigare tidkort jag har från blackrace.
9.7s och 115-125kmh i slutfart om jag mins rätt på 201m
Det var även med org-sprut och 0.45 i ladd, nu blir det 0.8 i ladd och bättre däck
Det är väl mitt mål med edps
Jaha vart har du din svärfar då ?
Är väl inte så mycket att se

9.7s och 115-125kmh i slutfart om jag mins rätt på 201m

Det var även med org-sprut och 0.45 i ladd, nu blir det 0.8 i ladd och bättre däck

Det är väl mitt mål med edps

Jaha vart har du din svärfar då ?

Niklas Evertsson
http://www.s-mod.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.knracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
May the Boost be with you
Jaha, hemma efter en hård dag
Då var kopplingen bytt,och jag har inte bränt upp bilen i ilska över nått
och jag har inte heller behövt sälja min själ till djävulen heller.
utan det har flytit på riktigt fint och smidigt
och kopplingen ÄR riktigt tung trampad bettar även riktigt destingt
men är även fin och mjuk så man inte behöver dra iväg med hjulspinn utan det går faktiskt att smyga nästan
Hade med mig mästerskruvaren i brottarbrallor Jonny Kalberg så det gick som en dans att byta
fick även hjälp av Renegade som är sammnordisk mästare i centreringsdons tillverkning och har gått en 25 poängs kurs på Chalmers i det ämnet
Timern stoppade på 1:36:06h och då hade ca:10min fjantats bort i bortslarvade verktyg, handskar och en massa klättrande på stegar
för någon (jag) hade glömt det mesta i bilen upphissad på lyften
(lyften var en hel vetenskap att hissa och sänka så stegen var snabbaste alternativet)
Lite bilder på kvällens bravader

Centreringsdonet klart för att andvändas

Dubbelkoll av förste meken, man höre aven honom mumla :
- måste man gå kurs för detta....
- silvertejp, järnrör och en hylsa...


Den berömda stegen stllsammans med rökröret och lådan på golvet
Även lite racemaskiner från Vintage Yamaha Sweden fastnade på bilden

Här spanar förste-meken efter fler attack spindlar som anföll honom när startmotorn skulle plockas lös
Det var allt för idag
HÖRES!

Då var kopplingen bytt,och jag har inte bränt upp bilen i ilska över nått
och jag har inte heller behövt sälja min själ till djävulen heller.
utan det har flytit på riktigt fint och smidigt

och kopplingen ÄR riktigt tung trampad bettar även riktigt destingt
men är även fin och mjuk så man inte behöver dra iväg med hjulspinn utan det går faktiskt att smyga nästan

Hade med mig mästerskruvaren i brottarbrallor Jonny Kalberg så det gick som en dans att byta
fick även hjälp av Renegade som är sammnordisk mästare i centreringsdons tillverkning och har gått en 25 poängs kurs på Chalmers i det ämnet

Timern stoppade på 1:36:06h och då hade ca:10min fjantats bort i bortslarvade verktyg, handskar och en massa klättrande på stegar
för någon (jag) hade glömt det mesta i bilen upphissad på lyften

(lyften var en hel vetenskap att hissa och sänka så stegen var snabbaste alternativet)
Lite bilder på kvällens bravader

Centreringsdonet klart för att andvändas


Dubbelkoll av förste meken, man höre aven honom mumla :
- måste man gå kurs för detta....
- silvertejp, järnrör och en hylsa...



Den berömda stegen stllsammans med rökröret och lådan på golvet
Även lite racemaskiner från Vintage Yamaha Sweden fastnade på bilden


Här spanar förste-meken efter fler attack spindlar som anföll honom när startmotorn skulle plockas lös

Det var allt för idag

HÖRES!

Niklas Evertsson
http://www.s-mod.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.knracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
May the Boost be with you
- Nicke Nyman
- Forumsberoende
- Inlägg: 1958
- Blev medlem: tis mar 29, 2005 4:59 pm
- Ort: Umeå
- Kontakt:
Aha, sedär 


Niklas Evertsson
http://www.s-mod.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.knracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
May the Boost be with you
- Jonny Karlberg
- Forumsberoende
- Inlägg: 1255
- Blev medlem: mån aug 29, 2005 4:27 pm
- Ort: Lycksele
- Nicke Nyman
- Forumsberoende
- Inlägg: 1958
- Blev medlem: tis mar 29, 2005 4:59 pm
- Ort: Umeå
- Kontakt:
- Jonny Karlberg
- Forumsberoende
- Inlägg: 1255
- Blev medlem: mån aug 29, 2005 4:27 pm
- Ort: Lycksele
- Nicke Nyman
- Forumsberoende
- Inlägg: 1958
- Blev medlem: tis mar 29, 2005 4:59 pm
- Ort: Umeå
- Kontakt: