Sida 5 av 8

Postat: tis mar 03, 2009 11:52 pm
av Thurgren
Skoj att du river m90in :thumbright:

De där med 3'' LMM har jag inte förstått mig på riktigt..

Har en liggandes hemma som tydligen är från en kärra med B234..

Går det att köra med den ändå måntro fast det inte är samma nummer på dom?

Vad ska de göra för skillnad?? :doh:

Postat: ons mar 04, 2009 2:37 pm
av jimzon
Thurgren skrev:Skoj att du river m90in :thumbright:

De där med 3'' LMM har jag inte förstått mig på riktigt..

Har en liggandes hemma som tydligen är från en kärra med B234..

Går det att köra med den ändå måntro fast det inte är samma nummer på dom?

Vad ska de göra för skillnad?? :doh:
riva m90 är väll ingen höjdare men, skare så skare!

jo man måste ha samma boschnummer, är väll annat motsånd i tråden som mäter luftmassan, men det går ju att byta elektronik

Postat: ons mar 04, 2009 6:17 pm
av jimzon
nu har jag besegra min fiende, dervet man skall få bort för att komma åt stoppringen var en envis jävel, skulle just ge upp och gå hem men då knack! det lättade på sig, skall åka och svetsa ihop stoppringen i helgen är det tänkt.

pics

före
Bild

efter

Bild

Postat: tor mar 05, 2009 8:40 pm
av kalle_86
Har du nåt speciellt knep för att få loss drevet? Jag håller på med samma sak men lyckas fan inte få loss drevet..

Postat: fre mar 06, 2009 3:19 pm
av jimzon
kalle_86 skrev:Har du nåt speciellt knep för att få loss drevet? Jag håller på med samma sak men lyckas fan inte få loss drevet..
rejäl avdragare, en handhållen gasvärmare, men ta det lugnt med den, plastlager allderles under, och kylde axeln med kylspray
(eller ställ ut hela lådan i snön eller nått). riktigt helvete å få bort!

Postat: lör mar 07, 2009 7:50 pm
av jimzon
ja nu är m90 svetsad å klart, även fått hem min nya koppling:) dock är jag fundersam, killen jag köpte bilen av sa att tryckplattan var förstärkt :? kollade lite på den nu, fabrikat LUK nummer 91500 och nått nummer till, b15

hur vet jag att den är förstärkt,

visst finns det billigare alternativ än KGs förstärkta tryckplatta till pottsvänghjulet? hörde nått om bmw 325 men hade för mig att det var till plana svänghjulet?

nåja lite pics!

Bild


Bild

Bild

Bild

såg även att denna hade dubbla fjädrar och gamla hade enkla :)

tacksam för svar!

Postat: mån mar 09, 2009 12:20 am
av jimzon
kommit fram att tryckplattan var orginal man kan inte lita på folk som säljer grejor till en :thumbdown:


ingen som har nån fin kommentar att bju på? :)

Postat: tis mar 10, 2009 8:11 pm
av jimzon
va på hydroscan och köpt mig en glyserin fylld bränsletrycksmätare med adaptrar, typ 300spänn :thumbright: litar in på sånna dom har på stylingbutiker.

tillverkade en shortshift åxå, byggde på ca 5mm (ej färdig svetsad på bild)

beställt tryckplatta idag åxå, dom kan verkligen ta betalt för dom alltså

pics

Bild

Bild

Postat: tis mar 10, 2009 9:32 pm
av Erlandsson
Varför svetsa växelspaken? Mycket lättare att värma kulan och knacka upp den.

Mvh

Postat: tis mar 10, 2009 10:20 pm
av jimzon
Erlandsson skrev:Varför svetsa växelspaken? Mycket lättare att värma kulan och knacka upp den.

Mvh
jaha kan man göra så, missade det helt :shock:

Postat: tor mar 12, 2009 2:46 am
av jimzon
nu äntligen har jag fått mitt grenrör men det var inte portat som han lovade, jävla skumma personer man känner, han berätta om hur jobbit det var att porta röret i fräsen och allt,,, lögn alltihop

har börjat porta för mig själv nu ialfall, fram med slipstiftet!

har vridigt 19t:n nu åxå men har problem med WG fästet, nån som har en bra idé??

pics
felvänt
Bild
fför er som vill se hur avgasidan serut som
Bild
????
Bild
????
Bild
???
Bild

porta grenrör
Bild


kommentarer nu!

Postat: tor mar 12, 2009 7:43 pm
av maranello
det går ju att svetsa ett litet fäste som skruvas i båda hålen på wg-fästet och i 2 av hålen till dumplocket. eller nåt liknande.

ser fint ut annars :thumbright:

mvh

Postat: tor mar 12, 2009 10:24 pm
av jimzon
hittade en liten bild nyss från mulles turbomek

Bild

blir att bygga efter denna så jag får hem wastgaten :thumbright:

Postat: lör mar 14, 2009 5:19 pm
av jimzon
matchportade grenröret för någon dag sedan både mot turbo och topp, det var mycket material man fick ta bort för att efterlikan turbons ingång :o

igår provmonterade jag grenrör och turbo och DP:n passade på att lina in DP:n med avgasbandage då kabelstammen kommer gå nära grenröret vid torpeden, plus ett litet miljötänkande då katten blir varmare fortare ;)

ni får även en smyg bild på mitt motivlack ;)

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

dålig kamera jag vet :(

Postat: tis mar 17, 2009 11:16 pm
av jimzon
lite nyheter från plåtslagaran, han skulle vara färdig med grov görat på fredag sen ska jag ta hem han igen :)
monterat på kopplingen och nytt stödlager då det gamla var stumt :?
lacka även mina xc90 ok röda helt klart bättre än silver!


puckepist?
Bild
jag kör alltid med dubbla kådisar! :p
Bild

Bild
763an
Bild