För att han inte har ett vid insuget...j björk skrev:Intressant, men jag funderar på varför du har ett gasspjäll på intercoolern

/Andre'
svar här http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... 362#290362norrback skrev:För att han inte har ett vid insuget...j björk skrev:Intressant, men jag funderar på varför du har ett gasspjäll på intercoolern![]()
/Andre'
vi har ingen elektronik än, vi kör med en gubbe och en ratt där istället som man gjorde på den gamla goda tidenprimer skrev:tjenare vad använder ni för elektronik för att sköta bromsen?
kör ni frekvensomvandlare på pumpen eller stryper ni bara tillförseln med nån ventil?
hur kör ni svep på motorn nån elektronik till det tex 200rpm/sek ?
nyfiken för att jag har ev ett projekt på G
japp håller på att tillverka en egen broms men vet inte hur den fungerar än ! altid roligt att exprementera lite är samma princip som stuska broms med sator och rotor.Jens Gustavsson skrev:primer håller du på med en bänk också? berätta mer
Blom142 skrev:superflow rekomenderar att man ska köra i 5 sekunder på varje varvtal för att AFR värdet ska stämma 100.
så visst får man ibland stå på samma varv och nöta..
Kan du förklara lite varför det skulle slita meR på motorn med automat???
mvh
det fins bilder på min lilla skoter dyno här, jag gissar att den stora har liknande konstruktion.Karl Buchka skrev:Har du händelsevis några bilder på insidan av stuska turbinen? Är lite nyfiken på utformning av stator/rotor.