camaro 7.50 chassi

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
tim gustavsson
För mycket laddtryck

Inlägg av tim gustavsson »

Blom142 skrev:
stroker_tim skrev: haha åå en utmaning :twisted: :twisted: fast det vore tufft o riva av dom samtidigt :thumbright:
jag är också med.. tyvärr har jag ingen bakspegel, så jag kommer inte se när ni går i mål :wink: :hihi:
haha så fick han luft med :hihi: ja har heller inga backspeglar men ja oroar mig inte......ja hinner vända å åka tillbaka innan ni är framme :P
Användarvisningsbild
Steve
Steve, inte Stiiiv

Inlägg av Steve »

Akta er så inte mattias stänger av Quote-funktionen igen! :hihi:
Evighetsprojekten
If it has tits or wheels it will give you problems
Användarvisningsbild
mattias
Admin
Kontakt:

Inlägg av mattias »

stroker_tim skrev:
Blom142 skrev: jag är också med.. tyvärr har jag ingen bakspegel, så jag kommer inte se när ni går i mål :wink: :hihi:
haha så fick han luft med :hihi: ja har heller inga backspeglar men ja oroar mig inte......ja hinner vända å åka tillbaka innan ni är framme :P
Ajabaja!! :lol:
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
LarC

Inlägg av LarC »

Men jag känner mig lurad på pengar! Om ni två ändå bara ska gulla och skicka slängkyssar i bakspegeln till varandra, då har ju jag trimmat i onödan! :hihi:
Användarvisningsbild
tim gustavsson
För mycket laddtryck

lite stillestånd

har varit lite dåligt med uppdatering på sistone, beror på att ja inte gjort nått :hihi:
men ja var i garaget idag å prova passningen på belt driven,passa perfekt, så ingen ur slipning krävdes, skönt! sen satte ja mig in i beskrivningen så man haja vart allt skulle vara å funka!

ser förövrigt riktigt snyggt ut! vart helt salig! bilder kommer på monteringen.

var till den lokala race handeln i nyk idag med! lövens, å köpte gradskiva för att nollställa motorn, 10 st muttrar till bakfälgarna, åså en kanon bok från msd där dom visar allt om sina system! 60 spänn bara!

muttrarna däremot kosta 50 spänn st!!! å då var inte alu brickorna med,som kosta 50 spänn st dom med! fan det får bli att svarva egna brickor imorn på jobbet :twisted:

aa allt just nu,ska försöka fylla på med bilder.
Användarvisningsbild
tim gustavsson
För mycket laddtryck

gjorde ett växellåds fäste för ett tag sen som ja tänkte visa,ingen bra bild kanske men så är ja ingen fotograf heller...
Bild

lite av broms systemet.
Bild

kammen vilar.
Bild

tomt nu men inte allt för länge :twisted:

Bild

Bild
aa kom bara hit idag..ja glömde indikatorklockan på jobbet så ja kunde inte justera in kammen! så ja tog det lugnt idag,kul att skruva dit bara nya delar!
Bild
fick ett kanon besked idag med!! mina toppar skickas på måndag :twisted:
Blom
Forumsberoende

Inlägg av Blom »

ser bra ut :thumbright: .. men satan vad kolvarna sticker upp :twisted:
Användarvisningsbild
tim gustavsson
För mycket laddtryck

Blom142 skrev:ser bra ut :thumbright: .. men satan vad kolvarna sticker upp :twisted:
tackar :D full dome 8)
Användarvisningsbild
tim gustavsson
För mycket laddtryck

aa hann inte så mycket idag heller eftersom ja sprang mellan ett "host"jobb som måste bli klart tills på måndag så..ett ont måste tyvärr,

men tog ned motorn från bocken å slog in "stoppet" till kammen.
nolla även veven för säkerhets skull. (fanns ju ett märke i vevdrevet redan)

Bild

noll över allt :twisted:
Bild
stoppet ja gjorde :roll: enkelt sätt att nolla veven :!:
Bild
j björk
Forumsberoende

Inlägg av j björk »

Ska kolvarna vända under deckplanet på en sådan här maskin?
Känns ju som lite gå över ån efter vatten att ha dome på kolvarna i så fall :scratch:

Fränt bygge :thumbright:
Daniel 850
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Daniel 850 »

stroker_tim skrev:bmw skivor, scorpio ok. snöbollen fästen för ok mm mm ojoj va jobb de vart innan det blev bra :shock: inget är kvar av orginal måtten på skivor bla :!:
Bild
är de bakok från scorpio? vet du hur mycket oket bygger från ytter sidan på skivan till den högsta punkten? vad är de för tjocklekt på skivan?
ja jagar smidiga ok att sätta fram på min drag 142a.... väldigt ont om plats... tycker dom såg små å smidiga ut!

http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... highlight=

mvh Wigge
Sgracing vi fixar de mesta!
Användarvisningsbild
tim gustavsson
För mycket laddtryck

j björk skrev:Ska kolvarna vända under deckplanet på en sådan här maskin?
Känns ju som lite gå över ån efter vatten att ha dome på kolvarna i så fall :scratch:

Fränt bygge :thumbright:
hehe nja kanske skulle skrivit hella arbetsförloppet,att hitta tdc!
först tar du tdc på ett ungefär, å nolla grad skivan efter det.sen tar man en bricka (bild) som sticker ned i cyl å så rotera motorn med urs tills den tar i brickan.

kolla gradskivan å notera siffran som "pinnen" lr va som används! vrid mot urs till kolven tar i brickan igen, notera siffran!

då har du 2 olika svar,räkna i mellan dom båda å ta hälften på det, där har du nollan lr tdc :thumbright:

men för att svara på din fråga lite kortare..... jo dom går ända upp :hihi:
Användarvisningsbild
tim gustavsson
För mycket laddtryck

Daniel 850 skrev:
stroker_tim skrev:bmw skivor, scorpio ok. snöbollen fästen för ok mm mm ojoj va jobb de vart innan det blev bra :shock: inget är kvar av orginal måtten på skivor bla :!:
Bild
är de bakok från scorpio? vet du hur mycket oket bygger från ytter sidan på skivan till den högsta punkten? vad är de för tjocklekt på skivan?
ja jagar smidiga ok att sätta fram på min drag 142a.... väldigt ont om plats... tycker dom såg små å smidiga ut!

http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... highlight=

mvh Wigge
tjena wigge! ja som sagts så vart det mycket jobb för att få det att passa! så har såklart glömt alla mått förutom att ja minskat total diametern på skivan 13mm..

men kikat på ditt bygge som var skit tufft för övrigt,otroligt välbyggt!!! så självklart ska ja kolla upp det!

men vet inte om ja fattat dig rätt!mått in mot fälgen?.. och hur mycket den bygger upp mot fälgen? är det trångt i fälgen menar du?

dom är små å smidiga men att hitta rätt bygel till oket var ett helvete!finns 2 olika bak till hgv-92. köpte fästen till byglarna från snöbollen
Användarvisningsbild
tim gustavsson
För mycket laddtryck

så här mycket slog ja in änd plugen, man ska ju ha den jäms med men det ville ja inte..kammen ska väl inte ta i ändå :twisted:
Bild

justering av kam (stanna vid 0.0047" spel)
Bild

här gör ja en efter kontroll så vev å kam matchar med markeringarna
Bild

en sista bild med motorn/lite av åket på bild 8)
Bild
Rydberg
Forumsberoende

Inlägg av Rydberg »

Fyfan d kommer bli guld d här tim!
Håller med DruTTeN, Inget slår skön sången från Webrar!

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
Skriv svar