Sida 5 av 6

Postat: sön jan 25, 2009 5:12 pm
av Victor Heinerud
Har portat och blästrat av toppen nu, så nu ska den målas och ventilerna ska dit :thumbright:

Bild
Blästrat

Bild
Portat

Bild
Gamla 50-öringar kommer till användning :wink:

//Victor

Postat: sön jan 25, 2009 6:06 pm
av Andreas Sköld
Stiligt :thumbright:

en liten fråga bara,Varför svetsa in en plåt i tråget?

Postat: sön jan 25, 2009 6:27 pm
av Rydberg
Sköld skrev:Stiligt :thumbright:

en liten fråga bara,Varför svetsa in en plåt i tråget?
Vid snäva svängar o höga farter skvalpar oljan upp runt vevaxeln och det vill man undvika

Postat: sön jan 25, 2009 7:35 pm
av Victor Heinerud
Precis! :thumbright:

Hann gå ut och måla toppen en sväng!

Bild

//victor

Postat: sön jan 25, 2009 7:41 pm
av Roger Berglund
blir porrigt det hära :lol:

Postat: sön jan 25, 2009 8:35 pm
av Victor Heinerud
Roger Berglund skrev:blir porrigt det hära :lol:
Tackar, och förhoppningsvis blir det ännu porrigare! :twisted:

Postat: tor jan 29, 2009 6:30 pm
av Victor Heinerud
Liten Update! :thumbright:

Bild
Toppen klar

Bild
Fyra lager med färg fick det bli

Bild
Startmotorn blästrad och lackad

Bild
M400 lådan jag fick hem igår med lock från M40, ska bara borra tre hål i locket så ska det funka bra :wink:

Det var allt för denna gång

//Victor

Postat: tor jan 29, 2009 8:16 pm
av Rydberg
Bild
Gamla 50-öringar kommer till användning :wink:

//Victor[/quote]

satte du den där för d inte skulle komma blästersand där lr vad? och vad är d för kanal? :thumbright: ...Blev lite sugen på o blästra av min topp också nu

Postat: tor jan 29, 2009 8:18 pm
av Rogge
troligtvis är det en gammal E-topp, o hålet är till för spridaren..

Postat: tor jan 29, 2009 9:03 pm
av Victor Heinerud
Rogge skrev:troligtvis är det en gammal E-topp, o hålet är till för spridaren..
Precis, och jag måste täppa till hålen nu eftersom jag kommer köra med förgasare! Dock vet jag inte riktigt hur jag ska få fast dom på ett snyggt sätt? Något lim som fungerar bra?

Och det är jäkligt smidigt att blästra av toppen så man får en fin yta att måla på :thumbright:

//Victor

Postat: tor jan 29, 2009 9:32 pm
av Rydberg
okej, så inga hål behövs täppas igen för o blästra toppen? inget man behöver ta hänsyn till? blästra du med styrningarna i?

Postat: tor jan 29, 2009 10:00 pm
av Karolus
Rydberg skrev:okej, så inga hål behövs täppas igen för o blästra toppen? inget man behöver ta hänsyn till? blästra du med styrningarna i?
Undrar precis detsamma.

och på topic:
Fräscht åk du har, hoppas allt går som på räls, förgasare är helrätt på amazon :)

Postat: tor jan 29, 2009 10:05 pm
av Victor Heinerud
Rydberg skrev:okej, så inga hål behövs täppas igen för o blästra toppen? inget man behöver ta hänsyn till? blästra du med styrningarna i?
Jo, jag täckte för alla packnigsytor med maskeringstejp och samma sak där ventilkåpan sitter. Ska man fräsa säten, byta styrningar och plana alla packningytor kan man nog blästra hela toppen utan att maskera något, men jag skyddade i alla fall dom känsliga bitarna :thumbright:

//Victor

Postat: fre jan 30, 2009 10:06 am
av Rydberg
B20Power skrev:
Rydberg skrev:okej, så inga hål behövs täppas igen för o blästra toppen? inget man behöver ta hänsyn till? blästra du med styrningarna i?
Jo, jag täckte för alla packnigsytor med maskeringstejp och samma sak där ventilkåpan sitter. Ska man fräsa säten, byta styrningar och plana alla packningytor kan man nog blästra hela toppen utan att maskera något, men jag skyddade i alla fall dom känsliga bitarna :thumbright:

//Victor
kunde tänka mig det, då e d bara o åka o tejpa då :thumbright:

Postat: fre jan 30, 2009 8:07 pm
av Victor Heinerud
Rydberg skrev:kunde tänka mig det, då e d bara o åka o tejpa då :thumbright:
Precis! :thumbright: