Sida 5 av 8

Postat: tis dec 15, 2009 9:55 pm
av Anders E
då du ställde upp pumpen, skruva du den inåt eller ut ?
vart grymt sugen då ja såg dit tråd så ja var å köpte mig en compakt ;)

Postat: tis dec 15, 2009 11:07 pm
av Elias_
Vi ha skruvat den innåt max vad som gick men man kan även ta bort hela staget för att få max effekt. Kul att vi ha lyckats ge lite inspiration. :)

Postat: tis dec 15, 2009 11:55 pm
av Amazon221
inåt? :S på OM603 ska den då ut för att ge mer :S

Postat: ons dec 16, 2009 1:17 am
av kardanknuten
fräch bil har alltid varigt svag för en vacker fena :wink:

Postat: ons dec 16, 2009 8:50 am
av Anders E
jasså =) får nog vänta me att skruva pump tills den är besiktad. mn kanske måste lägga upp en tråd :)

Postat: ons dec 16, 2009 9:03 am
av Elias_
OpelMannenRacing skrev:inåt? :S på OM603 ska den då ut för att ge mer :S
Vi kör OM617 med MW-Pump
muttern pilen pekar på ( bild längre ner ) skruva vi innåt och fick mycket gott resultat bilen blev starkare samt rappare så helt klart mer sås kom in efter det.
följde en manual för att skruva upp pumpen också tror det var en av länkarna i början av tråden :thumbright:
där stog att man skulle skruva CW ( med klockan ) för att öka på FULL LOAD alltså mer diesel över hela registret. men våran förpump är lite dålig så ska byta till Elektrisk nu när vi endå bygger om så mycket annat.

Bilden
Bild

Postat: ons dec 16, 2009 9:13 am
av Anders E
då börjar man förstå lite mera ;) från de ena till de andra. vart står bemärkningen på pumparna ?

Postat: ons dec 16, 2009 9:19 am
av Elias_
tror det ska stå på pumpens sida mot blocket? ska sitta en plåt där iaf .
själv fick jag förklarat för mej vilken pump jag hade genom att lägga upp en massa bilder på den :hihi:

är inte insatt i mercedes alls vart allting står o var man hittar olika saker, men kan man bara mecka o har intresset uppe så lär man sej j*vligt fort.

finnes en massa merca kunnigt folk här på forumet så slång upp bilder på pumpen samt betäckning på motorn så löser det sej om du är osäker.

kolla länkarna på sidan 1 tror jag där finns mycket nyttigt att läsa :thumbright:

Postat: ons dec 16, 2009 9:23 am
av Anders E
har inte hunnit kolla under huven på min ännu! så om märkning är där eller inte vet ja ej ;) ska å skruva idag så då lär ja se :)

Postat: ons dec 16, 2009 4:09 pm
av Amazon221
jo nog vet jag de är OM617 i denna, tyckte bara de va lite skumt att 617 så ska skruven in och på 603 ska den skruvas ut

Postat: ons apr 07, 2010 1:46 pm
av Elias_
nu har det börja hända lite saker i garaget igen. rost lagningarna fortskrider och byte av turbo står på tur.

saker kvar att göra innan sommaren.

* byte av turbo , modell stor
* downpipe 3.5" ska byggas samt avgas system 3 "
* elektrisk matar pump + bränsle rör ska bytas
* nya tryck rör
* bygga eget grenrör eller en ny adapter till turbon
* laga rost :banka:

har säkert glömt något , men nu ska denna igen dammade tråd få nytt liv.

detta pyssla jag lite med idag så det finns klart om man nu bygger nytt grenrör.

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

updates kommer så fort det händer något intressant.

Postat: fre apr 09, 2010 10:40 am
av Elias_
då har man ritat lite till i Autocad , fasen va kul det är när man börjar lära sej lite.

denna gång blev det ett grenrör till B21turbo motorn.

Bild

Bild

Bild

Bild

Postat: mån apr 26, 2010 8:26 am
av Elias_
för att skicka denna Rost lagnings tråd till den övre delen av sidan så fyller jag på med lite bilder från arbetet.

Flesta bilderna är gammla så det som visas är åtgärdat o klart :thumbright:

Under sidan på vänster fram dörr
Bild

5 eller 6 cm avkapat från dörren
Bild

svetsat i lite
Bild

Bild

För att slippa svetsa rost hela tiden ( vilket det finns massor av :roll: ) så ska detta grenrör match portas lite ;)
Bild

hittade en bild på hunden sen förra sommarn med :)
Bild

Postat: mån apr 26, 2010 8:41 am
av Elias_
glömde skriva till att vi börjat renovera golvet i bilen nu.

började med att vi skulle montera ner bränsle rören för att sätta dit nya, efter 15 min jobb hade vi skapat oss 1 veckas arbete.
om jag skriver att golvet saknar 2 Kvm plåt + 4 mindre hål så förstår ni nog :hihi:
samt att tröskeln på vänster sida var rutten från underkant på framskärmen till bakdörren. ( framskärmar i glasfiber , YES ingen rost där iaf :thumbright: )
Bilder på detta kommer med när kameran kommit tillbax från garaget.

tror fan att det snart har gått åt 1 km svetstråd på bilen :roll:

Skåning som man är så har flickvännen fått höra dom tre väl valda orden ett antal gånger " det löser sej " :hihi:

Postat: mån apr 26, 2010 1:51 pm
av Leif Backlund
Va e de för ras månne?