Sida 5 av 5

Postat: fre aug 12, 2005 7:23 pm
av elajl
Fick till det där med laddtrycket ikväll...
Men när jag drog en repa på bynn så vart rutan helt plötsligt vatten täckt...
Blåst toppackning...illa...
Ladda strax under kilot...det gick bra så länge det vara...hehe...
På söndag så lyfts toppen och en nya (enkel 2.0mm) packning läggs dit...Har nu kört med dubbla 0,85 mm....
Men men...nya friska tag!!!

(Kom med uppmuntrande ord nu..hehe...)

Postat: lör aug 13, 2005 6:30 pm
av larsat
gött att de löste sig! köp annars en skärringspackning på mekonomen?!
var sitter slangen till WG'en nu? mekka på bara

Postat: sön aug 14, 2005 3:32 pm
av elajl
larsat skrev:gött att de löste sig! köp annars en skärringspackning på mekonomen?!
var sitter slangen till WG'en nu? mekka på bara
Slangen till wg:n sitter som förut...mellan turbinhus och wg men har satt ett t-kors på slangen så lite luft pyser ut där..verkar funka...
Skärringspackning finns ju tyvär inte till B18..bara B20...var nämligen å skulle köpa mig en sån men det fanns bara till B20...
Imorn åker toppen av så får jag se hure ser ut...

b18 turbo

Postat: mån aug 15, 2005 6:33 pm
av Fredrik Y
kör på b20 92mm dim skärkants packning på min b18. det fungerar.

Postat: tis aug 16, 2005 7:55 am
av elajl
Ok...vad är borret på en B18 då då???
Så det funkar alltså???
Ja går denna packning sönder också så får jag väl testa då...denna 2mm packningen var ju gratis å det är ju inte skärringspackningen direkt...SÅ jag testar detta å ser vad som händer...
Bogserlinan får bli min första med åkare...

Re: b18 turbo

Postat: tis aug 16, 2005 12:52 pm
av Jens Gustavsson
egut skrev:kör på b20 92mm dim skärkants packning på min b18. det fungerar.
skulle inte rekomendera det då det kan bli skum förbräning i glepan mellan topp och block. (84mm-93mm) jag skulle köra på en B18 koppar marin packnig, men en org packnig ska hålla om inte motorn spikar, byter man till en kopparpackning utan att fixa spiknigarna så får du byta kolvar ganska omgående i stället :cry: .

Re: b18 turbo

Postat: tis aug 16, 2005 1:22 pm
av elajl
Jens Gustavsson skrev:
egut skrev:kör på b20 92mm dim skärkants packning på min b18. det fungerar.
skulle inte rekomendera det då det kan bli skum förbräning i glepan mellan topp och block. (84mm-93mm) jag skulle köra på en B18 koppar marin packnig, men en org packnig ska hålla om inte motorn spikar, byter man till en kopparpackning utan att fixa spiknigarna så får du byta kolvar ganska omgående i stället :cry: .
Var det jag tänkte på jag å...
skilljer det så innå helvete i borr??? 84mm-93mm???
Hoppas nu 2mm packningen är till B18..hmm...men är en Amazon freak jag fått den av å där fanns ju bara B18...
Nu lär jag hem å mäta...men men..det visar sig...

Postat: ons aug 17, 2005 8:52 pm
av elajl
Nu får jag tupp juck!!!
Ute å provkörde ikväll igen...
Blir inte klok på det där med ladd trycket..antinge för lite..eller massor...
Har testat med staget max indraget och en pysventil från KL Racing på slangen...då laddar den max 0,5. Plockar jag av slangen laddar den hej vilt.
Vill kunna ligga runt 09-1 kilo...då skjuter det på bra...
Testade även med att plocka slangen och skruva ut WG staget lite..då blir det antingen 0,5-0,6 åsså vrider man ett varv till så blir det 0,8 men vid massa varv...
Får filura på det där...
Nå idéer och tips???

Postat: tor aug 18, 2005 5:21 am
av robban
Klockan har väl bara fjäder för det laddet, byt klockan mot en 1.5bars? Eller meka dit en egen extra fjäder :)

Postat: tor aug 18, 2005 7:50 am
av elajl
Hur menar du nu? Hehe...

Postat: tor aug 18, 2005 9:44 am
av Jens Gustavsson
slaget på westgaten blir för kort när du gängar den mot botten. slaka på den som den står org ca 0.5bar. sen sjusterar du trycket med en extra fjäder. kasta sen pysventilen den ställer bara till huvudvärk.

Postat: tor aug 18, 2005 10:10 am
av elajl
Ok ok...men det där med fjädern...Drar jag å en fjäder ifrån WG armen till WG klockan ungefär..så det blir mera spänning på armen...
Om ni fattar vad jag menar...hmm
Eller?

Å pysen hamnar på hyllan...eller har redan hamnat!

Postat: tor aug 18, 2005 10:15 am
av Jens Gustavsson
elajl skrev:Ok ok...men det där med fjädern...Drar jag å en fjäder ifrån WG armen till WG klockan ungefär..så det blir mera spänning på armen...
ja det var så jag menade.

Postat: tor aug 18, 2005 11:16 am
av elajl
Ok...tack för tipsen....
Får ta å testa det där imorrn kväll...