B20 Flow & Dyno Shootout (Resultat sid 15)

Metoder, verktyg och resultat kring bromsning av motorer diskuteras här.
The
Forumsberoende
Inlägg: 5100
Blev medlem: tis jun 01, 2004 11:05 pm
Ort: Boden
Kontakt:

Inlägg av The »

Martin H skrev:skulle man inte bara kunna köra 1 cylinder ? och sen istället för att låsa sig vid e-packning så har man ett rör på insug som är tex 42mm invändigt o 48mm utvändigt. känns som det blir så mycket jobb att göra en hel topp till nåt sånt här.
Ska du köra bromsning på en cylinder utan grenrör?
Torbjörn.A
Har man slagit yxan i båten får man ro som fan
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21725
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

Martin H skrev:skulle man inte bara kunna köra 1 cylinder ? och sen istället för att låsa sig vid e-packning så har man ett rör på insug som är tex 42mm invändigt o 48mm utvändigt. känns som det blir så mycket jobb att göra en hel topp till nåt sånt här.
det går ju att sälja toppen sen, blir väldigt fina toppar som borde bli mycket värda :thumbright:


lindqist bygg en motor som du tycker är lämplig med grejor du har sen får vi andra anpassa oss till den sen kör vi.

allt sitter i tid för oss alla skulle jag tro så ju enklare det blir ju fler kommer nog ställa upp.

E packning är en bra regel eller nästan nödvändig om det ska gå huvudtaget.

det kommer att bli stor skilnad mellan toppara ändå ska ni se.

nån som har hört med typ KG volo trim eller TG motor om de vill va med?? skulle va trevligt eller fins det nån som har en topp att låna ut som referens STEG-3 topp som man köper på stora marknaden? de brukar flöda runt 165 cfm med massvis turbulens.
norrback
Forumsberoende
Inlägg: 1988
Blev medlem: ons nov 12, 2003 2:47 pm
Ort: Jeppo / Finland
Kontakt:

Inlägg av norrback »

info på kam isnug osv. ännu? så man hinner få en topp gjord?

/Andre'
power
Gösta Eliasson
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 66
Blev medlem: fre aug 08, 2008 3:12 pm
Ort: Vilhelmina

Inlägg av Gösta Eliasson »

Jag har tänkt va me.
Gösta Eliasson
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21725
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

Gösta Eliasson skrev:Jag har tänkt va me.
:thumbright: kul!
pvmannen karlsson
För mycket laddtryck
Inlägg: 205
Blev medlem: lör maj 16, 2009 10:05 pm
Ort: laholm

Inlägg av pvmannen karlsson »

hade varit kul å va med, vet inte om man hinner bara....hoppas
pv -62 testbänk för "evolution" motorn
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=46009
Användarvisningsbild
Lindqvist Racing
För mycket laddtryck
Inlägg: 290
Blev medlem: mån nov 15, 2004 8:43 pm
Ort: Ronneby

Inlägg av Lindqvist Racing »

Jaha, nu är ni ju några stycken som skulle vilja vara med , ser det ut som. Jag ska under veckan som kommer försöka ta ett beslut om detta, och senast på söndag ge ett besked om:
1. Om det blir av. I så fall:
2. När det blir.
3. Regler för toppen.
4. Specifikationer på motor, förgasare, grenrör mm.
5. Info om flödningen och bromsningen.
6. Startavgift, mm.
Det finns ju också en begränsning på hur många vi kan ha med. Det blir svårt att klara det på en dag, om vi blir många. Då får det kanske bli en dag till, men inte mer. Hoppas att jag slipper sålla bort någon, det vore ju tråkigt. Men det kan bli så.
Användarvisningsbild
Tommy Luhr
Forumsberoende
Inlägg: 5537
Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
Ort: Arvika
Kontakt:

Inlägg av Tommy Luhr »

jag är med grabbar :)
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
DruTTeN
Forumsberoende
Inlägg: 646
Blev medlem: tor feb 08, 2007 3:54 pm
Ort: Nyköping

Inlägg av DruTTeN »

Lär ju vara rena julafton för b20 älskare på säljes sidan efter den här tävlingen :thumbright:
Inget slår skön sången från Webrar!
Användarvisningsbild
Tommy Luhr
Forumsberoende
Inlägg: 5537
Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
Ort: Arvika
Kontakt:

Inlägg av Tommy Luhr »

DruTTeN skrev:Lär ju vara rena julafton för b20 älskare på säljes sidan efter den här tävlingen :thumbright:
hahah, ja det vettu det är :)

För att inte tala på allt mysigt gjutjärn som kommer hyvlas i garagegrottorna:)
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Användarvisningsbild
Kadett4wd
Forumsberoende
Inlägg: 10198
Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582

Inlägg av Kadett4wd »

mysigt och mysigt..
jag får fasen andingsproblem av Gjutjärnsdammet.
tror det kan vara nå med nickelallergin.
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21725
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

aluminium dammet är farligare skulle jag tro?

jag har själv blivit mer försiktig nuförtiden och använder ricktig utsug och andnings skydd än fast det är jobbigt att ha på sig
Användarvisningsbild
Kadett4wd
Forumsberoende
Inlägg: 10198
Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582

Inlägg av Kadett4wd »

jag behöver typ gasmask *S*
vanligt andningsskydd i papper funkar inte, det läcker in damm ändå.
det är just av gjutjärn jag blir dålig, blir även lite febrig.
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21725
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

jag kör med en typ "lack mask" över mun och näsa med ett lite grövre filter så det går lätt att andas. det läcker inte så mycket tror jag?
The
Forumsberoende
Inlägg: 5100
Blev medlem: tis jun 01, 2004 11:05 pm
Ort: Boden
Kontakt:

Inlägg av The »

Nog finns det skyddsutrustning som funkar, fast det kostar ju någon krona, men det kan det vara värt..
Torbjörn.A
Har man slagit yxan i båten får man ro som fan
Skriv svar