Isakniemi skrev:Är de en ny du bygger eller?

Jag är lite förvirrad men de blir man lätt om man sitter tittar ett sånt hära bygge.
Nej ingen ny, tråden är mera en bygg förklaring till filmen, och det skulle aldrig falla mig in att göra en till. det sjukaste är nog att jag nästan byggde den i samma takt som bilder kommer upp, fattar inte hur det gick till men någon social tävling hade man knappast vunnit under bygg perioden. Tänkar mössan på och sedan låsa in sig i garaget.
Timsan skrev:Hur S*tan tillverkar man en såndär?

Vevaxeln är delar från 2st vanliga rotax twin 800:a . Man måste använda sig av 2 Center sektioner därav måste man slakta 2 vevaxlar. Sedan gäller det att vrida veven så den tänder med 120° mellan cylindrarna. Inga specialdelar men inte direkt lätt att få ihop rakt och hållbart.
Helg och allt, här bjuder jag på lite mer bilder på bränslesystemet.

2st orginal bränslepumpar från 800 grävdes fram ur gömmorna.

En enkel 3 mm aluplåt fick bli fäste.

Pumparna på provmontage.

Fick bygga en Y-förgrening 10mm mellan tank och till pumparna, Se den lilla utgången som är 4mm som ska till primer pumpen.

Blir ganska bra, och bränsle ska motorn nog få så den klarar sig.

Givetvis med dubbla filter, 60-70 liter i timmen/pump och jag tror förbaske mig allt behövs, i alla fall on man kollar på bränsle räkningen

Så här blev det med blocket på plats, vakumslangarna från blocket till pumparna är hydraul slang för att inte tappa pump kapacitet. Vet ej varför det heter slang dom är ju lika svår bockade som rör. Slangen till primer pumpen och tillbaka syns i bak grunden.
Kul att ni följer och gillar bygget, snart är det dags för lite mer cnc porr