sts flödesplattor. resultat sid 1

Diskussioner för erfaret folk
Erland Cox
Topplocks-guru
Kontakt:

Re: sts flödesplattor. resultat sid 1

Inlägg av Erland Cox »

En grej till som är fel på min flödesbänk.
Flödesmätskalan har jag ställt upp så att bänken klarar ett högre flöde vid 28", 380 CFM.
Efter det så rinner vattnet över kanten.
Superflow har olika orifice till samma skala men jag har en pitot bänk så jag skulle haft olika skalor.
100, 300 och 600 CFM hade räckt långt.
Den dan det byggs en ny flödesbänk ska jag tänka på det.

Patrick, det verkar som om du tror att jag skriver för att tillfredsställa ett gigantiskt ego men så är det inte.
Jag tycker att det är lika kul att lära ut som det är att lära mig saker.
Alla har vi fel och jag är väl för petig med siffror och fakta samt att man ska kunna räkna på saker.
Ingen är perfekt, gör man aldrig fel så gör man inte mycket.
Ingen av oss från Skåne har tryckt dig som ovän på forumet eller spärrat dig på Facebook.
Hur många har du själv klickat in som ovän och spärrat där du kan?

Erland
Användarvisningsbild
Erik Persson
För mycket laddtryck
Kontakt:

Inlägg av Erik Persson »

Det jag har varit rädd för med för tunna plattor är att de ska flexa och därmed inte längre var helt plana vilket så klart är en förutsättning för rättvisa värden. Ska se om jag kan hitta lite hårdare material om det ska laserskäras.

Nu kommer jag att jobba dubbla jobb i ett par veckor framåt vilket förmodligen gör att det kanske dröjer innan jag kommer till garaget igen. Men då ska jag plocka upp den platta jag har ovanpå plenumet göra om lite. Hålet i taket i plenumet kan jag göra lite större samt att jag kommer att göra konad/fasad kant. Jag ska fundera på om jag kan göra en bra lösning för att lägga plattan direkt på plenumtaket utan att behöva skruva så mycket så fort jag ska kalibrera. Kanske får det bli en evo2 av bänken innan jag är klar.

Förhoppningsvis ska jag ha fått tillbaka mina plattor från Erland och jag kan kalibrera bänken efter dom. Så ska jag ge mig på att flöda någon topp efter det för att se vad jag får för resultat. Ska se om jag kan låna mig någon 405:a så kan jag se om jag kan få ungefär motsvarande värden som Erland lite tidigare i denna tråden.
Erland Cox
Topplocks-guru
Kontakt:

Inlägg av Erland Cox »

Plattorna gick med posten idag. Om du gör en plåt ovanpå bänken så försök att få till ett o-ringsspår i plattan.
En gummiduk kanske funkar också men en o-ring tätar lättare.
Om inget spår låser ringen så sugs den bara in.

Erland
Användarvisningsbild
Steve
Steve, inte Stiiiv

Inlägg av Steve »

Nu har jag raderat lite IGEN
Har man inget snällt att skriva så behöver man kanske inte skriva alls
Evighetsprojekten
If it has tits or wheels it will give you problems
Användarvisningsbild
Erik Persson
För mycket laddtryck
Kontakt:

Inlägg av Erik Persson »

När jag testade tidigare lade jag på fett när jag la plattan direkt på plåten. Jag tror att det sög fast tillräckligt så det blev tätt.
Skriv svar