VOLVO 142 Taksänkt, b230fk turbo fixar 4-link, startad 06/17
Re: VOLVO 142 Taksänkt, motorbyte b230fk turbo ombygnation 1
Hur går det med detta projektet? Vill se det färdigt ju!
Som någon sa, det märks att du vet vad du gör! Allting blir väldigt snyggt!
Som någon sa, det märks att du vet vad du gör! Allting blir väldigt snyggt!
Re: VOLVO 142 Taksänkt, motorbyte b230fk turbo ombygnation 1
enda du lär dig på ortviken ää väll å ligga på latsida?! 

Re: VOLVO 142 Taksänkt, motorbyte b230fk turbo ombygnation 1
det går framåt men lite segt för att har fått väntat på delarEmilius skrev:Hur går det med detta projektet? Vill se det färdigt ju!
Som någon sa, det märks att du vet vad du gör! Allting blir väldigt snyggt!

okej tack så mycket

men va säger durotkkiv skrev:enda du lär dig på ortviken ää väll å ligga på latsida?!


-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 113
- Blev medlem: mån jul 07, 2008 2:01 am
- Ort: Osby
Re: VOLVO 142 Taksänkt, motorbyte b230fk turbo ombygnation 1
fy fan vad ja tkr om detta projektet! kommer ihåg när ja läste igenom hela på epatraktor.org tror ja de va hehe 
undrar med över måtten på spridarhylsorna

undrar med över måtten på spridarhylsorna

Dennis
Total extas racing
Volvo 945 om603 "superturbodiesel"
Total extas racing
Volvo 945 om603 "superturbodiesel"
Re: VOLVO 142 Taksänkt, motorbyte b230fk turbo ombygnation 1
man tackar så mycketdennis-volvo skrev:fy fan vad ja tkr om detta projektet! kommer ihåg när ja läste igenom hela på epatraktor.org tror ja de va hehe
undrar med över måtten på spridarhylsorna


-
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 63
- Blev medlem: lör apr 12, 2008 3:16 pm
- Ort: Ljungsbro
Re: VOLVO 142 Taksänkt, motorbyte b230fk turbo ombygnation 1
Äckligt snygg bil
Har du någon ritning på blästerskåpet? ser ut som ett kul projekt att bygga ett eget istället för att köpa ett och så får man ju det som man vill ha det
//andreas

Har du någon ritning på blästerskåpet? ser ut som ett kul projekt att bygga ett eget istället för att köpa ett och så får man ju det som man vill ha det

//andreas
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 514
- Blev medlem: tor maj 31, 2007 3:45 pm
- Ort: Pajala/Lovikka
Re: VOLVO 142 Taksänkt, motorbyte b230fk turbo ombygnation 1
Jag undrar desammacykel_freak skrev:Äckligt snygg bil![]()
Har du någon ritning på blästerskåpet? ser ut som ett kul projekt att bygga ett eget istället för att köpa ett och så får man ju det som man vill ha det![]()
//andreas



Benjamin Roth Karinen | Benjaminkarinen@hotmail.com | 070 232 68 46
Instagram LovikkaCustomGarage
1966 Chrysler 440 Vems med 8 tändspolar
Instagram LovikkaCustomGarage
1966 Chrysler 440 Vems med 8 tändspolar
Re: VOLVO 142 Taksänkt, motorbyte b230fk turbo ombygnation 1
de kommerbenkoilovikka skrev: Jag undrar desammaSkrev ju pm åt dig Macke tidigare
Du behöver inte ha bråttom men ändå
UPDATE 09/2
svetsat klart insuget, blir till att polera sen


köpt lite avgasdelar till downpipe, 3,5 " rostfritt

börjat mixtra i hop de

skurit ut avgasflänsar till avgassystemet

till WG:n





ska fortsätta med downpipen när jag bygger resten av avgassystemet

motorn ska BORT

ute

nedplockning på G


Köpt en topp

531


- Fredrik Y
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 376
- Blev medlem: tor jul 21, 2005 2:39 pm
- Ort: Flygrakan ersnäs/ Gällivare
- Kontakt:
Re: VOLVO 142 Taksänkt, motorbyte b230fk turbo ombygnation 0
Det är inte ofta man utdelar komplimanger men det här blir riktigt fint, diggar ditt plenium med vik isf det vanliga avgasböj stuket.
mvh
mvh
Piab
Sofa
Esp
-----
242 m104 hx55
E28 om606 dieselmeken
-----
MVH/ Fredrik Yngvesson
070-2241692 smsa om jag inte svarar så ringer jag upp när jag får tid.
Sofa
Esp
-----
242 m104 hx55
E28 om606 dieselmeken
-----
MVH/ Fredrik Yngvesson
070-2241692 smsa om jag inte svarar så ringer jag upp när jag får tid.
Re: VOLVO 142 Taksänkt, motorbyte b230fk turbo ombygnation 0
tack så myckeegut skrev:Det är inte ofta man utdelar komplimanger men det här blir riktigt fint, diggar ditt plenium med vik isf det vanliga avgasböj stuket.
mvh

Re: VOLVO 142 Taksänkt, motorbyte b230fk turbo ombygnation 0
Är mycket imponerad av ditt bygge, du har helt klart mycket goda kunskaper både då det gäller det estetiska, men även då det gäller handlag med svetsar och maskiner.
Men nu till en fråga:
Ditt grenrör är ju bara så snyggt, men säkert även väldigt tungt, framför allt när turbon är monterad, hur tänker du lösa det, blir det nåt stag ner till motorfästet eller hur har du tänkt
Ps. Följer din tråd med stort intresse. Ds.

Men nu till en fråga:
Ditt grenrör är ju bara så snyggt, men säkert även väldigt tungt, framför allt när turbon är monterad, hur tänker du lösa det, blir det nåt stag ner till motorfästet eller hur har du tänkt

Ps. Följer din tråd med stort intresse. Ds.
Allt under 5 liter är startmotorer.
Kör Opel Commodore A Coupé med
5liters V8 (dubbelturbo projekt)
Kör Opel Commodore A Coupé med
5liters V8 (dubbelturbo projekt)
Re: VOLVO 142 Taksänkt, motorbyte b230fk turbo ombygnation 0
Riktigt schysst bygge, gillar plåtjobben
Det verkar som du har väldigt bra erfarenheter av svets och plåt. Hur ser toppen ut? kam? ventiler? Var köpte du spjällhuset, har försökt hitta ett prisvärt 70mm med grov fläns.

Re: VOLVO 142 Taksänkt, motorbyte b230fk turbo ombygnation 0
man får väll börja med att tackaHusse1 skrev:Är mycket imponerad av ditt bygge, du har helt klart mycket goda kunskaper både då det gäller det estetiska, men även då det gäller handlag med svetsar och maskiner.![]()
Men nu till en fråga:
Ditt grenrör är ju bara så snyggt, men säkert även väldigt tungt, framför allt när turbon är monterad, hur tänker du lösa det, blir det nåt stag ner till motorfästet eller hur har du tänkt
Ps. Följer din tråd med stort intresse. Ds.


och de med grenröret så kan jag säga att de är ganska tungt, har ej vägt de men ska göra de och som du skrev så kommer de att bli ett stag till blocket eller motorfästet anars kommer de nog att spricka för turbon väger ju lite
tackar tackarPyken skrev:Riktigt schysst bygge, gillar plåtjobbenDet verkar som du har väldigt bra erfarenheter av svets och plåt. Hur ser toppen ut? kam? ventiler? Var köpte du spjällhuset, har försökt hitta ett prisvärt 70mm med grov fläns.

spjället köpte jag på RIDETECH, trodde att de skulle vara lite sämre kvalitet på de men de visade sig att de var bra, jag är nöjd med de spjället i alla fall och prisvärt var de

-
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 63
- Blev medlem: lör apr 12, 2008 3:16 pm
- Ort: Ljungsbro
Re: VOLVO 142 Taksänkt, motorbyte b230fk turbo ombygnation 1
Kom på att min ursprungliga fråga var vart du hade köpt handskarna samt infästningarna till dem??cykel_freak skrev:Äckligt snygg bil![]()
Har du någon ritning på blästerskåpet? ser ut som ett kul projekt att bygga ett eget istället för att köpa ett och så får man ju det som man vill ha det![]()
//andreas
//Andreas
Re: VOLVO 142 Taksänkt, motorbyte b230fk turbo ombygnation 0
antar att det e samma gasspjäll som klracing säljer, mitt läcker i spjällaxeln. tänkte försöka lägga i nå typ av packbox eller tätning till spjällaxeln. men det e ju helt klart prisvärt att lägga ner lite egen tid
Tack till;
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar