Visst har du en helg framöver som funkar fint att skruva på:P Låter bra de se till att ha några fina brickor till bultarna dom brukar ha så liten skalle...
Du ser inte att lambdan på något vis fryser på lambda 0.83 ?
Oberoende av hur mycket bränsle du skickar på.
Vad är det du har lyckats med här? Hur ser kalibreringsvärdet för lambdan ut?
Lambdatarget är riktigt snålt tilltaget på last, tändkurvan tvärtom - riktigt vass på last.
Klart att den har spikat alternativt skyhöga cylindertryck. Perfekt mapp för att skotta motorn på, tur att packningen for istället för nått i bottendelen.
Lambdatarget på 0.90 på full mutter och nästan 32 graders förtändning är ju ingen höjdare på soppa.
Som Erik säger så fungerar inte din lambda heller.
PSIMotor.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.
lyyski skrev:Vist har jag förstått att inte allt står rätt till, Kanske som ni säger att lambdan inte funkar och därav inte gjort det lättare för mig!
Har efter varje repa läst av tändstiften och dom har sätt bra ut, För mig som är nybörjare är det inte lätt att veta vad man ska försöka uppnå!
Vist att ta hjälp av en mappare direkt vore ju fint men det lär jag mig inte vidare mycket på!
Vad för tändning och lambda borde jag ha på full mutter?
Lambdans kalibrering ska jag genast kolla upp!
Mvh
Nej du har helt rätt, man ska lära sig själv. Men jag ställer mig lite frågande om du har den nödvändiga kännedomen om de olika händelseförloppen som sker i motorn när du knappar i mappen.
Som jag sa innan så är det bra att du är envis och vill lära dig, försök läsa på lite och titta rundor på hur de andra lite mer erfarna mappar sina motorer av liknande setup
PSIMotor.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.
Ja du, jobbar 7dagar i veckan just nu så finns direkt ingen tid till garaget!
Så vill inte lova att jag har ihop den!
Ja envis är jag!
Sen om jag vet va jag pysslar med så, ja har väl en smula koll på vad jag pysslar med!
Men om jag gör så här! Skrotar mappen helt och hållet, och börjar på en ny kula!
Om jag bygger en tändmapp som är safe innan jag hoppar in i bilen hur borde den ligga då? På låg last respektive höglast?