Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Anden
Forumsberoende
Inlägg: 604 Blev medlem: tor maj 29, 2008 7:17 pm
Ort: Jönköping
Inlägg
av Anden » tis jun 26, 2012 8:56 am
Har monterat lite mera nu.
Invändigt börjar det bli klart.
Huv och bagageluckan på plats.
Värst va skitig jag va om fingrarna
Mk2 med överladdad 16v
Jens.L
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 78 Blev medlem: tis maj 29, 2007 3:35 pm
Ort: Sala
Kontakt:
Inlägg
av Jens.L » tis jun 26, 2012 10:21 am
Satan va läcker den blivit!
turbonisse1
Lite mer laddtryck
Inlägg: 22 Blev medlem: sön jun 28, 2009 10:13 pm
Ort: örebro
Inlägg
av turbonisse1 » tis jun 26, 2012 12:08 pm
Hej nyfiken på din lack när får den se dagsljus svårt se färgen
lindeman
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 65 Blev medlem: tor jan 20, 2011 3:00 pm
Ort: Hammarstrand
Inlägg
av lindeman » tis jun 26, 2012 1:01 pm
redigt snyggt. vad är tänkt med bilen, bana, regga för gata?
När ja pratade med sfro om mitt förra bygge så va uniballs bara å glöma då dom slet ut sig för fort för att han skulle acceptera, även fast jag skulle ha gummitätningar.
Sen ville han att ja skulle ha plåt golv å torped för allt skulle svetsas, inge skruvat eller nitat. Ja tänkte köra golv och torped i alu å nita fast så det var bara att glöma.
Anden
Forumsberoende
Inlägg: 604 Blev medlem: tor maj 29, 2008 7:17 pm
Ort: Jönköping
Inlägg
av Anden » tis jun 26, 2012 6:51 pm
Turbonisse: det är bmw titanmetallic.
Den kommer inte ut förens på sensommaren så jag ska ut och resa lite först.
Lindeman: ren lekbil som ska köras på bana och stripp.
Sfro la jag ned tidigt
Mk2 med överladdad 16v
Jonas gotland
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 50 Blev medlem: tor maj 17, 2012 7:12 pm
Ort: visby
Inlägg
av Jonas gotland » ons jun 27, 2012 8:20 pm
Kan bara instämma med resten! Väldigt fin bil.
MaDMatZ
För mycket laddtryck
Inlägg: 123 Blev medlem: lör dec 08, 2007 5:04 pm
Ort: Östervåla
Inlägg
av MaDMatZ » mån jul 23, 2012 8:54 pm
Blev riktigt fin!!! upp med film på första provkörningen nu
Anden
Forumsberoende
Inlägg: 604 Blev medlem: tor maj 29, 2008 7:17 pm
Ort: Jönköping
Inlägg
av Anden » sön jul 29, 2012 4:16 am
Sitter i cusco (peru) och ska vara iväg i 4 veckor till.
Kommer upp film efter den är mappad då jag kommer hem.
Har bytt ut toppen till en värre så jag ska mappa om.
Mk2 med överladdad 16v
Toxic
För mycket laddtryck
Inlägg: 466 Blev medlem: sön okt 12, 2008 7:30 pm
Ort: Västerås
Inlägg
av Toxic » fre nov 08, 2013 6:12 pm
Hänt nått?
Vad händer nu ?
Anden
Forumsberoende
Inlägg: 604 Blev medlem: tor maj 29, 2008 7:17 pm
Ort: Jönköping
Inlägg
av Anden » fre nov 08, 2013 11:00 pm
Ja bilen är testad en halv sommar och jag kommer väl köra fullt nästa sommar.
Måste hitta en 3:19 diff först bara då jag måste lägga i femman innan 402m
Sen kommer jag köra lite bana också tror jag.
Mk2 med överladdad 16v
Toxic
För mycket laddtryck
Inlägg: 466 Blev medlem: sön okt 12, 2008 7:30 pm
Ort: Västerås
Inlägg
av Toxic » lör nov 09, 2013 12:38 am
Kör du fortfarande Volvo axel så finns ju 940 lätt med 3.15 utväxling
Vad händer nu ?
Anden
Forumsberoende
Inlägg: 604 Blev medlem: tor maj 29, 2008 7:17 pm
Ort: Jönköping
Inlägg
av Anden » lör nov 09, 2013 8:47 am
Passar den diffen i 1031??
Mk2 med överladdad 16v
Toxic
För mycket laddtryck
Inlägg: 466 Blev medlem: sön okt 12, 2008 7:30 pm
Ort: Västerås
Inlägg
av Toxic » lör nov 09, 2013 12:39 pm
Vill minnas att jag hade 1031a på min gröna men det är något jag inte riktigt vågar svara på... Ska kika igenom min gamla tråd lite så återkommer jag
Vad händer nu ?
Husse1
För mycket laddtryck
Inlägg: 494 Blev medlem: tor dec 16, 2010 9:59 am
Ort: Östersund
Inlägg
av Husse1 » sön nov 10, 2013 12:25 am
Om 940 har en 1041 så ska det passa.
Allt under 5 liter är startmotorer.
Kör Opel Commodore A Coupé med
5liters V8 (dubbelturbo projekt)
Toxic
För mycket laddtryck
Inlägg: 466 Blev medlem: sön okt 12, 2008 7:30 pm
Ort: Västerås
Inlägg
av Toxic » sön nov 10, 2013 11:11 am
Husse1 skrev: Om 940 har en 1041 så ska det passa.
Finns väl inget behov att byta diffen när det var utväxlingen han efterfrågade?
På min gröna flyttade vi över utväxlingen till i det fallet en lockerdiff från org diffen, var ingen speciellt svår operation.
Vad händer nu ?