Allt började med en 8v men gick över till 16v i slutänden

Motor:
B230 som är uppborrad, toppdeckad och oringad.
H-profilsstakar.
JE- 16v kolvar
Orginal ballanserad vev.
B20 tråg och pump
Toppen är en renoverad 16v topp
Grenrör är egentillverkat
Likaså Insuget.
Drivlina:
ZF-låda omsvetsad av bakaxeldelar.se
618 tryckplatta på plana svänghjulet med 4-puckars sinter. Allt ballanserat.
Kardan gjord av Jönköpings motorrenovering.
Bakaxel är 1031 med Aussilocker diff
chassi:
Rörrams framvagn
Omgjorda capri framben. Coiloverkit (Rallydesign)
Ställbara länkarmar (Rallydesign)
compression strut kit (rallydesign)
4-link och watt-links upphängning bak
Gas coilovers bak
Kaross:
Glasfiber breddare (RP glasfiber)
Glasfiberhuv (RP glasfiber)
Helt omgjord torpedvägg i alu
Helt egengjord instrumentpanel i alu
Bilderna som kommer komma upp får säga resten
