Volvo 242 16v turbo Bromsad! 525whp 720nm
Re: Volvo 242 16v turbo Bakfyllemecket
tackar! de är roligt att få höra 

Svetsar TIG (AC/DC), MIG och pinne.
Längesen jag skrev nått här. Senaste nytt är att den är startad och bromsning är bokad. Hade bara lite strul med home signalen när tändningen skulle ställas in. sen hoppade den igång på första försöket.
de som kommer göras i vår blir att byta till polyrutanbussningar och bilstein-dämpare som ja köpt.
de som kommer göras i vår blir att byta till polyrutanbussningar och bilstein-dämpare som ja köpt.
jävla fin bil du bygger!
tänker du byta till polyrutan i både bak och framvagn?

"Bäst att göra av med pengarna innan dom är slut!"
Peugeot partner -97 bruksbil
Volvo 245 -87 ett evigt jävla meck
Volvo 245 -83 reservdelsbilen som blev borttappad
Volvo 244 -76 gömd i skogen
volvo 745 -87 såld men har fortfarande tändproblem
Volvo 850 t5 -94 lånebil
Suzuki drz 400 -00 tändproblem
Suzuki gsxr 600 -99 förgasarproblem
Henke Grönholm
Volvo 850 t5 -94 lånebil
Henke Grönholm
japp de är tanken de. övre momentstagen bak funderar jag på å göra nya i lite grövre dimension och kanske sätta uniball i ena änden. original har sträckts sönder vid hårda starter förut å de känns ju inge vidare.
aluminium funkar det också, men låter rätt mycket
"Bäst att göra av med pengarna innan dom är slut!"
Volvo 850 t5 -94 lånebil
Henke Grönholm
Volvo 850 t5 -94 lånebil
Henke Grönholm
de är ju åxå ett alternativ. Men jag har bestämt mej för att den här bilen är och får förbli gatbil. så de blir nog bäst med polyrutan med tanke på brytningar och oljud. Brorsan hade uniballs på sin challanger å de blev onödigt mkt ljud av de åxå.
kul att det händer lite
Glöm inte att filma när de ska mappas/bänkas 

Roligt att det gillas:) Nog ska de filmas, ska försöka fixa fram en vettig kamera. Annars får de bli sambons, men hennes kamera har svårt att fånga ljudet tycker ja.
var ute och mappade i söndags och fick till "brukskörningen". Fick den att gå rent och snyggt ikring lambda 1 på dom flesta områden. Blev positivt överraskad över hur bottenstark den är när man segdrar den i backar.
Förövrigt jävligt gött att kunna ta ut den på en tur efter två och ett halvt år i garage.
var ute och mappade i söndags och fick till "brukskörningen". Fick den att gå rent och snyggt ikring lambda 1 på dom flesta områden. Blev positivt överraskad över hur bottenstark den är när man segdrar den i backar.
Förövrigt jävligt gött att kunna ta ut den på en tur efter två och ett halvt år i garage.
Gött mos va ni uppe på för ladd och testa då ?
vi var nog inte uppe på mer än 0,2-0,3 nånting. vi körde mest branta backar på höga växlar och mappa dom områden. Tidigare år har vi mest kört full attack direkt. Antingen har man blivit äldre och mer rädd om grejerna eller så har de å göra med att den här motorn är mkt mer påkostad än mina andra motorer ja byggt.
I söndags fick jag dit 40mm Sellholm-fjäderben som jag köpte till mig själv i födelsedagspresent. Och igår kopplade jag in en 5" varvräknare, en Autometer ultra lite med shift-light. Har även stummat till motorn med ett stag mot fjädertornet.
har varit för slö för att ta bilder..
I söndags fick jag dit 40mm Sellholm-fjäderben som jag köpte till mig själv i födelsedagspresent. Och igår kopplade jag in en 5" varvräknare, en Autometer ultra lite med shift-light. Har även stummat till motorn med ett stag mot fjädertornet.
har varit för slö för att ta bilder..
ahaa ok ja det kanske har nått med att det innanför pannbenet brukar utvecklas lite med så man fattar att det kan bli dyrt om det går sönder
Fint med sellholm åker med det på 240 in med 

Re: Volvo 242 16v turbo Bromsad! 525whp 720nm
I fredags blev bilen äntligen bromsad. Va hos Klasse på Dala Performance. Klasse körde bänken och jag mappade så de gick jävligt smidigt.
Resultatet blev 525hk och 720nm på hjulen på 1,6bar. De enda tråkiga var att när vi skulle börja ställa upp trycket så hade ställskruven på wg:n vibrerat ur och kommit bort. Sen sprang tiden iväg för både oss och brorsan så vi nöjde oss där för den här gången. Men motorn svarade fint och de ser lovande ut till nästa vända. Vi sa de allihop att de va nästan så de gjorde sig självt
Så nu har jag börjat bygga om lite grejer och tagit bort momenstaget då jag hitta fler skruvar som vibrerat lös lite här och var.
Å så lite film
https://www.youtube.com/watch?v=LtBzafzW540
Resultatet blev 525hk och 720nm på hjulen på 1,6bar. De enda tråkiga var att när vi skulle börja ställa upp trycket så hade ställskruven på wg:n vibrerat ur och kommit bort. Sen sprang tiden iväg för både oss och brorsan så vi nöjde oss där för den här gången. Men motorn svarade fint och de ser lovande ut till nästa vända. Vi sa de allihop att de va nästan så de gjorde sig självt

Så nu har jag börjat bygga om lite grejer och tagit bort momenstaget då jag hitta fler skruvar som vibrerat lös lite här och var.
Å så lite film
https://www.youtube.com/watch?v=LtBzafzW540
Kul och se lite siffor från bänken uppe i "bymacken", fina siffror. Grattis!
tackar! jävligt roligt ställe att vara å bromsa på:)
- mombyracing
- För mycket laddtryck
- Kontakt:
Dom där kammarna funkar sjukt bra ! Gav rätt mycke vrid tidigt va ?
Vad kör du för turbo ?

Svetsar alu,svart å rostfritt. svetsar om lådor. kortar å bygger ford 9" banjos
http://www.facebook.com/pages/FTT-Racin ... 5430331772
http://www.facebook.com/pages/FTT-Racin ... 5430331772